{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.044 visninger | Oprettet:

værksted har brugt min bil til privat kørsel 210 km! {{forumTopicSubject}}

Hvad ville i gøre hvis i opdagede at jeres bil som i har haft på et værksted (erkendt kæde) har kørt over 210 km på 2 dage rundt omkring i alt 15 forskellige ture og aktiviteter. Jeg har set det på min app med GPS sporing.
Jeg måløs! Og gal.
en prøvekørsel er i hvert fald ikke på 195 km!


Kommentarer på:  værksted har brugt min bil til privat kørsel 210 km!
  • #1   5. maj Spørg værkstedet hvor mange km de har kørt, uden at afsløre GPS sporingen til at starte med.

    Hvis de så lyver, kan du fortælle dem at du kender sandheden - og at du vil have en redegørelse for det.


  • #2   5. maj Og tænker så at de også prøver at lyve fra det. Jeg kan endda se de har kørt over 130 km/t i en 60 zone og 105 i by det går under betegnelsen vandvidskørsel =konfiskeret bil

  • #3   5. maj Tag fat i dem med det samme. Det må de redegøre for.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 23 Følgere: 57 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.583
    #4   5. maj Tag fat i værkstedet, og du skriver at der er tale om en kæde, så tag også fat i hovedkontoret, og hør hvad deres meing er omkring dette!

  • #5   5. maj Det blev også til en aften Tur kan jeg se nu! så de har kørt 210 km de fæ hoveder
    Jeg ringer til deres hovedkontor i morgen.
    Det en sag extra bladet ville elske at hænge ud tænker jeg!


  • #6   5. maj Jeg var fandme også blevet gal! -lov os lige at følge op på hvad der sker..

  • #7   5. maj Hvilken bil er det?

  • #8   5. maj Ibiza

  • #9   5. maj Lige sådan en bil man gerne vil ses i på de dyre adresser og ved alle ishusene NOT.

  • #10   6. maj Udfra de lokationer den har kørt, så ligner det sgu de brune bude

  • #11   6. maj Mx: har du været brunt bud, siden du ved det. Måske er de også mordere.
    Ro på. Det er ikk iorden , men hovedkontor må kunne forklare. Hvorfor skriver du ikk kædens navn.


  • #12   6. maj #11
    Mx: har du været brunt bud, siden du ved det. Måske er de også mordere.
    Ro på. Det er ikk iorden , men hovedkontor må kunne forklare. Hvorfor skriver du ikk kædens navn.

    Det er lang tid siden jeg har oprettet et forum emne... Men er det ikke noget med at man ikke må hænge nogen ud?.
    Jeg forstår godt MX , og jeg var også blevet pisse gal, men han spørger BG hvad han skal gøre indtil han kontakter hovedkonteret eller ekstra bladet.



    Jeg ved ikke hvad et brunt bud er?.


  • #13   6. maj jeg ville nu i første omgang kontakte det værksted bilen har været forbi, også høre deres forklaring på den kørsel der er foretaget

    Selvom det er en kæde, så er det nok svært for en kontorassistent på hovedkontoret at svare på hvad mekanikeren på et værksted har lavet mens bilen var i deres varetægt

    Derudover er der jo også forskel på hvordan kæderne er skruet sammen, nogle steder ejer kæden alle værksteder og andre kæder er en sammenslutning af værksteder


  • #14   6. maj Jeg vil helt sikkert vente til du skal afhente bilen og betale regningen, så lige få dem til at redegøre for det inden regningen skal betales.

    Men nu er det ikke således at du har været inde med bilen pga periodisk fejl, så der er en grund til at køre i den ?


  • #15   6. maj Jeg tage hen til deres hovedkontor i dag og møder personligt op. Jeg kræver en redegørelse, det de har lavet er en simpel udskiftning af en pakning, jeg har selv forstand på biler og det nemt at skifte, den er der kun fordi det er garanti

  • #16   6. maj Hvis du rent faktisk kan bevise, at de gjorde det, skal du kræve reparationen uden beregning. For det kan koste dem mere på bundlinjen, hvis du smider en anmeldelse på Google og Trustpilot med beskrivelse af sagen...

  • #17   6. maj der er GPS dokumentation for hvert minut og hver gang de sætter tænding på eller fra logger den. Alle adresser den har kørt til og fra samt hele ruten med hastigheds overskridelser i massevis

  • #18   6. maj jeg er spændt på at høre hvad de siger til det

  • #19   6. maj Ja har faktisk været ude for det samme nogle gange efterhånden, det er en værre sladderhank når man har en app der viser hvor de kører.
    Dog var mit nok lidt i retningen af at der var nogle fejl der var periodiske som de skulle teste. Men en efterlod bilen i Fårup Sommerland ulåst med to vinduer åbne kunne jeg se.
    De sætter normalt en bil i "service" mode når de har den, så kan man ikke følge med.


  • #20   6. maj du kan prøve og spørge hovedkontoret i dag om hvorfor fanden du ikke er blevet meddelt at din bil er blevet stjålet

    når de så siger at det er den ikke, så fremviser du lige alt dokumentation på hastighedsovertrædelser og ruter, så når den dumme ekspedient ikke kan svare for sig så får du lige fat i chefen selv og spørger hvad fanden det er for noget og forglem ej at det her skal have konsekvenser i en eller anden form om, du kan passende starte med nye bremser bremsevæske og et stort service på deres regning eftersom de har kørt i den bil som om de har stjålet den.. er de hverken til at hugge eller stikke i så må det jo blive en sag for politiet

    og de kan passende lige selv meddele politiet at det er dem som har kørt åndssvag i din bil så politiet ikke banker på en dag med et fejeblad og tager den


    du skal i hvertfald ikke betale regningen på det værksted og det holder du 100 % fast i!


