{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Tør du købe billig motorolie? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vil lige høre Jeres mening. Forestil Jer en VW bil som stiller strenge krav til den rigtige motorolie, i dette tilfælde en særlig specifikation der hedder VW 50700 som er beregnet til biler med partikelfilter. Man kan købe dyr, original VW olie eller dyr Castrol olie ELLER man kan gå i flg butikker og købe:

Thansen: IQ-X
Jem&Fix: Basta
Harald Nyborg: Orlen
Biltema: Hjemmebrand fra Biltema

Alle ovennævnte olier er ca ½ pris af Castrol og på alle klistermærker på dunken er VW 50700 angivet.

Ville du turde købe den billige eller hvor mange af Jer køber konsekvent den billige fordi i har fuld tillid til mærkningen?

L

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe, spejl+hylde, lamelgardin/rullegardin samt knagerække og toiletskab. 500 kr.
  • Nedrivning vægge + spartling 9.300 kr.
  • Opsætning af lamper og spejl 1.200 kr.
  • Montering/ophængning af småting 2.500 kr.
  • Udflytnings Rengøring 1.900 kr.
  • Tætne/isolere hoveddør 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tør du købe billig motorolie?
  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Følgere: 1 Svar: 123
    #1   28. dec 2025 Søger/køber man de 'rigtige' steder er der ikke stor prisforskel på anerkendt og ukendte olieprodukter.
    Jeg kan skrive "VW50700" på en gul post-it og klistre den på en dunk olie. Det bliver olien bare ikke særlig meget godkendt af.

Det er dit valg.
    I min verden er det småpenge i det samlede bilbudget om det er olie fra anerkendt producent eller ping-pong olie.

• Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 94
    #2   28. dec 2025 Hej
    Køb en anerkendt olie Castrol, Shell Mobil, ikke nogen af de andre mærker. Det ville jeg ikke turde, og de par huindrede kroner i forskel skal ses i lyset af at du måske skal have skiftet motor eller andet, så der skal ikke spares.

• #3   28. dec 2025 Vi oplever tit også i VAG at motor der bruge olie
    Tit bruger meget mere, når de bruge de billige olie

Vi bruge champion olie på arbejde
    De har betalt dyre penge for at få de forskellige olie godkendt til de motor de skal bruges i
    Så det opfylder krav de krav producenten stiller.

En kunde have en VW Fox med den lille 3 benzin motor
    Den brugte en del olie
    Så hun valgte og bruge den fra Biltema som skulle være godkendt til bilen

Så begyndte olie lampen og blinke i tomgang.

Vi Skiftede filter og brugte den olie fra champion som er godkendt til bilen

Og olie lampen blinkede ikke længer i tomgang.

Så der har været en forskel, selv om der på dunken fra Biltema stå det er godkendt til Vag

Jeg vil aldrig bruge billig olie
    Da det på sigt bliver dyre i slid på motor
    Som er væsentligt dyre at reparere end at spare en 50kr på et olie skift

• #4   28. dec 2025 At give din bil den rigtige motorolie, er det bedste du kan gøre for din bil!

Motorolie og dæk er noget jeg aldrig ville gå på kompromis med..

• #5   28. dec 2025 Bruger Mannol/pemco 5W30 der 504/507 godkendt. Holder service på en polo med 1.2 tsi fra 2017, kørt næsten 180.000km med 15.000km mellem olieskift, bruger maks 0.5L mellem service og ingen problemer.

Kan typisk få 20 liter til 600-700kr.

• Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 94
    #6   28. dec 2025 Hej
    Bruger altid Mobil One fuld syntetisk 0/40 til min BMW 540 I og skifter for hver 10.000 km og derimellem filter for hver 2500-3000 km

• #7   28. dec 2025 Jeg bruger også kun anerkendte mærker olie til vores biler, gider ikke risikere noget som helst for de få hundrede kr man kunne spare.
    I teorien kan du fint bruge alle mærker olie så længe de har den korrekte godkendelse.
    Har du en billig olie med godkendelse vw50700 så er den testet og godkendt til vw’s 50700 “kvalitet” og lever op til de krav vw stiller til den type olie.
    Det er ikke bare noget olieproducenterne kan skrive på dunken uden dokumentation.
    Det er så op til en selv om man har 100% tillid til de test som nok ikke er testet på gamle motorer og ved langvarig brug.

