{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.720 visninger | Oprettet:

MIN erfaring med Rene fra Turbomotordk {{forumTopicSubject}}

Hey all....

Som nogle af jer sikkert allerede ved har jeg haft en knapt så heldig episode med Rene fra www.turbomotor.dk
det har resulteret i at hele sidste vinters gennemrenovering af min motor er totalt spildt!!

hele episoden kan læses her :

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=18546&postdays=0&postorder=asc&start=0

billeder af nogle af stumperne kan ses her :

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=17792

Jeg er fuldstændigt klar over at jeg bliver alt andet end dagens mand over dette indlæg...
men da al fornuftig dialog syntes udelukket ser jeg ingen anden mulighed end at advare vidt og bredt imod at bruge ham til andet end .... ja... montere nye viskere på bilen?...

Jeg er til at få fat i på 21 28 88 16 hvis nogen vil ha uddybet noget ... ja sågar hvis Rene syntes vi bør snakke sammen om en mulig løsning.

Mvh
Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MIN erfaring med Rene fra Turbomotordk
  • #1   19. jan 2008 det er så surt for dig det der... jeg ser INTET galt i at advare mod fusk... du har min støtte...

  • #3   19. jan 2008 takker for opbakningen... :o)

  • #4   19. jan 2008 Har lige læst det hele igennem og for mig virker det til at der har været for mange kokke om maden, syntes du er blevet trukket godt rundt i manegen, det eneste du har gjort er jo at lytte til alle de her "professionelle" folk som så til sidst er end i motorhaveri. JEG mener det er MS manden og hans ven der har mest af skylden i denne sag

  • #5   19. jan 2008 Absolut intet galt i at advare andre mod firmaer der ikke kan deres kram

  • #6   19. jan 2008 Ja derfor gør jeg det selv, uden nogen af de der folk.
    Men surt er det


  • #7   19. jan 2008 Ærgeligt, virkelig skid:( Havde med 100% sikkerhed gået i retten med det, evt gem alle mails, beskeder osv osv, hvis det bliver relavant:)

  • #8   19. jan 2008 Jeg synes det er et kanon indlæg... Jeg har selv tidligere lavet et lignende indlæg, men blev truet med frysning og udelukkelse... Jeg synes det er i orden at advare folk mod plattenslagere og amatører, men det synes prinsesserne bag bilgalleri åbenbart ikke.

  • #9   19. jan 2008 fedt inlæg .. endelig en med nosser nok til at advarer andre . respekt

  • #10   19. jan 2008 Det sgu fair at du skriver det der.. Du har jo din episode til at advare om www.turbomotor.dk ..
    Så må folk jo lige ta det til overvejelse hvis de vil kontakte www.turbomotor.dk
    Allan


  • #11   19. jan 2008 Det er da kun godt at advare...

    Syntes den historie er et skrækscenarie, for enhver herinde der har deres biler kært... Det er sku for dårligt.. Kan du gå videre - så gør det.. !!!


  • #14   19. jan 2008 Kan også kun sige jeg er 100% tilfreds med Rene!

    Dermed ikke sagt at jeg tager nogens parti - bare en konstatering.


  • #15   19. jan 2008 Jeg har fået lavet 3 motorer hos Rene. Det har altid været god service og har ikke haft problemer med dem. Der har været en udstødningsmanifold som ikke holdte så godt. Men nu bruger han fabriksfremstillede.
    Og en vigtig ting ved Rene, er at det er billigt.

    Mvh Lasse


  • #16   19. jan 2008 Det ville være rart at høre Renes version af forløbet. Ikke at jeg ikke tror på det skrev her og på powerforum, men en historie har som regel 2 sider.

    Det lyder dog som om Rene har gjort nogle ting i dette forløb som en seriøs forretningsdrivende aldrig nogen siden må begynde på.


