{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.872 visninger | Oprettet:

Dennis T
Dennis T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18

Hjælp fra FDM medlemmer! {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg har lige fået monteret en KW undervogn på min bil. Værkstedet der monterede den fik sat de forreste fjedre bagerst og omvendt. Det resulterede i at de fjedre der sad forrest ikke kunne holde vægten på motoren, så den var så lav i fronten at man ikke engang kunne dreje hjulene. Værkstedet hade endda været ude og køre i bilen, mens den var så lav, og derved kørt mit front skørt ind i en kantsten og smadret det totalt.
Dagen efter skiftede de så rundt, men de påstår at min front var smadret da jeg afleverede bilen hvilket ikke passer.
Da jeg kom ud på værkstedet inden undervognen var blevet monteret rigtigt, kunne jeg se den stod parkeret med fronten 1 cm fra kantstenen.

Jeg har snakket med forbrugerstyrelsen som sagde jeg skulle snakke med FDM. FDM ville ikke hjælpe da jeg ikke er medlem. Så vil jeg lige høre om der er nogle FDM medlemmer der ude der vil prøve at høre FDM hvordan man skal forholde sig i sådan en situation. Gider ikke melde mig ind i FDM hvis de ikke kan hjælpe mig. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp fra FDM medlemmer!
  • #1   5. dec 2004 Av min arm, det var surt!
    Men forbrugerstyrelsen burde da selv kunne rykke noget i den sag, forbrugerombudsmanden har alt andet lige magt nok til at lukke biksen hvis de ikke opretholder loven og det gør de jo ikke når de ødelægger din front under en behandling af din bil.
    Men måske du kan blive bedt om at bevise at fronten var intakt på din øse, så det vil jeg da råde dig ti lat forberede dig på...bare for en sikkerheds skyld!

• #2   5. dec 2004 FDM kan godt hjælpe, men det koster fordi du bliver nødt til at få bilen checket hos et af deres testcentre.
    Dette vil forbrugerombudsmanden givetvis også kræve.
    Meld dig ind, det er kun en plov for et helt år, og du opnår en del rabatter, så pengene kan hurtigt tjene sig selv ind..
    Held og lykke!

• #3   5. dec 2004 hvilket værksted var det?

• #4   5. dec 2004 Var det et aut. værksted?

JD

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#5   5. dec 2004 Min far smed min cykel af ved værkstedet, da han kunne ha den i firmabilen, og jeg så kunne cykle hjem. Så både min far og mor så den var i takt. Har også billeder af bilen der viser det, dog ikke fra den dag. Men hvorfor skulle jeg få sat en undervogn på til 7500 + moms, for at tørre et skadet skørt af på dem :|

Jeg måtte endda selv skaffe oplysninger om fjedre for at bevise de hade monteret dem forkert. Og det lyste langt ud af mekanikeren at han hade dårlig samvittighed vedrørende fronten. Mener heller ikke det er forsvarligt at et værksted kører rundt i en bil der ligger 2 cm fra jorden, og skraber dækkende mod skærmkanterne når man drejere.

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#6   5. dec 2004 Det var hos Trekantens Dækservice I/S i Fredericia.

• #7   5. dec 2004 Lidt problematisk, når det ikke er et "mærke" værksted. Jeg syntes du skulle forklare ejeren af Trekantens Dækservice, ar hvis han ikke er indstillet på at udbedre skaden, vil du lægge sag an mod ham. Er han ikke indstillet på det, så kontakt en advokat. Evt. retshjælpen, som ikke koster noget, de kan vejlede dig og hjælper dig igennem en evt. sag, hvis det kommer så langt. Det er klart at sålænge du ikke er medlem af FDM hjælper de ikke. Jeg har indtryk af, at FDM er ret gode til at hjælpe uretfærdig behandlede kunder.

JD

• #8   5. dec 2004 Ja..

Men få en styling virksomhed til at montere sådanne ting. De ved som regl hvad de har med at gøre da de udelukkende sælger sådanne ting...

Men har de svin i Fredericia et webside eller andet???
    Man bliver jo helt nysgerrig efter hvem de er...

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#9   5. dec 2004 Ser ikke ud til de har en website desværre!

• #10   5. dec 2004 Trekantens Dækservice I/S
    Fuglsang Allé 16
    7000 Fredericia
    Tlf.: 75931300

Når man søger på krak kommer det op som en privat person.. Lugter lidt ha ha

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#11   5. dec 2004 Ok. Den eneste grund til jeg fik det lavet der, var fordi min far kendte dem der har firmaet, og så kunne jeg få det til en god pris. Men ikke engang han kan snakke dem til fornuft. Så vidt jeg ved er de kun 3 personer i alt i firmaet, og det er 2 af dem der hver ejer 50%.

• #12   5. dec 2004 Man burde oprette en side, hvor man kan "anmelde" de værksteder der giver en dårlig eller svinsk behandling??

JD

• #13   5. dec 2004 Ja, jeg kan kun sige...
    Brug nu de stylingsfirmaer som kan montere..

De koster normalt ikke meget mere end hvad du nok har givet og de kender varerne... Bl.a. Styling-Crew.dk tager billeder af før og efter montering til dukomentation osv når de montere div. udstyr... Nu kender jeg ikke lige andre men der er sikkert flere som kan deres kram..

Og ja, man burde kunne anmelde sådanne svin til forbruger styrelsen eller lign... Ja, jeg aner det ikke men syntes det er for dårlig..

