{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.259 visninger | Oprettet:

Fart bøde og klip i kortet {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Jeg har for et par timer siden været ude og køre fordi jeg skulle hente en ven.. Under denne tur kom jeg til at køre lidt for hurtigt.. For at være 100% ærlig må jeg sige at jeg ikke kan huske hvor hurtigt jeg kørte men det var vist mere end de 80 km/t man må.. (Undre det nogen når man kører en Mazda Mx3?)

Men efter en rundkørsel ser jeg en (hvad jeg tror der er en Ford Mondeo) bil komme kørende efter mig i mit bagspejl.. Det kunne godt være en cevil-panser tænker jeg så og sænker farten så jeg er sikker på at jeg kørte 80-85 km/t..

Og ganske rigtigt så kommer der blå blink i forruden af denne bil og jeg holder selvfølgelig ind til siden et par og 100 meter inden et by-skilt.

En mand, med politi-jakke og pepperspray og kneppel og hele svinderiet, stiger ud af bilen og siger det de alle siger: "Dav, det er færdselspolitiet må jeg se dit kørekort". Jeg gider ikke kede jer med at jeg viste ham mit kørekort så han siger at jeg har kørt for stækt. I følge hans Police Pilot 105.24 km/t. Så spurgte jeg om han havde nogle beviser så grinte han og sagde "nej det har jeg ikke". Det skal dertil siges at han var ALENE i bilen. Så spurgte jeg om jeg måtte se hans målling og jeg gik så med ham over i bilen og så at den vidste 105.24 og han gik i gang med at skrive bøden..

Til dem der ikke ved det går grænsen fra at få en bøde til et klip ved 104 og 105 km/t. D.v.s. kører man 104 km/t får man "kun" en bøde. Kører man 105 km/t, som han mente jeg gjorde, får du en bøde OG et klip.

Det jeg nu vil høre det er: Hvor stor er man change for at vinde en evt. retsag.

Fakta er:
Han er alene i cevil-vognen
Han har kun sin Police Pilot som bevis
Jeg har 2 af mine venner med som heller ikke har set min hastighed
Ingen af mine venner sagde under min kørsel at de følte sig utrykke eller at jeg kørte for stærkt.
Der var ingen med eller mod kørende.
Betjenten sagde indirekte at det ikke var farligt det jeg lavede.


Kommentarer på:  Fart bøde og klip i kortet
  • #1   19. maj 2008 "men det var vist mere end de 80 km/t man må.. (Undre det nogen når man kører en Mazda Mx3?)"

    Øhh JA!!!


  • #2   19. maj 2008 Dine venner skal du ikke regne med kan bruges til ret meget vidne når det gælder fart.

    (Undre det nogen når man kører en Mazda Mx3?)

    Det undre i den grad meget ....


  • #3   19. maj 2008 De plejer da at trække 3 km/t fra til fejlmåling, og så vil du være nede på 102, og ikke få et klip..

  • #4   19. maj 2008 Det er sgu bare ærgerligt mester.. Han har målt dig, og det er der ikke noget at gøre ved

  • #5   19. maj 2008 Du vil intet kuune vinde i en retssag - Da han er uddannet til at opservere, og derfor vægtes hans vurdering af pågældende sag, højere end din forklaring..!

  • #6   19. maj 2008 enig med michael. det får man ikke klip for. og en måling i bilen kan heller ikke være helt præcis.

  • #7   19. maj 2008 du har 100% chance for at tabe når han bruger policepilot.

    Færdselspolitiet er altid alene i bilerne for det er nok.


  • #8   19. maj 2008 som michael siger trækker de lidt km/t fra til fejl måling... så du skulle meget nødig få et klip...

  • #9   19. maj 2008 Spild af tid at gå i retten..
    Har lige været en tur igennem fordi politiet påstod jeg havde kørt 67 km/t. Jeg selv var sikker på at det var 55 - 58 km/t.
    Dommeren troede ikke en skid på mig, da jeg jo ikke kunne bevise noget..


  • #10   19. maj 2008 troede slet ikke sådan en japser slåde kunne nå de hastigheder :O:O:O

    hehe... ej spøg til side;)


  • #11   19. maj 2008 "De plejer da at trække 3 km/t fra til fejlmåling, og så vil du være nede på 102, og ikke få et klip.."