  • #21   6. maj Mødte op op hovedkontoret i dag, alle dem med ansvar var pusit nok på ferie. Og fik først visitkort da jeg fortalte dem om at bt og extra bladet gerne vil bringe historien

  • #22   6. maj Fortæl lige hvad det er for en kæde, og på hvilket af deres værksteder du har været. Det vil være en god hjælp overfor os andre

  • #23   6. maj Det en kæde med over 100 forskellige værksteder i Danmark.
    Jeg ved at strikke en mail sammen til koncern cheffen de slipper ikke let


  • #24   6. maj Nu vil jeg ikke forsvare dem, men er det på nogen måde tænkeligt at der kan være en fejl på dit GPS sporing?



  • #25   6. maj Desværre ikke nej. Den måler ret så præcist og live log

  • #26   6. maj #22 Hvorfor hænge en hel kæde ud her, hvis det kun er en person der ikke kan finde ud af spillereglerne?

  • #27   6. maj Hvilke kæde hænger jeg ud?

  • #28   6. maj #26

    Så hvis man skal være sikker på ikke at blive hængt ud, må man bare blive til en større kæde - så er man ikke sikkerhed?

    Og med så meget kørsel rundt, er det usandsynligt, at der kun var én mand bag - og at ingen andre på værkstedet vidste noget som helst om det.

    Synes helt sikkert, at lortet skal hænges ud.


  • #29   7. maj Hvad er det for en seat siden de har haft så meget behov for og køre i den? smiley

  • #30   7. maj Hvad er det for en GPS sporingsenhed du har i bilen? Den lyder meget smart.

  • #31   7. maj Ville ikke undre mig hvis det er skorstensgaard, og er det tilfældet, så ser de intet galt i det. De kan aldrig stå ved når de fejler, trods beviser

  • #32   7. maj Nut
    Der er mange måder at gøre det på, VAG gruppen feks har OBD enhed man kan få sat i, så man kan en masse info på bilen (mener det koster en mdr ydelse dog)


    Den nemme måde er bare monterer en Android radio i bilen, den registreres jo ligesom en telefon, så kan man også se en tidslinje, hvor bilen har været.


  • #33   7. maj #32 så længe man er forbundet til internettet med det. Mange nye android skærme kommer med simkort indgang ellers kan der købes simkort dongle via usb

  • #34   7. maj Der tale om en ganske gratis løsning GPS modul fra seat der koblet til bilens obd stik som overvåger 24/7 med GPS interval i real time. VW, seat og skoda og audi har den som gratis løsning

  • #35   8. maj #34
    ..og det kunne ikke tænkes at en lærling synes at det kunne være sjovt og "låne" dit modul og sat den i sin egen bil.. og så drøne rundt som en åndsvag for og se om det virker...
    og så sidder du og følger den.. mens din bil står trygt og godt på deres værksted..

    Du skal være 100% sikker på at det er din bil som køre rundt inden at du starter en masse ballade... håber at du har noteret km stand på bilen da du afleverede den på værkstedet...


  • #36   8. maj #35 brændstof ligger vel hellere ikke på samme sted efter så mange km smiley

  • #37   8. maj #35
    Det vil ingen mening give og hvis lærlingen skulle gør det for sjovt for at drille MX, så efter min mening burde han nok finde en ny læreplads, for sådan en sag her kan ødelægge rimelig meget ry for et firma smiley


  • #38   8. maj Kunne man få at vide hvad modulet hedder, og hvor man eventuelt kunne købe det?
    Eller om nogen kunne sige om de har noget tilsvarende?


  • #39   8. maj #38 læs #34 han har svaret på hvor du kan skaffe den henne smiley

  • #40   8. maj Det er kun hvis man har en VAG så? Kunne være modulet kunne købes selv om man ikke har en Audi eller lign.

  • #41   8. maj x40

    det er original udstyr til seat, Audi, VW osv.
    SEAT kalder det min SEAT. det er en boks vi sætte i obs stil. smiley har monteret flere stykker


  • #42   9. maj De mener at kompensere for de 210 km er nok. Men sidder tilbage og tænker, at så er de godt nok billigt sluppet. Jeg har sagt de skal vende den igen

  • #43   9. maj #42
    Hvad er "at kompensere for de 210 km"?
    Betaling for brændstof?

    Hvis du kan bevise at de har kørt "130 km/t i en 60 zone og 105 i by " så burde du gå videre med det. Er der bare den mindste tvivl, så er der nok ikke så meget mere at komme efter.
    Vi har jo fået en elendig lov, som netop i ovenstående tilfælde rammer dig og ikke synderen (mekanikeren), så det ville være fint at der var konsekvenser for synderen i dette tilfælde.


    BTW, Interval data i real-time, det er der ikke noget der hedder. Enten er det interval data eller real-time data, og der er stor forskel smiley


  • #44   9. maj Det vigtigte er at de har bragt din bil i risiko for en konfiskering, det er nok det punkt jeg syntes er det værste. Et er at bilen har været ude og rulle efter basser. Men race't rundt er altså noget andet. Slid på dæk, gearkasse, kobling, bremser, er markant højere når man går til stålet.
    Retsligt er jeg i tvivl, det ville være fedt at få brugeren Bay på sidelinien her, han plejer at være temmelig skarp på dette område, men jeg ser ham desværre sjældent herinde i disse dage.


