{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yaris hybrid
  • #1   28. nov 2016 +Stille og økonomisk i byen, automatgear og umuligt at mærke hvornår den skifter fra batteri til benzin
    - uøkonomisk på motorvej/landevej


  • #2   28. nov 2016 De trækker faktisk rigtig godt. Godt solidt bundtrækiforhold til at det er en 1,5'er og de har ikke nogen større fejl indtil videre.
    De kører også nogenlunde langt på literen smiley


  • . .
    . . Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 1 Svar: 2
    #3   28. nov 2016 Best til landevej og bykørsel. På motorvej vil den have noget for det.
    Tjek for rust op bagklap ved bakkamera og rundt om håndtag/grebet på bagklap. De har det med at ruste der. Toyota dækker selvfølgelig det på lak garantien indenfor 3 år. Derefter skal det være indefrakommende hvis det skal dækkes.


  • #4   28. nov 2016 Jeg har en og er super flad for min. Stille og lækker med trinløs automatgear i byen, på motorvejen kan den være anstrængt hvis du skal ligge og køre op og ned i fart 120-140 km/t i ydersporet. Den skal helst bare køre en jævn fart fordi motoren stiger voldsomt i omdrejninger når den skal accelerere ved højere hastigheder.

    At sige den er uøkonomisk på motorvejen passer ikke, jo i forhold til de 33.3 km/l den er opgivet til ved blandet kørsel. Forvent en 19-22 km/l ved 110km/t alt efter om det er vinter/sommer modvind eller medvind, 25-27 km/l ved en 90 km/t og over 30-33 km/l ved 70 km/t ved. Hvor mange andre benzinbiler i polo klassen med automatgear klare den bedre??
    Store anbefalinger herfra, skudsikker drivlinje, min bror kørte med en prius gen 2 med samme 1.5 liter benzinmotor i Montenegro, den havde rundet 1mill kilometer, havde fået skiftet en elmotor i gearkaasen, ellers kun alm sliddele.

    Husk at få en med fartpilot, du kan ikke høre på omdrejningerne hvor stærkt du kører.

    Det er koldstarterne og de første 5 min kørsel der trækker forbruget ned, så kører du små korte ture køre motoren konstant for at varme op osv. det først efter en 10 min+ man begynder at arbejde en god økonomi op i bilen, især ved bykørsel.
    Her om vinteren køre motoren meget fordi den skal varme bilen op så man ikke fryser, motoren har en drifttempratur på 40-55 grader her om vinteren, så det svært at gøre det mere effektivt hvis man også skal kunne holde varmen i bilen


  • #5   28. nov 2016 Benjamin C .
    Jeg har måske spurgt om det før, men er ikke sikker. Så håber ikke jeg ødelægger tråden.
    Men var det ikke noget med at sådan en yaris hybrid ikke kunne køre på ren el?.
    El motoren er der for at hjælpe benzin motoren, men man kan aldrig køre på el alene.

    For det forvirre mig når du siger den er lydløs smiley .


  • #6   28. nov 2016 Hehe. Det kan jeg godt forstå, der findes så mange forskellige typer modeller og mærker.
    Men en Toyota Hybrid kan alle køre på rent el, op til 70 km/t, men dette kan den ikke holde, elmotoren er elektronisk begrænset for at være strømbesparende, (ved fuld gas tager den til fra 0-60 km/t mærkbart, ved motorvejskørsel er den slået helt fra med mindre man giver fuld gas) en typisk accelration starter bilen på ren el og ved en 15-25 km/t slår motoren så til og hjælper, når den ønsket hastighed er nået, lad os sige 40 km/t og du slipper gassen slukker motoren og bilen vil kunne køre en 1-2 km på ren el før den starter igen og batteriet er tomt, man skal ikke tro det en elbil man kommer ud at køre i, men i byen hvor man accelerere og bremser vil meget af turen være på el hvor man bare supplere farten via el eller triller mod næste lyskryds imens man opsamler bremseenergi indtil man accelererer op igen på benzinmotoren. Håber det gav mening.
    En Honda Jazz er en halv hybrid, der kører benzinmotoren konstant og en elmotor supplere når det giver mening

    Her er lige lidt copy paste fra Wikipedia

    Hybridbiler kan deles ind i tre grupper, afhængig af hvordan motorene arbejder:

    Seriehybrid:
    Er udstyret med en effektiv forbrændingsmotor, som driver en generator, der leverer strøm. Fremdrift besørges af en egen elektromotor. Dette princip er brugt i bl.a. hybridbusser som f.eks. Toyota Coaster Hybrid

    Parallelhybrid:
    Er udstyret med elektrisk motor og forbrændingsmotor, som kan bruges samtidig eller hver for sig. Elektromotoren fungerer også som generator, hvilket gør, at en parallelhybrid ikke kan lade batterierne, da elektromotoren bruges til fremdrift.

    Serie-parallelhybrid:
    Er den mest avancerede form for hybriddrift. Her fungerer hybridbilen som en parallelhybrid, men er udstyret med en ekstra generator, som gør det muligt at lade batterierne selv om elektromotoren bruges til fremdrift. Det er denne type hybridsystem som befinder sig i bl.a. Toyota Prius.


Kommentér på:
Yaris hybrid

Annonce