  • #17   19. jan 2008 For nogle år tilbage købte jeg et "MF2" system fra turbomotor..
    Gav på det tidspunkt 2500kr for det.
    Købte så også en af de print der skulle vise blandingen i udstødningen ved hjælp af lambdasonden.
    Det blev monteret på min BMW med 4x 200ccm dyser lige før gasspjældet.
    Kørte 0,4bar og trak rigtig lækkert i bunden.. men fra 4000omd og op.. havde jeg svært ved at få benzin nok.
    Kunne have lidt svært ved at starte en gang i mellem.
    Fik så support fra Turbomotor som hed. At styringen godt kunne være lidt ustabil pga temperatur skift i kabinen..?? Hvis den oser sort får den rigeligt benzin ellers "Byg en dyse i hver indsugningskanal"
    Det kom der så..
    Ændrede intet. Gik stadig godt fed på bunden men mager fra de 4000omd.
    Nu havde jeg været så mange gange ude at "Give noget gas" at bilen var begyndt at halte..
    Skilte motoren. og måtte desværre trække 2 flækkede stempler op.
    Tænkte min egen skyld. vidste jo at den ikke fik nok, kunne jo bare lade være med at fyre til den.!
    Efter en motorrenovering var jeg tilbage i kampen igen.
    Nu havde jeg ofret penge på en Prograssiv Benzintrykregulator. Og en Walbro Benzinpumpe.
    Sammen med "MF2" Skulle der så være nok benzin til over 500hk..

    Nu med mit nyindkøbte AEM UEGO Wideband ur. kunne jeg da ikke tage helt fejl.
    Men stadig problemer..
    Kunne få benzin i bunden.. med nu fra 4500omd gik bilen mager..
    Under Trimningen begyndte dioderne i"MF2" at flakke mærkeligt frem og tilbage.. og virkede ret ustabil..
    Komtaktede Turbomotor i håb på noget ombytning da styringen var en månede gammel.
    Kommentaren jeg bed mærke i var.. "Du må ikke fyre så meget til den i 4-5 gear.!"
    Jo jeg skulle bare sende den over, så skulle der nok blive kigget på den sag.!
    Efter en månede får jeg en kasse med posten. en regning på 300-400kr.. og ingen bemærkninger..
    Kontakter Turbomotor og får at vide at jeg har Fejldrejet potmeterne og det var der ikke noget garanti på.
    Åbner boksen og ser at der er skiftet en hel masse i boksen.. Men der er ikke skiftet nogle potmetere???
    Monterer styringen på bilen. Stadig samme billede. Lækker blanding i bunden og mager fra 4500omd.

    Nu har jeg så her skaffet support fra en Elektronikmekaniker.. Han er med ude og justere da jeg ikke SELV tør at fejlskrue så det dør igen.
    Han sætter et Ocilioscob på og ser så hele problemet
    En Styring burde kunne åbne dyserne op til 90-95% men Turbomotor's "MF2" åbner Kun 40% ved fuld skrald.

    Pakker nu "MF2" sammen og gemmer den ned i skuffen sammen med min Aldi boremaskine og Thansen Forstærker..

    Min Elektronikmekaniker Samler så et ORIGINALT Megasquirt og monterer det på bilen Sætter VE-map til 100 (stadig som tilskud på mine 6 dyser).
    Bilen starter uden problemer og første gang jeg giver fuld pedal går bilen ud.
    Er svær at starte. får gang i den..
    Viser sig at bilen druknede smiley
    Sætter VE-map til 50. og bilen prutter og tager gas ok..
    Ender ud i at skulle køre 20-35 i VE- for at holde blandingen.

    Ærgelige 3000kr og en masse tidspild pga defekte dele og dårlig support.!

    Ta den eller lad være.!


  • #18   19. jan 2008 Du har også støtte herfra .......

    Det er godt med en advarsel til andre.


  • #19   19. jan 2008 tja ved han er dygtigt nok han har en masse viden om toyota,er tror lidt problemet er han siger ja til for meget arb. blir stresset og det går for hurtigt nogle gange.... og hastværk er lastværk..........men vil altid være en risiko ved at mappe en bil ind.............har altid selv sommer fugle i maven når jeg køre min bil inde kan ende et the big bang........

  • #20   19. jan 2008 desværre har admin på Powerpage slettet mit indlæg... men der arbejdes på sagen da jeg mener at budskabet skal ud til så mange som muligt!!...
    så må det efterfølgende være op til folk selv om de tør sende deres biler derover eller ej...

    Mvh
    Thomas


  • #23   21. jan 2008 Nu har jeg hørt turbomotores version af historien.. så er historien en helt anden.. Så folkens.. vent lige med at svine folk til før i har hørt tingene fra begge sider..