  • #45   9. maj Sådan ser jeg det også. Min min kunne lige så godt være endt på et fejeblad og på auktion om nogen måneder

  • #46   9. maj Det lyder til at kunne blive en god afpresning... smiley

  • #47   9. maj Den skal da på forsiden af Ekstra Bladet, 100% smiley

  • #48   9. maj Det lidt ærgerligt den ikke registrere hastigheder over de 130 km/t
    Da de har kørt 130+ mange steder på landevejen og by lige forbi skole osv


  • #49   9. maj En lille lort kan trækkes meter lang.
    Hvad har de tilbudt af kompensation?
    Hvad ønsker du at få ud af det her?
    Hvad vil du acceptere af kompensation?
    Du får jo ikke nogen dømt ud fra nogle GPS data under disse omstændigheder.
    Så du må ligesom ligge svesken på disken, eller trække dem rundt i halen via ekstrabladet.

    Personligt ville jeg selv kun have accepteren et direkte hold kæft bolche som låg på sagen.
    Det ville være i størrelsesordenen af noget der ville afgrænse sig til direkte afpresning. Det er nok alligevel ikke noget jeg ville bryde mig om.
    I en tid med fokus på vanvidsbilisme, konfiskering af biler osv. så ville jeg faktisk have haft en journalist til at sætte fokus på sagen. Hermed sagt ville min primitive vinkel her være Ekstrabladet. Det kan være nogle forhold, i måden at pågældende værksted allerede har reagerer der kunne pege en anden vej. Men ud fra hvad du oplyser, er dette ikke tilfældet.



  • #50   9. maj At dække for de 210 km.

    Jeg har brugt kognitiv afhørings teknik og de har faktisk selv indrømmet at han har "prøvekørt" bilen, det selvfølgelig optaget på lyd fil.

    I princippet kunne uheldet være, at den blev konfiskeret eller, at der skete en ulykke i værste tilfælde.

    Jeg tænker hvad ville de selv have for, at jeg gjorde det samme i deres biler i forhold til at lade skæbnen afgøre om politiet får mig i fælden ved at køre på den måde.

    Vandvidskørsel er ret meget oppe for tiden. Og uretfærdighed er et af problemerne, da det er ejeren af bilen det går ud over. Selvom jeg ikke har gjort noget ulovligt.


  • #51   9. maj #50 det er så retten der bestemmer om den skal konfiskeres. Hvis du har beviser for DE (værkstedet) har kørt din bil med data osv og du udlevere oplysningerne til retten, så er jeg ret sikker på at de ville udlevere bilen tilbage til dig. Men igen jeg ville selv blive gal på den hvis det var min egen bil

  • #52   9. maj HVIS den blev konfiskeret, så skulle de bare erstatte den. Men nu blev den jo ikke konfiskeret, så der er slet ingen sag der. Som i slet ingen...

  • #53   9. maj Du kunne også sige til dem at de skal stille en tilsvarende bil til rådighed for dig i 210km. Så kan du spekulere over hvilke narrestreger og eventyr du vil ud på med deres bil inden du afleverer den igen.

  • #54   10. maj Er der en update på hvordan værkstedet forholder sig til dette ?

  • #55   10. maj Lad mig gætte... Der er kun to muligheder:

    1. De overfører 5 millioner kroner til hans Nem-Konto.

    2. De er kede af det. De har haft en samtale med den pågældende medarbejder, som var selvfølgelig nytiltrådt og kendte ikke til deres strenge prøvekørselsregler. De vil gerne give et gratis hjulskift og bilvask, som plaster på såret.


  • #56   10. maj Havde det været mig, havde jeg intet accepteret mindre end næste service gratis, hvis jeg skulle undlade at gå videre med sagen. Selv da ville jeg kun overveje det, for det er på ingen som helst måde i orden.

    Jeg er udmærket klar over, at man juridisk løber panden mod en mur, men Trustpilot og Facebook-shitstorms virker i virkeligheden også langt bedre. Skal da gerne indrømme, at trusler om sådanne ting før har resulteret i, at jeg har fået min vilje, selv om en forhandler i første omgang stod stejlt på sin mening om, at det ikke var deres skyld.


  • #57   10. maj Jeg ville ikke lade det sted have noget som helst at gøre med min bil igen, så diverse gratis ydelser og arbejder ville være uden værdi for mig..
    Det mindste de kan gøre er vel for det første selv at æde regningen for skift af den pakning og derudover fylde tanken op, hvis de ikke har gjort det. Men hvis der ellers ikke er sket (synlige) skader på bilen, så er der garanteret ikke meget at komme efter..


  • #58   10. maj Noget nyt i sagen??

  • #59   10. maj Den ligger stadig og roder rundt hos koncerncheffen.

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 40
    #60   10. maj MX skriver at det var en garantireperation, så det er vel hos Seat / VAG.

  • #62   10. maj Status PT.


    Vi håber at de 210 km kan kompenseres med statens takst som ifølge skat er 1.98 pr km. Dvs at vi kan få overført 415,80.

    Håber at dette er et forslag som du synes rimeligt så vi kan få lukket denne sag.



  • #63   10. maj Sikke noget vrøvl. For det første er statens "almindelige" (høje) takst pr. maj 2022 3,70 kr./km.

