{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alufælge vinter eller stål?
  • Sofus P
    Sofus P Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 1 Biler: 3 Svar: 7
    #1   22. jun 2022 Helt klart alufælgene. De er både pænere, vejer mindre og ruster ikke.

  • #2   22. jun 2022 Det afhænger jo af hvad du ønsker af “look”, jeg gider ikke se på et sæt rustne stålhjul eller en grim plastik hjulkapsel.
    Er der hul på lakken på alu hjul eller lader man blot salten gnave så får de på sigt også noget korrosion, der er stor forskel på kvaliteten af lakken på alu hjul.
    Men selv et alt nye fine sorte stålfælge, de er også grinme efter en enkelt vinter.
    Rengør man alu’er e og giver dem noget beskyttelse, så holder de sig snildt fine vinter efter vinter.


  • #3   22. jun 2022 Jah alu irre lige meget hvad man gør. Stål behøver man ikke være øm for

  • #4   22. jun 2022 Så du er øm over hjul, som koster 3000, men ikke over hjul som koster 5000?? smiley

  • #5   22. jun 2022 Jeg har alu hele året rundt, ingen ir

  • Sofus P
    Sofus P Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 1 Biler: 3 Svar: 7
    #6   22. jun 2022 Jeg kører også med 12 år gamle alufælge, de kunne nemt gå for at være nye, også

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #7   22. jun 2022 Jeg vil ta stålfælge med org hulkapsler

  • #8   24. jun 2022 Brian s
    Ok hvorfor


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #9   24. jun 2022 Plastik kapslerne ser altid pæne ud, stålfælge er bare nemmere at arbejde med, nemmere at afballancere, og så er min erfaring at alufælge irer hvis man ikke får dem hysterisk vedligeholdt, og der er jo trods alt saltvejr i næsten 4 måneder i dk.

  • #10   24. jun 2022 Brian s
    Ja det er rigtigt men stål ruster så hurtigt og er ikke så pænt udseende mæssigt


  • #11   24. jun 2022 Jeg ville vælge alufælge ser helt klart bedst ud, og ja alufælge kan begynde og irre, stålfælge kan begynde at ruste, så vælge bare hvad du synes bedst om.

  • #12   27. jun 2022 Vent nu lige til september eller oktober med at tænke over vinterdæk til den bil - du når jo at komme med 200 indlæg inden da alligevel.

    Helt ærlig, hver gang der kommer et indlæg omkring stænkklapper eller stål/alu så VED jeg bare at det er dig der er igang med det samme spørgsmål igen.


  • #13   28. jun 2022 Jeg vil vælge alufælge. Som andre også skriver, så irer stål og de er bare ikke pæne, mens alufælge sagtens kan bruges til vinterbrug hvis de enten er originale fælge fra fabrikken som har en rigrig god coating eller er fælge som er specielt indkøbt til formålet. På alle websites kan du læse hvilke fælge de anbefaler, som er lavet til vinterbrug med en tykkere stærkere coating. Jeg mener at fælgmærker som MSW laver vinterfælge. Her kan du så sagtens vælge sorte eller antrazitgrå for et sportigt look som ikke ser så beskidte ud hvis der går lidt tid mellem hvor ofte du vasker bilen.
    Stålfælge er for øvrigt lettere end alufælge men de er langt mere sårbare overfor salt og slag, og kan nemt bøje eller bugge ud over at de irer, hbis du rammer en kantsten uheldigt igennem en snedrive.

    Mht tidspunkt er det netop nu du skal shoppe vinterhjul da de er billigst nu. Altid vinterhjul om sommeren og sommerdæk om vinteren. Du kan ofte spare 100-200kr. pr dæk, og jeg vil anbefale dig at købe over nettet på sites som daekleader eller dækonline, da ingen værksteder eller forhandlere kan matche online priserne. Er du i tvivl om et online sted, så søg altid på trustpilot først., så er der ingen problemer.

    Jeg har selv kørt 5.5 år på 18" oem alufælge med vinterdæk og de tog ingen skade overhovedet. Bare husk at købe vinterdæk der er lidt bredere med en god fælgbeskyttelse hvis du vil køre lavprofil vinterdæk.



  • #14   28. jun 2022 Det er dem her jeg tænker at købe

    profilbillede
  • #15   28. jun 2022 Så skal du i hvert fald beholde stænklapperne

  • #16   29. jun 2022 #13

    "Altid vinterhjul om sommeren og sommerdæk om vinteren. Du kan ofte spare 100-200kr. pr dæk"

    Det er så i hvertfald en fed løgn.


  • #17   29. jun 2022 Måske i din ydmyge gummi butik, skulle du ikke hellere passe din sengetid så du er frisk bag kasseapparatet i stedet for endnu engang udstille dig som et aggressivt bette menneske?

