{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.113 visninger | Oprettet:

J L
J L
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 117

Juridisk hjælp fra FDM? {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen herinde, der har prøvet at få juridisk hjælp af FDM? Er det en god hjælp de yder?

Nogen der ved, om jeg kan melde mig ind i dag og få hjælp af dem fra i morgen ang. en sag, hvor jeg ønsker at lade handelen gå tilbage?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juridisk hjælp fra FDM?
  • #1   2. aug 2009 Mmmm... Prøv da at ringe dem op i morgen... men umiddelbart ville jeg da byde på, at det juridiske forhold skal have sin oprindelse efter din indmeldelse... Man vil jo heller ikke forvente at kunne lave en ulykkesforsikring dagen efter, man har mistet en arm, og så få erstatning derfor...

Har du evt. undersøgt om du i dine almindelige forsikringer har retshjælpsforsikring?

• #2   2. aug 2009 ved ikke om de hjælper med gamle sager... men prøv..

hvorfor ønsker du at lade handlen gå tilbage og er det privat eller forhandler? bare for at spørge.

• #3   2. aug 2009 ja tænkte også du lige kunne introducere os for havd det er...

• #4   2. aug 2009 Ellers prøv www.familieadvokaten.dk

• #5   2. aug 2009 Okay.. jamen jeg ringer også til FDM i morgen og spørger, om de kan hjælpe mig.

Vi har købt en Golf 3 hos en forhandler. Han har endnu ikke lavet de ting, der står på slutsedlen, selvom vi har ringet til ham mere end 15 gange (ifølge tlf.regningen). Han har solgt os et "sminket lig".. og han er en klamphugger.

Det er sagen.. i MEGET korte træk.

• #6   2. aug 2009 Jeg har fået hjælp til at lade en handel gå tilbage. Lettere brugt 307 HDI hvor jeg fik fortalt at den var kørt af en sælger. Senere viser det sig at bilen har været chippet til 135 HK og at forhandleren havde købt bilen på en auktion.Iøvrigt en autoriseret forhandler der prøvede alle krumspring. Hertil skal siges at det jo til sidst lykkedes uden onde miner.

- og til dit spørgsmål ! Nej du kan ikke få hjælp til sager der er indtruffet inden din indmelding.

• #7   2. aug 2009 Jeg har talt med et advokatfirma.. de siger det ikke kan betale sig at få en advokat med ind i sagen, da vi kun har givet 21.500 kr for bilen (som er mange penge for os).

Jeg har mailet til vores forsikringsmand for at høre, om vi har ret til gratis retshjælp.

• #8   2. aug 2009 Jan:
    Okay. Men kan man ikke sige, at min sag endnu ikke er blevet en sag. Den 1/2 års garanti udløber først til september.. det er først der det bliver en rigtig sag

• #9   2. aug 2009 Jannie L:

Jeg blev medlem af FDM for 2 år siden. Havde lidt problemer med en forhandler.

Nå, men ringede til dem, blev oprettet som medlem over tlf og under 10 min efter jeg ringede op snakkede jeg med advokaten. Super service :o)

Så det skal der ikke være det store ventetid på. Koster dog ca. 530 kr i medlemsgebyr men så dkal du heller ikke betale mere og du er medlem i 1 år :o)

• #10   2. aug 2009 Skal lige siges at jeg købte en 406 hos en forhandler som gav 1 måneds garanti. Efter 29 dage står koblingen af. Den ville han ikke tage på hans regning, så ringede til FDM. De henviste mig dog til ombudsmands bestemmelser om garanti osv. Sendte ham så et brev med henvisnig til afsnit det og det og 2 dage efter havde han booket tid hos mek :o)

• #11   2. aug 2009 Du kan altdi fra dag 1 få juridsike "hjælp" af FDM men for at de skal køre en sag for dig, så skal den pågældene bil det drejer sig om være købt "efter" du har meldt dig ind.

Dvs. du kan ikke gå ud og købe en bil og finde ud af det er noget hø og så bagefter melde dig ind i FDM og få dem til at køre sagen for dig.
    Det er uanset hvornår du opdager fejl og mangler da det drejer sig om købet som er fortaget "før" du meldte dig ind.

Men men men.
    Hvis du har kasko på bilen har du også krav på retshjælp via forsikringen (Nok ikke sansynligt du har dette på sådan en billig bil)??? i de fleste tilfælde.
    Så hvis du får forsikrings selvskabet med på du har en sag, så hyre du dig bare en advokat hvor du nu har løst og går i kødet på sagen.
    Hvis du så taber sagen er alt du midster den selvrisiko som der er på din forsikring :o)

Jeg taler af erfaring så jeg ved hvad jeg snakker om.
    Både fordi jeg meldte mig ind i FDM 2 dage efter jeg havde købt bilen og fordi jeg fik forsikringen til at yde mig "retsdækning/Retshjælps dækning"
    Og så hyrede jeg en før ansat FDM mand der var kendt som værende "manden" der i DK om nogen kan vinde din sag omkring bil tvister men han var overfæyttet til firmaet Advodan som jeg fik nummeret på og ½ år senere havde jeg vundet sagen med bravour.
    Alt jeg satte på højkant var min selvrisiko på sølle 2000 Kr. :o)

Men det er korrekt at sagen kan trække i langdrag og selvom du skulle vinde den vil den koste dig tid og tåre der ikke hænger sammen med de pengene du får ud af det.
    Dette er der desværre mange bilfirmaer der udnøtter sig af.
    Din sag ser vindende ud, men det eneste du harat vinde er din ret og pricippet i handlen, jeg tror neppe det vil betlae sig penge messigt.

• #12   2. aug 2009 Tak for jeres svar. Jeg prøver at ringe til FDM i morgen og få en snak med dem.

Kommentér på:
Juridisk hjælp fra FDM?

Annonce