    Ikke at jeg ville acceptere det. Jeg ville have et betydeligt beløb oveni eller på anden måde kompensation, fordi de har gjort det uden at spørge og desuden forsøgt at skjule det efterfølgende. Hævn over sådan et firma er dyrere end statens takst for godtgørelse.


  • #64   10. maj Det er jo til grin - kontakt nu Ekstrabladet og lad være med at spilde din tid.

  • #65   10. maj De mener åbenbart dårlig omtale og at ende i medierne kun er det beløb værd. Jeg måløs!

    profilbillede
  • #66   10. maj Den er vist kørt varm inden han flyver på motorvejen til Slagelse 57 km fra værkstedet

    profilbillede
  • #67   10. maj Foran en skole - prøvekørsel klokken 19:47 hmm?

    profilbillede
  • #68   10. maj Jeg tror, jeg ville skrive til dem, at alt under 5.000 kr. i kompensation vil medføre, at du går videre til andre instanser med sagen.

  • #69   10. maj #68

    Kompensation for hvad? Hvilket tab har han lidt - udover brændstof og diverse slid på ratbeklædningen? For høj hastighed forbi Skovbo Efterskole skal føre til erstatning for svige og smerte?

    Skal passage af en efterskole måske takseres til 350,- pr. stk? Daginstution skal koste 499,-? Hvad sker der i vores samfund efterhånden??


  • #70   10. maj Han har taget en tur på +200 km i en bil uden at få lov. Det er nærmest at sidestille med tyveri. Det ville jeg ganske enkelt ikke finde mig i. Se det derfor mere som en bøde/et rap over nallerne end en egentlig erstatning.

  • #71   10. maj Han har selv overrakt nøglen til dem, så tyveri er det vist ikke. Ellers må han jo bare melde dem til ordensmagten for brugstyveri, hvilket er urealistisk.

    Men det, du foreslår, kan til gengæld sidestilles med direkte afpresning med henblik på en økonomisk gevinst.

    Selvfølgelig skal de erstatte det tab, han har lidt i form af brændstof. Alt andet er symbolik og ren følelsesporno. Give ham en fuld tank. En undskyldning. Og et sæt måtter. Men så kan man altså heller ikke koge mere suppe på denne kylling...


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 40
    #72   10. maj Det værkstedet har gjort (der er 100 % sikkert at flere på værkstedet har været vidende om det) er simpelthen utilgiveligt og fuldstændig ude i hampen. Jeg ville ikke tøve med at give Ekstrasprøjten historien. Og er det VAG så har de simpelthen så mange møgsager og løgnehistorier, så jeg ikke fatter, at de får lov til at lave biler.

  • #73   10. maj #71
    Det er fuldstændigt ligegyldigt for mig, om du forstår det eller ej. Jeg ville ikke acceptere mindre. Ville værkstedet være uenig, så fair nok - men så ryger de hele møllen igennem. Der er jeg kold som en sportsis.

    Jeg er i virkeligheden slet ikke der, hvor jeg mangler penge. Til gengæld er jeg ufattelig principfast og ressourcestærk, så jeg vil ikke anbefale ikke at acceptere.

    Og nej, jeg ved udmærket godt, at jeg aldrig får dig overbevist. Jeg kender også din vanlige stil godt nok til, at du som minimum tænker et eller andet grimt om mig som følge af ovenstående - måske du endda skriver det direkte. Det er jeg stor og tyk nok til at bære.


  • #74   10. maj #72

    Hvad vil han opnå ved at gå til medierne med historien? Booste sit ego? Føle sig taget seriøst? Hovere? Klappe i sine hænder ved tanken om at deres forretning mister penge og kunder?

    De har allerede fået en rap over nallerne ved at blive konfronteret med sandheden. Det kommer nok aldrig til at ske igen.

    Jeg mener, at "straffen" skal være proportionel med forbrydelsen. Men at de liegfrem ikke skal have lov til at lave biler mere?? Jeres sadistiske tilbøjeligheder hører ikke nogen steder henne i min optik smiley


  • #75   10. maj Jeg er ret principfast. Og min min bil har været i risiko for at blive konfiskeret flere gange de 4 dage.

    Jeg har skrevet, at jeg synes det fuldstændig uacceptabelt det forslag som de kommet med.
    Og de få en chance til.


  • #76   10. maj #73

    Hvor har jeg skrevet, at jeg ikke forstår dig? Tværtimod - jeg forstår udmærket, at du er meget ivrig for at tilføje dem enten et direkte økonomisk tab, eller vil gå efter deres omdømme. Du er fast besluttet, at de skal lide. Og derfor afpresser og truer dem på fulde gardiner - bare fordi du kan, pga. deres fejltagelse. Du har fat i den lange ende og du vil udnytte din magtposition til fulde. Du vil presse mest muligt ud af dem og tvære dem ud, hvis de tør at sige dig imod.

    Nej, jeg tænker intet grimt om dig. Jeg ville bare ikke gøre det samme, som dig. Jeg vil bare "give dem et rap over nallerne" og begrave stridsøksen igen. Livet er for kort til andet.

    Og det er bare min mening.


  • #77   10. maj Det er så uacceptabelt…. -havde ikke tøvet et øjeblik med at blande EB eller andre medier ind i sagen….

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 40
    #78   10. maj Dette tilfælde er jo sikkert ikke en enlig svale på dette værksted - snarere måske en "normal" ting. Jeg låner sgu lige en bil med hjem i weekenden.

  • #79   10. maj Du skal tænke med hovedet og ikke med følelser. Men udgangspunktet selvfølgelig er, at de faktisk er gode til at reparere biler...

