8.116 visninger
|
Oprettet:
Juridisk hjælp fra FDM? {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen herinde, der har prøvet at få juridisk hjælp af FDM? Er det en god hjælp de yder?
Nogen der ved, om jeg kan melde mig ind i dag og få hjælp af dem fra i morgen ang. en sag, hvor jeg ønsker at lade handelen gå tilbage?
nov 2008
Følger: 65 Følgere: 65 Emner: 16 Svar: 306
Har du evt. undersøgt om du i dine almindelige forsikringer har retshjælpsforsikring?
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
hvorfor ønsker du at lade handlen gå tilbage og er det privat eller forhandler? bare for at spørge.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 25 Biler: 9 Emner: 169 Svar: 2.730
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 73 Svar: 2.062
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 117
Vi har købt en Golf 3 hos en forhandler. Han har endnu ikke lavet de ting, der står på slutsedlen, selvom vi har ringet til ham mere end 15 gange (ifølge tlf.regningen). Han har solgt os et "sminket lig".. og han er en klamphugger.
Det er sagen.. i MEGET korte træk.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
- og til dit spørgsmål ! Nej du kan ikke få hjælp til sager der er indtruffet inden din indmelding.
maj 2007
Jeg har mailet til vores forsikringsmand for at høre, om vi har ret til gratis retshjælp.
maj 2007
Okay. Men kan man ikke sige, at min sag endnu ikke er blevet en sag. Den 1/2 års garanti udløber først til september.. det er først der det bliver en rigtig sag
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 180 Svar: 993
Jeg blev medlem af FDM for 2 år siden. Havde lidt problemer med en forhandler.
Nå, men ringede til dem, blev oprettet som medlem over tlf og under 10 min efter jeg ringede op snakkede jeg med advokaten. Super service :o)
Så det skal der ikke være det store ventetid på. Koster dog ca. 530 kr i medlemsgebyr men så dkal du heller ikke betale mere og du er medlem i 1 år :o)
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 180 Svar: 993
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Dvs. du kan ikke gå ud og købe en bil og finde ud af det er noget hø og så bagefter melde dig ind i FDM og få dem til at køre sagen for dig.
Det er uanset hvornår du opdager fejl og mangler da det drejer sig om købet som er fortaget "før" du meldte dig ind.
Men men men.
Hvis du har kasko på bilen har du også krav på retshjælp via forsikringen (Nok ikke sansynligt du har dette på sådan en billig bil)??? i de fleste tilfælde.
Så hvis du får forsikrings selvskabet med på du har en sag, så hyre du dig bare en advokat hvor du nu har løst og går i kødet på sagen.
Hvis du så taber sagen er alt du midster den selvrisiko som der er på din forsikring :o)
Jeg taler af erfaring så jeg ved hvad jeg snakker om.
Både fordi jeg meldte mig ind i FDM 2 dage efter jeg havde købt bilen og fordi jeg fik forsikringen til at yde mig "retsdækning/Retshjælps dækning"
Og så hyrede jeg en før ansat FDM mand der var kendt som værende "manden" der i DK om nogen kan vinde din sag omkring bil tvister men han var overfæyttet til firmaet Advodan som jeg fik nummeret på og ½ år senere havde jeg vundet sagen med bravour.
Alt jeg satte på højkant var min selvrisiko på sølle 2000 Kr. :o)
Men det er korrekt at sagen kan trække i langdrag og selvom du skulle vinde den vil den koste dig tid og tåre der ikke hænger sammen med de pengene du får ud af det.
Dette er der desværre mange bilfirmaer der udnøtter sig af.
Din sag ser vindende ud, men det eneste du harat vinde er din ret og pricippet i handlen, jeg tror neppe det vil betlae sig penge messigt.
maj 2007
Juridisk hjælp fra FDM?