{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Máni L
Máni L
Tilmeldt:
17. mar 2023
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Toppakning eller pcv system {{forumTopicSubject}}

Jeg har en vw Bora fra 2001 den har haft en dårlig termostat da jeg købte den. Jeg fandt så mælket olie, hvilket jeg godt viste hvad betød. Men jeg fandt lidt på en teori om at kondensationen i motoren ville kunne lave mælket olie hvis den aldrig blev varm og derved brændte fugten af. Jeg skiftede så termostaten og problemet blev ved. Så jeg købte toppakning osv. nu står jeg så og skal til at skifte den. Da jeg ser at der er voldsomt meget mælket olie i pcv ventilen og den er meget fedtet i gasspjældet.
Har jeg et problem i mit pcv system eller er det bare toppakningen? Ingen hvid os. Ingen motor koder. Jeg mister dog kølervæske hvilket bekræftede mig i min teori og toppakning indtil jeg fandt et hul i køleren. Nu er jeg så i tvivl igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toppakning eller pcv system
  • #1   17. mar 2023 hvis man kører mange små ture, vil man opleve det der. hvis bilen kører som den skal,fejler den ikke noget smiley

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #2   17. mar 2023 Start med og rense alle slanger og ventiler, der er stoppet til med det hvide snaks.

    Og søg for og brug en god olie
    Og at motoren bliver kørt ordentligt varm af og til.
    Og se så om den forsætter

    Ingen grund til at skift en toppakning
    Hvis den ikke er defekt


  • #3   18. mar 2023 Find et værksted der har en "lækagesøger" og ved hvordan den skal bruges !

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #4   18. mar 2023 En lækage test
    Vil ikke vise noget hvis toppakning er gået mellem olie og vand kanaler.

    Den kan kun vise noget hvis toppakning er gået fra cylinder og ud.

    Og man skal ikke male fanden på væggen, med det samme

    Da jeg have min omega a 3.0
    Og kun havde 6 km til og fra arbejde.
    Kunne jeg efter en tids kørsel se det samme som
    På trådstartes billede.

    Jeg troede også toppakningen var gået.

    Men efter noget fejlsøgning og rådgivning fra andre
    Rensede jeg alle slange alt jeg kunne skille ad, uden og splitte motor ad
    Kørte en olie flusch og olie skift

    Og 1-2 gange i ugen kørte jeg en stor omvej hjem, så den store jern klump af motor blev rigtig godt varm.

    Jeg havde/ har stadig måler på olie temperatur. Der måler i bundkaret.
    Så jeg kan se Hvornår alt olie er driftstemperatur.
    Og i Omega'en var det omkring 30-50 km

    Og mange tror at når vandet er driftstemperatur, så er olien/ motor det også
    Men det er sne langt fra, da olie er længer tid om og varme op


  • Máni L
    Máni L Tilmeldt:
    mar 2023

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   23. mar 2023 Jeg kører jævnligt lange ture. Jeg har en time til arbejde, så den bliver ordentlig varm. Min teori er så lidt at pvc ventilen måske har været stoppet og derved ikke kan komme af med kondensen. Men at den simpelthen bare bliver varmet op om og om igen uden at slippe ud.

Kommentér på:
Toppakning eller pcv system

Annonce