    Lad os sige, at du vælger den lange afpresnings vej. Du kræver et stort beløb, ellers truer du med EB, Trustpilot osv. De er en stor kæde og har mange anmeldelser. De kan sagtens klare et par dårlige, uden at det ændrer det stor billede. De nægter så at opfylde dine urimelige krav. Du får intet, udover du skal sidde og bruge timer af dit liv på at skrive til EB og satse på, at de gider at bruge tid på dig. Hvad får du ud af det, aner jeg ikke - udover at skulle lede efter et nyt værksted...

    Hvis du vælger fredsvejen... Så er de jo allerede opmærksomme på, at de har fucket op over for dig og derfor vil overbevise dig om, at de er et superværksted med superservice og hvis du vælger dem igen, skal de nok vise dig, hvor gode de er. Du risikerer at opleve kongeservice og røvslikkeri i bytte for din tillid. Din bil bliver vasket og støvsuget ved enhver lejlighed af dem. Osv osv...

    Jeg tænker, at der er bedre fremtidsudsigter ved at tilgive dem, end at gå i krig med dem...

    Igen... Bare min mening...


  • #80   11. maj #79
    Uenig i alt det du siger i dette emne. Du går total i forsvar for det værksted, at så lille beløb som de tilbyder MX er acceptabelt? Føj! Han burde få en god sjat beløb og aldrig nogensinde sende bilen på det værksted igen. At de så vil slikke røv på MX stopper dem ikke for at køre en anden kundes bil hjem og der ved man så heller ikke hvordan de køre. I dette tilfælde er det mere alvorligt end du får det til at lyde. Bilen har til flere gange overtrådt 100% hastigheden og MX kunne risikere at få konfiskeret bilen af en andens bekostning. I mine øjne burde den ansatte fyres på stedet og det burde være en del af ens ansættelseskontrakt "kør ordentlig i kundernes biler, ellers er det fyringsgrundlag".

    Har før set i Limfjordstunellen, hvordan en mekanikker fra Ejner Hessel fyrede en GLC63 AMG af og krydsede se 3 vognbaner som der passede ham, i en kundes bil.

    Det ikke sidste gang dette sker. Belive me smiley


  • #81   11. maj #80

    Hvad skal han have den "god sjat beløb" for? De tilbyder det beløb, han har tabt. Hvad er grunden til højere takst? Hvad så, hvis der blev kørt efter fartgrænser? Skulle beløbet være f.eks. 2000 mindre? Hvorfor skal han tjene penge på det?
    Pga. den imaginære børnehave, som den dumme mekaniker ikke kørte ned? Pga. den teoretisk konfiskation, som ikke fandt sted?

    Hvis nogen kører for stærkt i din bil... Bliver bøden betalt til dig? Eller til politiet? Det samme gælder her. Hvis mekanikeren har overtrådt færdselsloven, er det en sag for politiet. Skal der betales bøde for overskridelse af fartbegrænsninger, skal de penge sgu da ikke gå i lommen på bilejeren men i statskassen. Jeg kan ikke se, hvordan den hastighed, bilen blev ført med, skulle have indflydelse på "erstatningens" størrelse til ejeren? Hvad så, hvis han ikke havde sele på? Skulle det også udløse ekstra gebyr? Er det en køreprøve, det her?

    Jeg kan godt forstå, hvis han gik til politiet med disse data og bedt dem om at se på det. Og hvis de fandt det nyttigt, ville mekkeren få frakendt kortet. Respekt for det. Men han vil sgu da have pengene selv? smiley

    Og selvfølgelig burde vedkommende mekker fyres. Det har jeg da absolut intet imod. Men det er værkstedets opgave. Og det gør de forhåbentlig også. Men hvad har de 5000 til bilejeren at gøre i denne forbindelse, kan jeg sgu ikke regne ud...


  • #82   11. maj Bay

    Behøver du da at ty til uprovokerede personangreb, når du skriver til mig?

    Og... Jeg vil kunne godt forstå, hvis du var sådan en ressourcestærk Robin Hood-agtig type og ville for alt i verden bruge alle dine ressourcer på at have fjernet den spasser-mekaniker fra vejene og sørgede for, at han aldrig kom i nærheden af andres biler igen. Men det er tilsyneladende slet ikke er din prioritet... Det er pengeafpresning, til gengæld smiley


  • #83   11. maj Hvis man går for langt ud med det, skal vi lige huske på, at der fremligger klare beviser for dette køretøj har overskredet den lovelige hastighed med over 100%

    D.v.s, køretøjet bliver konfiskeret, og ja føreren får en bøde, men hvem mister mest ?

    Der er PT ingen måde at komme efter føreren af bilen på mht til at få sine penge tilbage, der er ingen "man kan bare" måde som holder i retten.

    Så jeg ville godt nok overveje situationen et par gange før jeg ville vælge hvilken vej jeg ville tage.


  • #84   11. maj Det sjoveste er jo næsten, at det, du føler dig mest provokeret af, er, når jeg ikke svarer på din besked smiley

  • #85   11. maj Havde det været min bil og min oplevelse.
    Så havde det kostet 50.000 kr. eller en tur i Ekstrabladet.
    Beløbet er helt urimeligt, men det mener jeg ikke at en tur i Ekstrablade er.
    De vil nådesløst kaste sig i grams som gribbe over en sådan historie.
    Måske er det lidt en beskidt metode, men blot det fakta at de tillader sig at foreslå statens takst for kilomenter, det fordrer at de ikke tager det seriøst.
    Selv gider jeg ikke engang køre for firmaet længere, de 3,52 kr. eller hvad det er nu, det er der ikke meget forretning i. Så jeg har bestilt en gryde til kun erhvervs kørsel.
    Har også flere gange set kundebiler få overordentlige høvl af en mekaniker eller hvad de kalder sig. En tur i Gyllesprøjten kunne få sat lidt fokus på det.