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#14   5. dec 2004 Ja, Martin har fattet at du gerne vil gøre reklame for jeres firma Styling-Crew.dk!
    Hvor i Vamdrup ligger i, min kæreste bor i Vamdrup sjovt nok.

• #15   5. dec 2004 Hvilken bil har du egentlig Dennis?

Aut bilforhandlere burde osgå kunne gøre det til rimelige penge...

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#16   5. dec 2004 Ahh Ahornvej 17, lige siden af hendes mormor og morfar faktisk 'LOL' Sjovt nok...

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#17   5. dec 2004 Det er en 1999 Civic VTI 3-døres jeg er ved at gører i stand. Men køber de fleste af mine dele i usa, er ikke til den 'rice' eur stil. Så det er mærker som TODA, SKUNK2, AEM, JUN. osv...

• #18   5. dec 2004 Nåå, det er bare en kontor adresse...
    Så ryger alt papir lortet hjem til mig i privaten...

Virksomhenden er registreret hos told og skat på adressen Ny Vestergade i Kolding.

Med hensyn til Aut. forhandlere kender jeg en del i kolding området da jeg er gammel bilsælger. Kan nok få dem til at lave en rimelig pris til dig hvis det var sådan noget..

• #20   5. dec 2004 Nice, en VTI'er er nice...

www.k-power.dk har alt i HKS og evt rågvigning hvis du selv tager lidt sjov fra fra staterne...
    De montere også hvis noget skulle gå galt smiley

Har kun hørt godt om dem

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#21   5. dec 2004 Martin ok... Synes godt nok jeg hade set den BMW før. Men hva, undervognen er på nu, og kan sætte det meste på selv, gad bare ikke til at smide undervogn på selv i den her kulde.
    Så kender du måske John's Bilplege? Kan heller ikke anbefales! Da jeg hentede min bil hade de ikke behandlet den i venstre bagskærm, der var ikke sat propper i, og grunden til den ikke var behandlet i bagskærmen var de hade boret huld lige ind mod forsædet i den side. Der hvor gummi dørstopperen rammer mod. Og hvad skal et huld der!

• #23   5. dec 2004 Ja Johns Bilpleje på Albuen i Kolding griner...

De er ikke altid heldige med de ting de laver ha ha
    Så siger jeg ikke mere om dem...

Og ja, hvis man ikke selv har et værksted er det sgu kold i denne tid smiley

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#24   5. dec 2004 Martin du skulle ikke have en kontakt ved Terminalen i kolding? smiley

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#25   5. dec 2004 Martin, nej han er et fjols. Var kun fordi det er mine svigerforældres nabo jeg fik det lavet der.
    Men de fik også lov til at få hullet lukket, og få døren males om smiley

• #26   6. dec 2004 ha ha ha ja okay...

Og jo, jeg kender salgs chefen Jan Erik hos terminalen, de nadre sælgere samt en mekaniker deroppe...

Hvad kan jeg hjælpe dig med??

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#27   6. dec 2004 Ja, jeg har DESVÆRRE købt bilen privat. Den har været skadet i bag, og det vidste sig hele bilen var blevet samlet med fingrene, så alt kunne skrues af med hånden. Det har jeg så gået efter, og skiftet diverse dele. Den tog vand ind bag lygter, i taget, bag luftudtag, og manglede bundpropper osv. Bagklappen sad skæv da det kun var 2 ud af 4 bolte der var spændt.
    Så jeg har brugt de fleste penge på at købe dele hos terminalen, og ikke så mange penge på det sjove. Jeg får dog et originalt c-west skørtesæt fra USA, og har en komplet Skunk2 catbak udstødning fra USA til at ligge der også skal på.

Men angående terminalen. Jeg har et sted i mit servostyringssystem der lækker olie, som jeg skal have set på. Og så skal jeg have købt nogle flere dele. Som plastikbeklædning inde bilen tidligere ejer har flækket da de har afmonteret det. Samt den ”bom” der ligger bag kofangeren der skal tage stødet hvis man bliver ramt, den mangler også. Kunne godt være du kunne få noget rabat smiley

Ja, der var endda fuld FDM test på bilen de jeg købte den, og der stod kun det med servostyringen. Dygtige de er.

• #28   6. dec 2004 okay ja....

Ved ikke om jeg kan få rabat... Har ikke lige prøvet at købe reservedele hos bilforhandlere før da de er alt for dyre.. Men nu har de org. honda dele så det er nok dem vi skal have fat i...

Kan du ikke prøve og smide mig en mail med de reservedele du skal bruge så ringer jeg derop imorgen og ser og jeg kan fuske lidt og melder tilbage til dig....
    Men hvis jeg kan vil jeg da godt hjælpe dig. smiley Ingen problemmer...

Mail.: mk@styling-crew.dk

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    apr 2004

#29   6. dec 2004 Jeg har et buddykit på nu, sad på bilen tror det hedder carzone. Men får et orginalt C-west i PFRP fra USA, det er betalt. C-west laves japan, og laver den vildeste kvalitet glasfiber. http://www.motorex.net/_motorex/n_images/materialsgraph.jpg smiley

http://www.c-west.co.jp/index.html Ja, jeg er JDM fan smiley

• #30   6. dec 2004 hmmmmmm tag billeder af dytten inden i kører fra værkstedet så de ikke kan pisse jer op af ryggen...hygge

Kommentér på:
Hjælp fra FDM medlemmer!

Annonce