{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Peugeot 208 kører mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Da jeg her forleden havde kørt en længere tur i min 208 1,6 Bluehdi, så begyndte der at komme meget støj fra et eller begge forhjul.

Det lyder fuldstændig som om, at hjullejet er gået, men har fået skiftet det i begge sidder for 6 måneder siden. Det burde da ikke allerede gå i stykker igen?

Derudover er den begyndt at ryste i bremserne, og kommer med nogle små klonk, hvis man bremser hårdt.

Jeg mistænker lidt, at en af bærearmsbøsningerne er slidte, og derfor har hjulvinklen ændret sig lidt, hvilket måske kan lyde som en defekt hjulleje.
Når bøsningen er slidt, så vil den vel også "bounce" lidt i bøsningen, hvilket får bremsen til at ryste ved nedbremsning.

Det virker bare mærkeligt, hvis hjullejet allerede skulle være gået i stykker igen, ikke?

Hvad tænker i?

Det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 208 kører mærkeligt
  • #1   12. jun 2024 Har du for nylig skiftet til sommerdæk?

• #2   12. jun 2024 Jaaaa altså, i foråret. Hva da?
    Den kørte fint efter jeg skiftede til sommerdæk

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   12. jun 2024 Min gamle 206 ville gerne have nye hjullejer hver 6 mdr når man købte de billige mærker....Uanset så på værksted og få tjekket hvad det er....Hvis du selv vil lave det, så kan du også selv løfte den og fejlfinde.....HVis ikke, jamen så på værksted hvor de finder fejlen på 2 min

• #4   12. jun 2024 Det skal lige siges, at bremsepedalen ikke vibrerer det mindste, når jeg bremser, men bilen ryster helt vildt

• #5   13. jun 2024 Ændres lyden når du køre lige ud og drejer hårdt fra side til side?

Hvis du på en parkeringsplads drejer rattet helt ud til siderne
    Kommer der så lyde ??

Ang dæk, oplever vi jævnligt, når folk få skiftet fra sommer til vinter eller omvendt

At dækkende larme, da de får det man kalder hæl og tå
    Så mønsteret bliver sav takket
    Det kan i grove tilfælde lyde som et defejl hjulleje

• #6   13. jun 2024 Hvis det er et billigt leje fra autodoc eller lignende så er det meget normalt at de ikke holder længere tid. Det er ofte kina lort fra værste skuffe.
    Der er ikke andet at gøre end at fejlfinde i stedet for at gætte. Få den løftet og kontroller leje, ophæng, bøsninger osv.

Kommentér på:
Peugeot 208 kører mærkeligt

Annonce