Jeg bruger til min bmw 335d Liqui moly 5w40 toptec 4100 til ca 260kr for 5l med 10000km interval.

Konens Ford Galaxy for org motorcraft olie 5w30 til ca 220kr for 5l med 15000km intervaller.
    Jeg behøver ikke spare de sidste håndøre på en olie jeg ikke har 100% tillid til men de er sikkert udemærket

• #8   28. dec 2025 Jeg er enig med Simon J i indlæg #7

Så længe olien opfylder kravene og kvaliteten, så ville jeg ikke være bekymret,

Tager jo også an på om det er en nyere bil eller en gammel slæde, hvis man købte billigere så skifte oftere, måske hver 10.000km i stedet for 15.000km.

Jeg kigger mere på API, ECEA og SAE og fuldsyntetisk, men det er fordi min bil er af ældre dato.

Og så køber jeg olie af anerkendte mærker: Shell, Liqui Moly, Wolf, Total osv

Harald Nyborg sælger Shell til fornuftig pris har jeg fundet ud af

• #9   28. dec 2025 ... og Bilka sælger Shell til en endnu mere fornuftig pris end Harald Nyborg smiley

• #10   29. dec 2025 Ligegyldigt hvad du vælger at købe så kan du regne med det er billigst at købe den gode i stedet for at lave motor.

Gider du dårlig dagligvare smiley smiley

• #11   30. dec 2025 Det jeg bruger til min skoda. Den er lidt dyr men pyt med det..

profilbillede
  • #12   30. dec 2025 Jeg har oplevet værksteder sige de har den bedste olie, så kommer der en ny repræsentant og så skifter de mærke og siger stadig de har den bedste olie, og det er bare UMULIGT for almindelige mennesker at vide om den ene eller den anden olie er bedre.
    Jeg har aldrig haft en decideret olieslugende bil, og jeg har kørt med mange forskellige mærker, men aldrig de dyre olier, med mindre jeg har fået en mega deal, men det er år siden.
    Køber gerne noget Mannöl på Ebay, men også andre.

• #13   30. dec 2025 Altså, Thansen køber vist deres olie fra Kroon-Oil, som ikke er nødvendigvis meget dårligere, end de mærker, som folk her i tråden nævner?

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Svar: 7
    #14   30. dec 2025 Jeg kørte omkring 250.000km på thansens IQ-X LL Exclusive, med skift for hver 15.000km, uden problemer
    Den havde gået 520.000km, da jeg solgte den

• #15   30. dec 2025 #12 jeg har oplevet nogle fylder lidl olie i castrol dunke og sælger til deres kunder ved olie skift.. smiley

- mannol olie giver jeg så 249 kr inkl moms i dk for 5 liter long life til vw. Det er også en fin olie

• #16   30. dec 2025 Alle de her godkendelser er ikke noget, de bare klistrer på dunken.
    Mange af (hvis ikke alle) godkendelserne, kræver at olien består en eller flere tests.
    Det store spørgsmål er, om dem der står bag godkendelserne, gider jagte dem, der skriver det på sine dunke, uden at have bestået testen.

• #17   30. dec 2025 Køber den mit autoriserede værksted hælder på og jeg har fuld tiltro til at de vælger det bedste og jeg betaler også gerne for det, har serviceaftale på min bil, så olie er med i prisen kan man sige smiley

Medmindre din bil bruger olie eller pisser det ud af utætte samlinger osv. hvorfor så ikke bare købe noget god olie af et anderkendt mærke, de par ekstra kr. og så ved man det er i orden ?

• #18   30. dec 2025 Champion bruger 15.000 euro hvert år på at få deres olie godkendt til de forskellige biler.

• #19   31. dec 2025 Til moderne køretøjer.
    Kig efter vicositet, om det er godkendt til motoren, og så er det bedst hvis det er en syntetisk olie.
    Udover det ville jeg ikke bekymre mig om andet en forhandlerens evt garanti eller reklamationsret.
    På ældre biler ville jeg nærmest kun holde øje med den rigtige viscositet, og alt efter hvilken bil det drejer sig om, så er der nogle modeller, der er glade så længe der er noget olie.

Kommentér på:
Tør du købe billig motorolie?

Annonce