{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Christoffer M
Christoffer M
Tilmeldt:
17. dec 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Yaris - Hybrid {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står og skal ud og købe en ny brugt yaris, efter at den gamle 2011 måtte lade livet i et uheld.

Men er blevet lidt i tvivl om jeg skal gå hybrid vejen

Valget står umiddelbart mellem
Toyota Yaris:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/10-vvt-i-t1-5d/5998718

Eller
Toyota Yaris hybrid:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/15-hybrid-h2-touch-cvt-5d/6003013

Min mekaniker nævnte at begge var fine biler. Men at hybriden har skivebremser bagpå og derfor skal skiftes hver andet år...Så går besparelsen i brændstof jo mere eller mindre til det...

Hvad er jeres umiddelbare tanker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yaris - Hybrid
  • #1   29. nov 2023 så meget kan skiver vel heller ikke koste. og kan jo nemt være, de holder mere end 2 år, hvilket jeg da vil håbe det gør.

  • #2   29. nov 2023 Jeg ville vælge hybriden. Køreoplevelsen er langt bedre i den.
    Skiver kan godt skulle skiftes ret hyppigt da de ruster grundet bremsen bagpå ikke bliver aktiveret ret meget ved alm. kørsel. Man kan dog vænne sig til at lave lidt hårde opbremsninger indimellem for at holde rusten væk.


  • #3   29. nov 2023 Hvis man kan leve med en bil med minimal lydisolering samt CVT gear, så er det en fin bil. Men du skal ikke forvente at hybriden kører meget mere end 18km/l ved normal kørsel. Og endnu mindre ved frisk kørsel.

  • #4   30. nov 2023 Tak for jeres svar, snakkede lige med ham der havde hybrid udgaven. Den har aldrig været undervognsbehandlet...han sagde den var pæn underneden, men den var lidt rød på bærearmene, men langt fra tæret. Hmmm...Der har den anden dog været behandlet et par gange og er nyere...

  • #5   30. nov 2023 Han var da i det mindste ærlig smiley

  • #6   1. dec 2023 Har du prøvet begge to?
    Har haft en 2015 1.0 i 5 år. Den har ikke kostet noget at køre omvendt er det godt nok en sørgelig kasse, jeg nødig ville køre langt i eller hver dag.


  • #7   1. dec 2023 Hey
    Jeg endte med at købe 1.0'eren. Var ikke helt frisk på hybriden dels pga. 10 år uden undervognsbehandling, dels fordi at den kun kom med sommerdæk og den var ikke synet hvilket jeg skulle vente på(2 timer), sidst endte det med, at jeg måtte hjem uden da der var en bremse der hang på min yaris 2011 1.3. Jeg har trods alt ca. 2 timer hver vej.
    Kunne være sjovt at prøve med en hybrid, men 1.0 kører egentlig fint, selv på motorvej(på vej hjem), dog ikke lige så godt som min gamle 2011 1.3, hvor accelerationen var bedre og 6 trins gearkassen var mere behagelig. 1.0 gearkassen virker lidt mudret, sammenligner den lidt med en anden '99 yaris jeg havde.
    Men har prioriteret årgangen, undervognen og prisen i denne omgang.
    Mit kørselsbehov er ikke så stort, kører 3-4 dage om ugen i den med afstande mellem 6-30 km., hvilket hybriden jo fint kunne have passet til...


Kommentér på:
Yaris - Hybrid

Annonce