  • #24   21. jan 2008 Jamen Daniel....
    når han nu åbenbart ikke vil fortælle sin version i et åbent forum men gerne til dig... kan du så ikke genfortælle den??...
    vi er mange der gerne vil høre hvad René syntes om det hele...
    det optimale ville jo være han selv gjorde det... but still...


  • #25   22. jan 2008 Daniel B: Det har jeg også, og som jeg forstår det på Rene har parterne i sagen vidst drøftet den sag privat - så egentlig er der jo ikke mere at diskutere.

    Så tror ikke Thomas får noget ud af at fortælle (hans) historie på nettet.

    Bare folk tænker på der er 2 sider af samme sag før de dømmer nogen i et offentligt forum.


  • #26   24. jan 2008 Hey Thomas - synes ikke det er fair at du hænger en person ud for noget som du rent faktisk selv har været skyld i....du glemmer meget af historien!!

    Så tag en tude kiks og få lavet den bil så du kan få den solgt og få den grimme oplevelse ud af verden!!


  • #27   24. jan 2008 Mads :
    Hvad er det jeg selv har været skyld i og hvad er det jeg glemmer??....

    Lars :
    læs nu hele tråden på TCD inden du kommer med den slags dumme kommentare


  • #28   25. jan 2008 ja det kan jeg høre Lars... du ved det hele ... ingen tvivl om det!!...
    helt sikkert...tro på det!!... *GG*
    læs nu bare tråden og så argumentér sagligt fremover hvis du vil tages seriøst.. ;o)


  • #29   25. jan 2008 Lars, nu er jeg fristet til at kalde dig en masse farverige latinske navne.
    Men jeg vil undlade - i dit meget specielle tilfælde vil jeg spare dig.

    Jeg har praktisk talt siddet på passagersædet af den MR2 og kender til historien.
    Jeg og en anden har været mæglere mellem Thomas og Turbomotor - her er der kommet en del sandheder frem, fra begge sider - samt de ting som har været spørgsmål hvor beskyldningerne er fløjet fra den ene side af bælterne til den anden - er også blevet opklaret og der er fundet forklaringer.

    Jeg har set hvordan Thomas kørte bilen, har du?
    Har du læst hele tråden hos Toyota Klub Danmark? Har du fulgt sagen bare 15%?

    Så flet dog for helvede æsken hvis du IKKE kender noget som helst til noget. Det var dog alligevel ulideligt at læse sådan en omgang opkast!

    Der er ikke nogen som er blevet truet!
    Der har ALDRIG været snak om et tæskehold - da Thomas trods alt er forholdsvis fornuftig!

    Prøv nu lige at bruge hovedet inden du slynger om dig med så håbløse kommentarer...

    Med ønsker om en ny og forbedret tankegang - ønsker jeg dig et godt efterår.........

    Må jeg iøvrigt lige understrege at dette er mine egne ord - og at Thomas intet kender til mit indlæg før han læser det. Jeg synes bare personligt at du er gået mere end over grænsen...

    Men iøvrigt, hvis du mener at Thomas har glemt at fortælle om tæskehold og trusler - så synes jeg at det i høj grad er mere end på tide at du fremlægger håndfaste beviser!


  • #30   25. jan 2008 Til Thomas. Det du glemmer at fortælle er at du fik at vide at du skulle tætne motoren både her og der før den endelig justering ville finde sted!!

    Tror ikke at vi skal have resten op her i forum da det vil ryste folk en del herinde!!


  • #31   25. jan 2008 tætningen "her og der" stod Michael for... sjovt nok inden den endelige justering.... go figure
    sig mig... er der ingen der læser hele indlægget??.. *GG*...
    ALT står der... næsten time for time...
    så for min skyld kan du sagtens fortælle resten hvad det er du mener at vide??... forudsat selvfølgelig det er ting du VED og kan komme med håndfaste beviser på?...
    lad os nu holde den saglige tone...
    det kan alt for nemt ende med mudderkast...og det giiider jeg ikke spilde min tid på.... ;o)


  • #32   27. feb 2008 igennem mit projekt kan jeg kun sige at jeg har haft MEGET god support og hjælp fra Rene´s side.. synes osse hvis din tænding har stået 20grader forkert at det er lidt underligt du ikk har lagt mærke til det og bare givet gas

  • #33   27. feb 2008 SÅK!...
    LÆÆÆS nu indlægget igennem.. *GG*.. ;o)


Kommentér på:
MIN erfaring med Rene fra Turbomotordk

Annonce