{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Firmabil - regler {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har lige et spm.
Vis jeg nu har mit eget firma som kører rundt.
Og jeg ønsker at købe en firma bil til mig selv?
Den skal bruges til privat kørsel.

Bilen jeg har kigget på koster 180.000 kr og er 10 år gammel.
Hvordan forgår det så?

MIt bud er, firma køber bilen til 180.000 kr (og kan trække det fra i skat?)
Og jeg skal så betale moms på den? Vis ja, hvor meget?

Håber nogle har styr på det og kan give mig et indblink.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Firmabil - regler
  • #2   30. jul 2007 Hvis ikke der er betalt moms af den skal dette gøres, førd u må anvende den til privat kørsel. Du kan også køre i den som firmabil, men så skal du beskattes af bilens værdi.

• #3   30. jul 2007 Carsten, jeg køber bilen fx af en privat person (det blev en hvidplade bil).

Rune K, jeg kigger lige på det sitet der smiley

• #4   30. jul 2007 Har læst det under menupunk "firma bil"

Men kan bestemt ikke finde rundt i det.

• #6   30. jul 2007 Hvis du har et firma, har du også en revisor. Spørg ham - hna ved det givetvis bedre end nogle af os. Ellers ring til Skat

• #7   30. jul 2007 Carsten H - Nu har jeg ikke en revisor endnu.
    Men kunne være nogle havde været turen igennem og kunne give et svar der muligvis var brugbart.

Mathias, en ikke helt std audi kan koste det smiley

• #8   30. jul 2007 Du kan få den skrevet til 50/50 feks.

Men så skal du lave køre bog. Så du holder styr på km , som køre i firma embede og km du køre privat. Så tager revisoren sig af resten.

Jeg ville betale momsen og køre som det passet mig.

Så dyrt kan det ik være hvis bilen er 10år gammel. Den er desuden uden for "straf afgiften"

• #9   30. jul 2007 Martin - Det skal være så jeg kan køre så det passer mig, da den stort set ikke skal bruge til at køre noget firma kørsel kun evt til og fra møder smiley

Uden for "straf afgiften" hvad betyder dette?

• #10   30. jul 2007 der er en fidus som ikke så mange bruger. du kan betale skat hver måned for brug af bilen som ca er 2000 kr om måneden i den prisklasse så må du bruge den som privat.
    så kan du trække forsikringer og vægtafgifter fra også smiley

• #11   30. jul 2007 Altså hvis det er en hvidplade bil, så skal der betales moms no matter what - og det kan der ikke gøres noget ved.

Og der findes flere forskellige former, men den "nemmeste" er bare at lade sig beskatte. Også nok den løsning som vil virke bedst for dig...

Så du dkal beskattes af ca. 45.000 kr. årligt..

Arbejder med skidtet til dagligt, så smid en PM hvis du har flere spørgsmål.

Og til Carsten, bare fordi man har firma behøver man ikke en revisor.. Hvis det er personligt ejet må du gerne selv lave regnskab osv.

• #12   30. jul 2007 Ham selv M - Også ca sådan noget lig. jeg tænkte på.
    Så det hele kørte over firma.

• #13   30. jul 2007 Corsa på 18" . - 3750 kr om mdr.

Det er jo små dyrt, kan sidde billigere vis jeg låner pengne som privat person.

• #14   30. jul 2007 fra 3mdr i 98 og frem ad. skal der betales en "extra" afgift.

Som os der er træt af den kalder "straf-afgift" / "misundelse afgift" på 5040kr(afhænig af vægt).

Jeg har min skrevet 50/50. Og har betalt moms

• #15   30. jul 2007 Corsa: Selvfølgelig må han selv om han vil have en revisor - men specielt i dette tilfælde tror jeg det vil være en rigtig god idé for ham at tage kontakt til en...;-)

• #16   30. jul 2007 Carsten H - Vi skal også have fat i en ang en masse andre ting, men igen ville høre lidt om det.

• #17   30. jul 2007 Ja, du skal betale skat af 3750 kr, afhængig af din trækprocent så bliver det omkring halvdelen...

Den der straf afgift gælder da kun guleplade biler, og eftersom patteguf vil have en på hvideplader, er det ikke relevant..

Men vil da også helt klart anbefale en revisor - for det er sku tricky af finde ud af selv..

Hvis du ikke har kontakt til en i forvejen, så vil vi/jeg da gerne give et bud smiley

Kommentér på:
Firmabil - regler

Annonce