    Sidst min egen bil var på værksted måtte jeg igen påpege, kør endeligt sædet frem eller tilbage så i kan nå pedaler - men lad være med at indstille på sæder, spejle osv. blot for at køre den ind og ud af en port.

    Kontakt eb her https://ekstrabladet.dk/services/send-os-dit-tip-paa-1224/4741421 de er klar.

    Jeg var 1-2 dage fra at starte en artikel op omkring min forrige bil.
    Den var ny, men efter et halvt år havde den fortsat så mange fejl at vi dårligt brugte bilen.
    Fruen i huset nægtede at bruge den.
    Da eb var nævnt som en realitet, så skete der noget, bilen blev taget retur af forhandler på gråt papir. Inden da var der forsøgt pænt, forsøgt via importør, forhandler, FDM, sociale medier og hvad ved jeg.

    Så sæt nu igang, eller accepter deres generøse tilbud. Man skal ikke væve rundt i løsninger og problemer.


  • #86   11. maj Flere medier er meget interesseret i, at få historien, de har fået en forsmag på historien uden navn på værksteds kæden endnu.
    Men jeg fornemmer hvor det bære hen af, de har gjort det med den forkerte mands bil.


  • #87   11. maj Vil lige give et indspark.
    Kan bilen ikke være blitzet, uden mekanikeren har opdaget det (eller sagt noget)?
    I så fald vil der gå nogle dage før MX får en hilsen i E-boks. 3 klip med mere.
    Jeg er på det hold at MX skal gå på en politistation med bevis fra GPS og bevis for at bilen holdt på værksted på gerningstidspunktet.
    Derefter et bevis fra kæden at føreren bliver fyret på gråt papir.


  • #88   11. maj #87
    Lige mht. klip får man dem ikke, fordi en anden bliver blitzet. Det objektive ejeransvar gælder kun op til 30 % for stærkt.

    Det kan så også være slemt nok, kan man sige. Men man får dog ikke klip og frakendelser, fordi en anden har kørt bilen.


  • #89   11. maj Kan se det er Ringsted området det foregår i.

    Ville være rigtig rart at vide hvilket værksted det drejer sig om så jeg kan undgå det, da jeg selv er fra Ringsted.


  • #90   11. maj De har kørt i en omkreds på 60 km fra hvor de holder til.

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 40
    #91   11. maj 438HK Biturbo Galant 4x4
    Man skulle næsten tro, at du er mekaniker med Kevin Magnussen attitude, sådan som du forsvarer en stupid mekaniker.
    Jeg er selv gammel mekaniker - og har normalt tendens til at forsvare mit erhverv når det bliver kritiseret.


  • #94   11. maj #80
    Vend det hele om og lad os sige MX havde kørt sådan i deres biler. Lad os sige "til og fra arbejde" havde han lånt en bil fra dem af. Men han vælger så at køre sent om aftenen og køre med de hastigheder der er kørt. 100% at de ville nok true med en anmeldelse og samtidig gå bilen igennem og finder de det mindste, skal MX nok få lov at betale.

    Den km takst eller en fuld tank er bare noget lort og det er ikke engang et plaster på såret..


  • #95   11. maj 2500 kr i kompensation.
    Det bliver et Nej tak her fra.
    Jeg aner ikke om den er blevet fanget i et fartfælde og de kommer med et fejeblad lige pludselig på min adresse og siger den er hermed konfiskeret da den blev taget med 110 km/t i byen .


  • #96   11. maj få det nu meldt til politiet ! der er ikke så meget af rafle om !
    det er DIN hovedpine hvis der senere kommer noget fra politiet m.m.
    du bliver helt sikkert ikke dømt osv osv men du skal stadigvæk bøvle med det.

    personligt havde jeg taget ned forbi den lokale politigård og fået en snak med dem !
    og så havde jeg muligvis også kontaktet en advokat for at høre hvad mine muligheder osv ville være.


  • #97   11. maj Syntes til gengæld mekanikeren der kørte i bilen skulle kompenseres for ulovlig overvågning, der var vel ikke et skilt i bilen der gjorde ham opmærksom på at bilen var med GPS? Hvis der var et skilt havde han sikkert kørt ordentligt, så det er vel din egen skyld!

  • #98   11. maj 97# ved dem der har min SEAT så er der klistermærker i døren. så mekaniker er gjort opmærksom på det. smiley

  • #99   11. maj En af mine bekendte oplevede noget lign. hvor en mekaniker havde en sjov formiddag i hans bil. Han fik for 60.000 kr. udstyr monteret i bilen som kompensation.

  • #100   11. maj I kan glæde jer til weekenden kommer for døren

  • #101   11. maj #97

    WTF mener du seriøst det du skriver? Skal der et klistermærke til for at man skal køre ORDENTLIG I EN ANDENS BIL?? Der står vel heller ikke nogen skiltning nogle steder med, at bilen konfiskeres ved 100% overtrædelse, det ved man bare.. ligeså vel ved han at han først og fremmest ikke bare kan tage en kundes bil hjem og slet ikke køre sådan!


