{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

morten m
morten m
Tilmeldt:
20. jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Ford s-max siger klonk {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har lige skiftet støddæmper/ tårnlejer i fronten på min Ford smax ( fra 2012) Gjorde det ved at trække nede i bærearmene og så kunne jeg “vippe”støddæmper ned selve navet igen.( havde godt ved”
Nu synes jeg bilen siger klonk når jeg går fra 1-bakgear og omvendt. Det er automatgear og bilen har kørt 300 tusinde. Kan det være sløre i trækakslerne eller har de ikke kunnet tåle den hårde behandling ved skift af støddæmper .
Vil mene, jeg har spændt alt igen.

Nogle bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford s-max siger klonk
  • #1   20. jul 2021 Kan drivakslen være smuttet ud af ledet i højre side indvendigt?
    Du må endelig ikke tvinge klumpen så langt ned da du kan ødelægge gummibøsningerne i bærearmene.
    Jeg har lige skiftet støddæmpere på konens s-max og der valgte jeg at afmontere hele klumpen for ikke at skade noget!
    Men jeg håber godt nok ikke det er din drivaksel der er i stykker da det er pænt dyrt at få noget ordentligt til en s-max med powershift smiley


  • #2   21. jul 2021 Havde engang en 106 rallye som gav et ordentligt klonk hver gang jeg satte den i bakgear og begyndte at køre. (nærmest som om at bundkaret gik i asfalten… det var hvad jeg troede det var i starten evt pga forkortede fjedre) det viste sig at være de bagerste motor ophæng som manglede… så motoren løftede sig simpelthen hvergang jeg accelerede baglæns og faldt på plads igen så snart accelerationen ophørte. Næppe et svar på dit problem - men man skal sgu passe på når man køber en brugt bil privat:-)

  • morten m
    morten m Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #3   21. jul 2021 Simon.
    Drivakslen gik fra hinanden i højre side, men satte sig på plads igen uden de store problemer. Men jeg tror da måske godt det kan være bærearmens bøsninger som har taget skade.
    Det er meget forskelligt hvor højt klonket er. Så måske kan de give sig lidt nu.


  • #4   21. jul 2021 Hvis du løfter højre forhjul og drejer hjulet med og mod uret i små ryk(så drivakslen kører frem og tilbage) kan du så mærke "slør"?


    Men bærearme kan også være blevet vredet i stykker, pas på med at købe dem for billigt.


  • morten m
    morten m Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #5   25. jul 2021 Simon.
    Har haft dækket pillet af og hold ved drivakslen og drejet navet frem og tilbage. Men synes ikke der er slør. Tror jeg skal have kigget bærearmene efter med et koben og tjekke bøsningerne.
    Købe for billigt? Kan se prisen på AUTODOC varierer meget.


  • #6   25. jul 2021 Ok.
    Jeg mente pas på Kina mærker, man bliver tit lokket af prisen.
    Lemförder og TRW er top end mærker som jeg ville anbefale, begge bliver lavet ved ZF i Tyskland.
    Hos autodoc er det normalt bedst at handle mandag da der tit er 35% og op rabat.
    Må man spørge hvilket mærke du valgte til støddæmpere og konsol?
    Husk bilen kræver sporing efter du skifter bærearme


Kommentér på:
Ford s-max siger klonk

Annonce