{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Christoffer
Christoffer
Tilmeldt:
9. maj 2021
Følgere: 25 Emner: 10 Svar: 21

VW Up! vs Polo {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg står sku lidt i et dilemma her for tiden, som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved. Jeg har en rigtig fin VW Up! På de omkring 60hk, som jeg virkelig er glad for. Men der er desværre sket et stort problem med den der kan rende op i flere 1000 af kroner. Jeg købte Up’en tilbage på grund af dens holdbarhed (som ikke rigtig holder) og dens billige evne af og køre langt på literen. Dog står jeg nu med den næsten helt ødelagt med bremserne og tænker mig og skille mig af med den, inden jeg skal til og betale for meget for den skal køre ordenligt igen.

Jeg havde lidt tænkt i forvejen om jeg skulle ud og bytte/sælge bilen til en forhandler for en bedre bil. Som fx. En nyere Up! Eller en ældre Polo. Jeg ved dog bare ikke hvad jeg skal vælge, siden mit kørsels behov ikke rækker særlig langt. Det er lidt forskelligt hvor langt jeg køre og føler også at Up’en rækker fint til det. Er dog bare bange for at hvis jeg køber en Up! Til vil der ske et problem igen som muligvis kunne være værre en det jeg allerede har siden det ikke er den mest pålidelige bil i verdenen. Dog føler jeg bare at polo’en holder bedre og at man betaler mere for lidt kvalitet. I stedet for noget der går nemt i stykker. ( ved godt det er forskelligt fra bil til bil om hvor hurtigt de går i stykker) Men jeg gider heller rigtig bruge for mange penge bare for og få en bil med lidt flere heste som en 75hk Up! Fra 2016 eller en 75hk polo fra 2013. Ved dog ikke hvad i anbefaler, men vil gerne have et større syns punkt på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Up! vs Polo
  • #1   12. apr 2023 hvad fejler dine bremser??? det tilfældigvis ikke bare en komplet nye bremser bag??

  • #2   12. apr 2023 Har næsten lige fået skiftet nye tromle bremser på den. Efter de sat sig fast. Jeg står så nu med ABS fejl på alle hjul som skifter fra dag til dag. Har været 2 forskellige mekaniker både VW’s og en anden. Hvor de begge siger det kan ende med og blive alt for dyrt.

  • #3   12. apr 2023 Du har et problem med en VW og vil løse det ved at købe en anden VW? - potentielt endda en ældre model. Lyder som en dårlig idé...
    Det er i øvrigt et kendt problem at især de forreste bremseskiver bliver skæve på Up/Citi-go/Mii.. Jeg skulle kende VW dårligt om ikke skiverne på en Polo er nærmest identiske med de der sidder på en Up, så at tro de vil arte sig bedre, er nok et luftkastel.


  • #4   12. apr 2023 At de begge siger det "Kan" ende med at blive dyrt betyder bare at du har fundet dårlige mekanikere. Find et sted der tager opgaven seriøst, og laver en decideret fejlsøgning. Om så det er alle 4 sensorer der skal skiftes kan ikke koste mange tusinde kr. at få lavet.
    Jeg havde hellere brugt 1000-1500 kr. på en ordenlig fejlsøgning, der kan ende med en billig reparation, fremfor at sælge min bil videre med et skrald-tab.


  • #5   12. apr 2023 Du selvfølgelig overholdt alle service, hvor de kigger bremser og smøre / justere/ renser.
    Ellers går alt jo til. Bremser sætter sig vel ikk fra minut til minut, så tænker det har været lidt undervejs.
    Bliver ikk bedre jo mere man køre .
    Alt der ikk bliver passet går istykker . Bare kig på dine potteplanter


  • #6   13. apr 2023 Jeg går ikke efter og købe en bare for og købe, det bare mere fordi jeg blev anbefalet og købe en ny, siden de ikke kan vide hvor meget der galt med den, siden de regner med det er ledningsnettet der gået i stykker.

  • #7   13. apr 2023 Start med at finde et ordentlig værksted.

  • #8   13. apr 2023 "De regner med".. Altså gætter de ud fra hvad du fortæller dem, eller har de haft fingrene i den? Det lyder næsten som nogle mekanikere der har rigeligt at lave hvis de tørt konstatere at du skal smide din bil ud.

    Du har en VW UP! - en af de mest eftertragtede biler i sparegrisemarkedet. En bil der nærmest holder prisen uagtet den har kørt jorden rundt. Find nu en rigtig mekaniker.


  • #9   13. apr 2023 Vedr bremse kommer her perfekte løsning
    https://www.aygoup.dk/blog/skve-skivebremser-p-vw-up-seat-mii-eller-skoda-citigo.html


  • michael g
    michael g Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 8
    #10   18. apr 2023 De må da have været meget hårde ved bagbremser, da abs føler sidder og måler på nav . Har selv lige været det igennem og det tog 1 dag og lave for og bagbremser og nyt nav i 1 af bagende . Find en anden mekaniker, skoda ejby skulle være billig og godt ,har jeg læst i up gruppe på Fb.

  • Lukas K
    Lukas K Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 6
    #11   24. apr 2023 Jeg vil aldrig anbefale en Up til nogen. De er notorisk kendt for deres uholdbarhed, både ift. rust og svigtende mekaniske dele. Udover det 60 HK i min optik lidt for lidt til at den fungere i hverdagen og benzin økonomien kan du skyde en pil efter hvis du kører hurtigere end normal landevejskørsel.

    Så skal der være VAG så som minimum polo og ellers hvis du søger holdbarhed vil jeg søge mod andre bilmærker. Nyere Peugeot 208'ere er solide biler med god brændstoføkonmi, men hvis man er "Fransker hader", må man jo søge mod andre mærker smiley


  • #12   10. maj 2023 En lille Update Up!’en er solgt/byttet. Solgte den til en forhandler for en god pris og fik så hans Polo i stedet fra 2017.

Kommentér på:
VW Up! vs Polo

Annonce