  • #102   11. maj #101

    Læs linket grundigt igennem, inden du kommenterer en anden gang...

    https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=ironi


  • #103   11. maj #102
    Kan godt se ironien i det.. tak for link smiley


  • #104   11. maj Så du har solgt sagen til en avis nu?

  • #105   13. maj Så blev det weekend....... smiley

  • #106   13. maj Weekend på en fredag?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 23 Følgere: 57 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.583
    #107   13. maj Carlo
    Nu er det jo en såkaldt helligdag, så tror store dele af befolkningen har haft fri idag


  • #108   13. maj Ja men har intet med weekend at gøre, det er lørdag + søndag.


  • #109   13. maj #108
    Nu står der osse i #100 at når weekenden kommer for døren

    Og da denne fredag sådan set osse er weekend eller lille weekend så må det jo være nu der menes.


  • #110   13. maj Ja og ugebladet søndag udkommer mandag ikke?

  • #111   14. maj læser det ikke så kan ikke give dig svar på det..... meeen mon ikke selv du kender svaret smiley

  • #112   14. maj Hva så Carlo er det så weekend nu?

  • #113   14. maj Ja weekend dækker over lørdag + søndag pr definition.


  • #114   14. maj Så venter vi bare på link(s) fra TS smiley

  • #115   14. maj Mon ikke det er søndags snask på Ekstrabladet gætter jeg på.


    profilbillede
  • #116   14. maj Sikkert nok
    Der er nok flere abonnenter på søndagsavisen end på lørdage


  • #117   14. maj Rolig nu vi skal lige opbygge lidt spænding ?? journalisten ville forresten også lave en afstemning for hvad EB læserne synes det skal være rimeligt at koste, at give sin bil til vandvidskørsel.

    Men nu må vi se der styr på alt dokumentation nu samt optaget samtaler med mekanikeren hvor han afslører det ham, og hans far, og en anden der åbenbart har "prøvekørt"


  • #118   14. maj Glæder mig til at høre nærmere smiley

    Ser bort fra al den ligegyldige snak om weekend, så er jeg i øvrigt fortsat helt på din side. Synes det er fedt, du går videre med den.


  • #119   14. maj Har faktisk selv lige haft min til service i denne uge og kunne se der er kørt omkring 30 km i den.
    Jeg ved de skulle prøvekøre den for at finde en fejl på den men ikke nødvendigvis 30 km.
    Den har sikkert været brugt til at hente stumper i samtidig med test så det er fint nok for mig.
    Jeg kørte lige over 350 km i lejebiler og skulle kun dække brændstof smiley

    Men med din oplevelse sidder det da i baghovedet OM ens bil kommer ud for det samme.... Ville være pænt træt hvis min erhvervsbil bliv nuppet fordi en mekaniker kørte vanvidskørsel i den - kan godt være man fik den tilbage igen efter en tur forbi retten men der er der nok også ventetid før der bliver gjort noget der.


  • #120   14. maj Der er også stor forskel på, hvad det lige er for en bil, tænker jeg. Min blå koster hurtigt 6-7 kr./km at køre i - så bare tabet i sig selv er jo langt over hvis man skulle få refunderet til statens takst, selv hvis man så sig tilfreds med en kompensation uden andet.

  • #121   14. maj Ja lige præcis.

    Her før dieselen steg voldsomt kostede min bil mig 3,75 plus moms pr kørt km så deres "tilbud" er helt i skoven til TS


  • #122   17. maj Har nu læst hele tråden
    Og fandt aldrig ud af hvad der egentlig skete
    Kom det på “forsiden” ?
    Hvad sagde værkstedet ?
    Fik du noget kompensation ?

    Min nabo er værkfører hos en autoriseret forhandler i Københavns området og han fortalte at de nogle gange havde biler inde med periodiske fejl dem kunne de have i 14 dage og her tog han da nogle gange bilen hjem til fyraften og på job igen næste morgen dog kørte han ikke “privat” kørsel i den men til og fra job for at se om fejlen opstod undervejs og forskellige forhold ifølge aftale med de pågældende kunder måske din mekaniker har gjort det samme men klart det er ikke i orden uden samtykke


  • #123   17. maj #122 per tænker ikke der er nogen undskyldning der dækker over det kørsels mønster der har været..

  • #124   17. maj #123 enig

  • #126   18. maj Så …

    profilbillede
  • #127   18. maj Man skal ikke kaste med sten, når man bor i glashus...

    profilbillede
  • #128   18. maj Nu få politiet, gjort opmærksom på at bilen har kørt vanvidskørsel
    Så er chancen større for de henter den
    Eller ? ?


  • #130   i går kl. 07:20 Så kom nyheden i avisen

    https://www.bt.dk/samfund/autovaerksted-brugte-christians-bil-til-vanvidskoersel-og-private-indkoeb

    Men hvilken kæde med over 100 værksteder vælger at sende en kundebil til en konkurrerende kæde for at få udbedret en fejl?


  • #131   i går kl. 07:22 Mon ikke kundetilgangen går lidt ned
    Godt man ikke bor tæt på Køge smiley
    Sådan noget kunne de aldrig finde på i Jylland.


  • #132   i går kl. 07:34 #131 - Du lever bare videre i din drømmeverden. smiley

  • #133   i går kl. 07:42 Det værksted er totalt til grin. Jeg håber, deres kunder ser artiklen og holder sig væk.

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Svar: 173
    #134   i går kl. 09:33 Så er der jo igen 2 sider af en sag. En siger lille reklamation, én siger flere gange på værksted og en bil der er gået i stå under kørsel. Mekanikerens navn fremmer ikke hans troværdighed, men hvis de har prøvet den af, er det da en fordel.

