{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.452 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Emner: 26 Svar: 60

Betaling for brugt bil ... hvordan {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står overfor måske i nærmeste fremtid at skulle købe en brugt bil.

Hvordan ordner man betalingen når det er mellem 2 private ?

Lad os antage at han har sat den til salg til 120.000 Kr.

Tager jeg så i banken og henter 120 af de store sedler og giver ham så mange som han skal have når vi har forhandlet prisen endeligt på plads ?

Eller overfører man bare penge via homebank ?

Tænkte på en bankcheck men den er jo lidt svær når man ikke kender det endelige beløb ..

Hvordan plejer i/man at gøre det ?

Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betaling for brugt bil ... hvordan
  • #1   5. maj 2008 Enten har du kontanterne med, eller også kan i arrangere at i gør det i bankens åbningstid, så kan i sammen gå i banken og få overført (klart den sikreste måde).

Ellers kan du have en bankcheck på fx 100.000 kr og så 20.000 kr i kontanter.

• #2   5. maj 2008 ellers spørg din Bank, det kan godt være de vil være med i det hvis du skal låne det beløb

• #3   5. maj 2008 For det første giver du ham ikke en krone før han skrifteligt har overført bilen til dig via en kontrakt.
    Hav en kontrakt udfærdiget og underskrevet, så kan pengene skifte ejermand. Evt tag en ven med som evt vidne hvis der skulle blive noget. Bedste er dog at gå ned i banken og overfør dem sammen når det er privat handel.

Og køber du den med plader så se efter at få den omregisteret så hurtigt som muligt, ikke noget mere træls end folk der sidder her på BG og hyler op om at ham de solgte bilen til ikke har omregisteret endnu..

• #4   5. maj 2008 Da min far solgte sin forrige bil, gik han med køberen i banken. Køberen fik så nøglen, da min far fik af vide af hans bank, at nu var pengene på kontoen. Det var vidst omkring 90-100.000kr det drejede sig om

• #5   5. maj 2008 Nede på motor kontoret kan du hente en slut seddel mener jeg ellers kan du printe den ud vi din bank , mener jeg, menfå fat i en slut seddel så har du op til 3 uger for at få den omrigistret til dit navn og du har papir på det som gælder..

husk en kopi til dig og til ham.

om det er over ført eller betalt kontant eller med chek står på slut seddelen det hele..

-klart den beste måde at gøre det på...

• #6   5. maj 2008 lav evt en check på de 100k, og ta 20k løst med. så hvis det bliver mindre kan du altid give ham checken og så lidt af de 20k.

• #7   5. maj 2008 de sidste par gange har jeg bare solgt den og han er kørt i den og når så jeg kan se pengene er på min konto så sender jeg ham registreings attesten

• #8   5. maj 2008 så snart han ser checken med de 100k på så bliver han helt vild og så får du jo bilen til den pris smiley så 100k på en check og 15k i store sedler og 5k i 500,- smiley

Kommentér på:
Betaling for brugt bil ... hvordan

Annonce