{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.336 visninger | Oprettet:

Vand i garagen ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Efter sidste vinters erfaringer, havde vi utroligt meget vand i garagen... Hvilket ikke er så godt for vores vægge osv.... ( Det smelter jo når bilen holder med sne på )

Spørgsmålene lyder:

Hvordan får i vandet til at rende ud af jeres garage?
Hvor kan man købe såden et "dren" agtigt (eller hvad man kalder det)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand i garagen ?
  • Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #2   22. okt 2007 de garager jeg har set, har der været afløb i midten eller ude i begge sider i form af lange smalle riste.

men de har også bygget dem selv smiley

ved ik om det er sådan noget du ska ha måske

• #3   22. okt 2007 Hmm... Det er da et bredt spørgsmål. Men du skal ha lavet fald på gulvet, og et afløb som kører på det eksisterende kloak. sådan fungere det i min garage.

• Snoopy

#4   22. okt 2007 TT

ja nemlig det jeg mente smiley

har du sådan et dæksel i midten ? eller hvordan ?

• #5   22. okt 2007 Ja der er bare et ganske almindelig gulvafløb. Og så godt med fald på så det kan forsvinde hurtig. Der er ca 10-15 Grader derude altid, så det er dejligt..

• #6   22. okt 2007 Thomas P:

Ikke når vinteren først sætter ind...

Hvem kan lave sådan noget?

Jeg tænker mere i en kæmpe bakke af en art, som kunne lede vandet ud???

• #7   22. okt 2007 Mit garagegulv har en hældning så vandet automatisk "falder" mod porten... du kan evt. gøre det smarte at du bryder gulvet op ½ meter fra hver hjul og ligger dræn ned.. evt. en fordybning med en rist der leder mod porten... Evt. bryde alt gulv op hvor bilen står og laver fald mod en langsgående rist i den ene side... ikke fordi der skal være overdrevet fald.. max 1 cm per meter.. alternativt kan du køre i jem&fix.. købe en stor pressening... parkere bilen på den og "tømme" presseningen ud af porten når du kører igen.. bare som midlertidig løsning indtil det bliver varmere og du kan lave gulvet om :o)) beton er heldigvis ikke så dyrt som man skuille tro.. og det er samtidig en god undskyldning for at få lavet en værkstedgrav, hehe

• #8   22. okt 2007 min far har lavet en "bakke" af 3 stykker forskalling og et stort stykke plastic. Men der er så ikke fald på, så vandet skal skrabes ud.. Men man forhindre at vandet løber ud i muren.

• #9   22. okt 2007 hmmm.. en bakke.. tror jeg ikke holder i længden... men du kan da altid køre i byggemarked.. købe et par douglas-plader.. 15 mm.... et par lægter.. en halv så stor som den anden... placere den tykkeste for inden.. den halvt så store midt på... og så placere pladen der hvor bilen skal holde.. så glider vandet atumatisk mod porten... husk dog at der så skal være hul under porten så det kan rende ud... er porten helt tæt bliver vandet sq inde, hehe..

Beklæd evt. pladen med tagpap.. så holder den, og du har godt "vejgreb", hehe

• #10   22. okt 2007 ... evt. placer en lille lægte på hver langside, så du er sikker på at vandet løber den rigtige vej... bekælder du med tagpap, kan det komme til at se helt proff ud, hehe... betaler du diesel og bro-bizz kan jeg nemt komme og lave det for dig, for tre stor menuer på burger-king, hehe

• Snoopy

#11   22. okt 2007 husk EGERNET mener 3 store menuer PER PAUSE

sådanne egern har det med at gemme maden her til vinteren

• #12   22. okt 2007 Det var sku da noget af et tilbud smiley

• #13   22. okt 2007 husk at afløb i garage skal være forbundet med en olie fælde = dyrt ""

det er rent faktisk et lov krav.

man må derimod gerne lave en hældning på gulvet og så lade vandet løbe udenfor garagen og så ned i et afløb.

• #14   22. okt 2007 hehe..sådan en rampe kan skrues sammen på en time... bare alle materialerne er der.. skal alligevel et smut til KBH inden ywl hehe ;o)) (ywl er jysk for jul, og JA vi skriver ywl på vores ywl-kort, hehe

Kommentér på:
Vand i garagen ?

Annonce