  • #135   i går kl. 09:40 Ismail Bostanci påpeger desuden, at det er »frækt« af kunden at lægge en gps i bilen.

    Øh what, det er da almen udstyr man kan købe til bilen, selv en autoradio kan det i dag smiley
    Og sidder de ikke bare i OBD porten dem man får til VW gruppens biler ?

    Kan se det er Teknicar værksted, jeg troede det var en eller anden stor kæde, men Teknicar kan alle jo næsten bare melde dig ind i, det er ikke en kæde.


  • #136   i går kl. 09:50 Ikke meget kød på den artikel, tror ekstrabladet ville have været bedre.
    Som artiklen er skrevet, så lukkes sagen jo nærmest med værkstedet udråbt som vinder - og som den korrekt handlende part i sagen.


  • #137   i går kl. 10:22 Bilen hugger sjovt nok stadig. Det ikke så underligt når de ikke vil skifte dyserne

    profilbillede
  • #138   i går kl. 10:23 Det nok godt nok

    profilbillede
  • #139   i går kl. 10:43 Nu har jeg ikke noget forstand på de tal, men de ser da ret forskellige ud, hvad er max afvigelse og hvad er det ideelle tal?

  • #140   i går kl. 11:03 De skal helst være på nul

  • #141   i går kl. 11:19 En tommelfingerregel siger at den skal være tæt på 0. Hvis man ligger regner tallene ud ligger den på 0,18 Så det burde være ok, at tallet er højere end 0 er din langtidsterm brændstof der kompenserer for slid og lign.

  • #142   i går kl. 12:55 OK
    Så må man lave nogen rens med de forskellige præperater der findes, hvad er mekanikernes erfaring med det, hvad virker ofte og hvad virker aldrig?


  • #143   i går kl. 13:14 Det er prøvet med diverse rens også koncentreret. Forhandleren vil bare ikke punge ud og skifte de 4 dyser

  • Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

    Følgere: 3 Svar: 211
    #144   i går kl. 14:13 Hvad er holdningen egentligt?
    Jeg vil mene at det er et no-go at fortage privatkørsel i en kundes bil. Hvis den er på værksted, så må den blive fejlsøgt i arbejdstiden, er det ikke sådan det normalt fungerer?


  • #146   i går kl. 14:52 #144 Selfvølgelig skal han ikke suse rundt og lave arbejdsrelateret testkørsel, udenfor arbejds tid. Det er en del af prisen.
    Hvis han ikke har råd til egen bil, så må han tage bussen til og fra arbejde.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 23 Følgere: 57 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.583
    #147   i går kl. 15:30 #144
    Jeg er 50/50 på den..
    Er der tale om en periodisk fejl, og man har aftalt det med kunden, så er det iorden at køre i den udenfor arbejdstid (Til og fra arbejde, ikke ren lyst) og kunden kan spare for den tid i lønningen. Men det skal være aftalt, og det skal ikke være "Hov, jeg glemte mælk, fedt at jeg har kundebilen derud.." Og alt kørsel skal være 100% efter færdelsreglerne


  • #148   i går kl. 15:53 Hvordan forklarer du hastighedsoverskridelserne. En af dem er decideret vanvidskørsel, viser kundens gps?

    »Det er jeg også ked af, hvis det er sket. Der er flere, der har prøvekørt bilen, og jeg ved ikke, hvem det er.«

    så nu er der ligepludselig flere som har prøvekørt bilen og idioten ved ikke hvem det er.. hold nu kæft et fjols


  • Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

    Følgere: 3 Svar: 211
    #149   i går kl. 16:08 #145
    Man kan vel tage og skide før man prøvekører en bil


  • #150   i går kl. 18:02 Det eneste de skulle skifte og var aftalt var, at retur slangen som et andet værksted tydeligvis ikke kunde finde ud af. Det kræver på ingen måde den kørsel efterfølgende.
    Kæmper stadig med at få forhandleren til at sætte nye dyser i. Fejlen er på ingen måde periodisk


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 23 Følgere: 57 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.583
    #151   i går kl. 18:21 #150
    Nej ud fra din beskrivelse så vil jeg heller ikke sige at hans kørsel på nogen måde er iorden, slet ikke med den kørsel de så har valgt at bruge..
    Men forstår stadig ikke at et værksted smider sagen videre, og slet ikke til et som ikke er aut.


  • #152   i går kl. 22:34 MX
    Jeg er ret sikker på, at de dyser skal pilles op, og ind og testes.
    Afvigelser er ikke ens betydning med at den er i stykker (fysisk stand), men, der er jeg sikker på du har mindst 2 af dem, hvor koden ikke længere kan kompenser.

    Og er den dyse den køre med, så fejler de næsten med garanti i en test, også er der ikke andet for en der skal nye i.

    Hvis du er 100% sikker i din sag, kan du jo aftale med værkstedet, at du selv betaler for at få dem testet, og fejler bare den ene af dem, så æder de regningen + nye dyser af dem der ikke er gode mere.
    En pietzo dyse (som den jeg regner med sidder i), kan faktisk testes ok i en test og være inden for +- MEN, kan den ikke arbejde efter dens kode, og hvis den ikke generer en ny, så er dysen defekt og bilen kører ikke ordenligt.

    Uanset hvad, så er det ikke noget der berettiger nogen form for køreture.


Kommentér på:
værksted har brugt min bil til privat kørsel 210 km!

x