{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.178 visninger | Oprettet:

Anders  B
Anders B
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6

Ford S-max eller Peugeot 5008 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal ud og anskaffe mig en MPV og har indsnævret det til S-max eller Peugeot 5008. Det bliver en årgang 2018 eller 2019 med omkring 100K km. kørt.

Jeg kan ikke bestemme mig hvorfor jeg håber nogen her på sitet har en holdning?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford S-max eller Peugeot 5008
  • #1   30. apr 2022 S-Max

• #3   1. maj 2022 S-MAX kører bare bedre og er desuden lidt større. Det betyder noget især på bagsæderækken, hvis man har 3 børn. Til gengæld har den ikke nær så stor fancy-faktor som 5008 i forhold til digital instrumentering og alt sådan noget.

Går man efter diesel S-MAX, skal man helst op i 2019, så den kommer med A8 gear i stedet for Powershift af hensyn til holdbarhed. Powershift holder ikke ret godt.

Vi havde en S-MAX diesel fra 2019 indtil for et par måneder siden. Solgte den kun fordi diesel ikke giver mening for os. Vi kører mest små ture i byen osv., da vi begge arbejder under 10 km væk. Så nu har vi en S-MAX hybrid i stedet - men de fås jo så ikke i de årgange, du kigger på.

• #4   1. maj 2022 Tag en god lang tur i hver, jeg havde en 5008 på prøve som eventuel firmabil.
    Den var på “bud” som usædvanlig billig med masser af udstyr.
    Sjovt nok fandt jeg den alt for klodset, trods C Max er med mere plads virker den bare meget mere smidig.
    De nyeste fra Peugeot er blevet meget Franske igen, som om man bare vil lave det meste anderledes end andre biler.
    Prøv lige instrumentering osv. godt af inden du eventuelt vælger 5008, selv finder jeg det hele direkte underligt at se på og betjene.
    C Max er bare svær at slå rent pladsmæssigt og på anvendelighed - men der er jo masser af plads i begge.
    Ellers er der også Renault Grand Scenic som der på falde rebet blev leveret med nogle gevaldige udstyrs pakker, den er nok billigere for en nyerere årgang. Får faktisk en sådan en i en 8-9 måneder til firmakørsel da firmaet har en til at stå. Så slipper jeg for at bruge min egen lidt.

• #5   1. maj 2022 Enig med Carlo
    Klodset at se på og ser meget firkantet ud ifh S-Max
    Billig i kvaliteten og ja den der instrumentering den er noget for sig selv smiley
    Men som Carlo skriver prøv dem og tag den du helst vil have - den er jo din bil og ikke vores andres

• #6   1. maj 2022 Og jeg mener S max fingrene skriver C smiley

Kommentér på:
Ford S-max eller Peugeot 5008

Annonce