  • #18   29. jun 2022 Hej Patrick, de ser da super fine ud. Dem kan du med ro i sjælen køre på til vinterbrug smiley

    @ 438HK Biturbo Galant 4x4
    Hvorfor føler du at jeg stikker dig en fed løgn? Hvilke oplevelser har du selv med dækpriser hen over året?

    Mine egne oplevelser er, fx for nu at tage sommerdækket Toyo Proxes TR1 i 205/50r16, som eksempel er, at det som regl koster 700-750,- om sommeren, i efteråret og i vinteren koster det omkring 629-650,- og I foråret har jeg set det til 800-850,-.
    Om det er generelle markedspriser for indkøb af dæk der ændrer sig eller om det blot er forhandlerne selv der skruer lidt på priser i de aktuelle sæsoner skal jeg ikke kunne sige. Det samme har jeg observeret ved andre mærker som Yokohama, Michelin, Nankang, Federal m.m.
    Men det er skam bare et velmenende råd; jeg siger bare at der kan være penge at spare, så derfor kan det lønne sig at være fremadsynende i stedet for at købe dæk, når alle andre også gøre det. Jeg vil ligeledes også anbefale selv at foretage hjulskift mellem sommer og vintersutter og spare pengene til et værksted.



  • #19   29. jun 2022 Ja der skal så bare et nyt dæk på pga der er kørt noget skarpt op i den. Men jeg kan få dem til 3000kr

  • #20   29. jun 2022 #18

    Som du måske kan fornemme på Letmetalskovlens kommentar, så langer jeg dæk over disken på daglig basis. Og når man lever af at sælge dæk, så ved man, hvordan prisudviklingen er smiley

    Jeg vil ikke sige, at efterspørgslen slet ikke har indflydelse på priser, MEN den må være voldsom minimal. Måske op til en 10'er... Den største indflydelse har olieprisen, markedsprisen på gummi og transportomkostninger.

    Jeg vil ikke benægte, at der sagtens kan være lavsæson-"restsalg" af sidste års dæk hos forhandlere, som har købt mere, end de kunne sælge. Men det er ikke det, der styrer den generelle prisudvikling.


  • #21   29. jun 2022 #19
    Så får du et lidt uensartet slid, med tre brugte og et nyt dæk, men det tænker jeg egentlig ikke er et problem så længe det nye dæk du køber er magen til de andre.

    Jeg har selv måtte ud og købe et nyt dæk her i vinters da jeg fik en skrue i dækket, og der ville værkstedet sælge mig et helt andet mærke da de ikke selv forhandlede Bridgestone, men jeg købte det bare på nettet og fik det monteret et par dage efter på værkstedet.

    #20
    Tusin tak for svaret, det er faktisk super spændende smiley

    Jeg er ret dæktosset, så jeg holder altid øje med en fire/fem forskellige mærker, så jeg har en backup plan til når mine Yokohama Advan Neova AD08 R om et par år er færdige.

    Mon ikke det er et restsalg som giver prissvingningerne af sidste års dæk, som jeg ser ved online butikkerne. Det var sådan jeg sparede ca. 150,- pr. stk. på mine AD08R.


  • #22   29. jun 2022 Jeg har nøjagtig samme opfattelse som Sergio.
    Jeg køber mine sommerdæk i jan/feb da det der er billigst og det samme er vinterdæk i aug/sep.
    Det passer meget godt med 100-200kr pr dæk og det har det gjort de sidste 4 år hvor jeg har lagt mærke til det.
    Det stiger ikke 200kr på en gang men 10-20kr om ugen ca i en periode.
    Sådan er det i hvert fald på dækonline.
    Jeg kigger også meget på dæk og har også en 8 mærker jeg kigger efter og sammenligner derfor har jeg lagt mærke til det.
    Jeg ved ikke om det er olieprisen eller sidste års dæk lager men har ikke fået dæk endnu der er over 12mdr gamle så jeg spare gerne pengene

    Jeg kører på godt irret 18” org bmw alufælge om vinteren og syntes stadig det er langt pænere ud end små rustne stålfælge med thansen kapsler.
    Når jeg bliver træt af at kigge på dem bliver de glasblæst og får en gang pulverlak og så kan de lidt igen.



  • #23   30. jun 2022 Pu dækonline. Dem køber jeg ikke igen hos. Har bøvlet nok med dem

  • #24   30. jun 2022 Fair nok Patrick. Jeg har selv handlet dæk der siden 2009 og jeg har aldrig haft problemer, men ellers kan du jo bare købe dækket et andet sted. Der er rigtig mange der forhandler Continental. Jeg prøvede daekleader her sidst da jeg havde den punktering, og de var super hurtige og de billigste som stadig har en nogenlunde rating på truspilot.

Kommentér på:
Alufælge vinter eller stål?

Annonce