    Jeg har snakket med min fætter som har haft lidt samme problem på en motorcykel (dog ikke med en PP). Men han siger at når det er en PP så tager de ikke nogle km/t fra. Det forstår jeg bare ikke når PP'en sidder i hans bil og ikke på min.. Det kan da aldrig blive så præsist at de kan gå ind og sige at det er 105.24 km/t fra en anden personsbil..

    Hvad nu hvis min advokat kan skabe tvivl nok om jeg kørte 103 eller 105, pga PP'en... Kan jeg så ikke undgå det klip?


  • #12   19. maj 2008 Christian K
    Jeg har været oppe på 180 på en lukket bane... der stoppede jeg, og ikke bilen..


  • #13   19. maj 2008 vil os mene de ik ka stole på at han ligger bag dig , den ka sku ik helt tælle , den måling ka da ik bli 100% præcis , han hastighed og din har da minimal chance for at være den samme.

    men er bare min holdning , nok ik deres xD


  • #14   19. maj 2008 er lige blevet snuppet med et godt stykke over 160km/h... min advokat mener at jeg kan beholde kortet hvis jeg går i retten.. men selvom du vinder kommer det til at koste et par tusind da du kun for 2500 dækket af den offentlige anklager,, da sags omk. ligger under 40000...

  • #15   19. maj 2008 Gudiksen

    Det er præsis det jeg vil have en advokat til at fortælle retten. En PP kan da ikke være så præsis at den kan sige min hastighed ned til 2 decimaler når PP'en er fastspændt på en cevil-vogn. Også når det gælder 1 km/t fra eller til fra et klip.

    Jeg indrømmer sgu gerne i retten at jeg kørte forstærkt, men for at være ærlig så ser jeg sgu mere på vejen end på speedometeret.

    Men tilbage til spørgsmålet, er der overhovedet nogen der tror at jeg kan vinde en sådan retsag?


  • #16   19. maj 2008 Du har ingen chance. Politiet vinder i de fleste tilfælde. kør pænt de næste par år mester

  • #17   19. maj 2008 Kris K

    er det ikke taberen af retsagen der skal betale sagens omkostninger?
    det er da altid sådan jeg har fået det fortalt.. :S


  • #18   19. maj 2008 Jeg ved ikke præcis hvordan PP virker... Men når GPS kan være præcis ned til ½ meter... Tror jeg godt du kan droppe håbet om fejlvisning... Tag det klip og kør ordentligt smiley

  • #19   19. maj 2008 de police pilot er noget af det mest sikre de har at måle med. Noget med radar og afstand, så den er meget præcis. Det du så kunne have sagt, var: Hvornår er den sidst kalibreret, havde han så sagt, det ved jeg ikke, kunne du måske have en sag, da de tingester skal kalibreres ofte for at sikre de er 100% præcise.

  • #20   19. maj 2008 Der står på din bøde hva du blir sigtet for. Hvis der står 105 på bøden får du klippet. De trækker de 3 km/t fra når de skriver bøden

  • #21   19. maj 2008 Det har jo ikke noget at gøre med om bilernes hastighed er den samme...

  • #22   19. maj 2008 nu er police pilot et meget precist måleredskab. Så viser den 105 så har du nok kørt 105.

  • #23   19. maj 2008 Staalanden

    Der stod 105.24 på hans PP
    Og der står stadig 105.24 på min bøde

    :S


  • #24   19. maj 2008 du ka sagtens få trukket den ene kilomet fra i ratten men regn med 5-8000 kr.... for hele gildet =)

  • #25   19. maj 2008 Ja så er spørgsmålet om 5-8000 kroner er et klip værd når man kun har 2 i alt og jeg nu kun har 1 tilbage..

    Jeg vil sgu næsten sige ja da penge ikke er et problem..


  • #26   19. maj 2008 du for kun dækket 2500 i sager om fart... hvor sags.omk ligger under 40000.... selvom du vinder

  • #27   19. maj 2008 nemlig =)


  • #28   19. maj 2008 Dennis J: Nu er det kun ved fotovogne at der bliver trukket de 3 km/t fra, ikke når de kører bag dig og måler..

  • #30   19. maj 2008 Mads J

    Jeg sidder ikke og tuder.. Jeg ville bare høre hvad mine change var i en retsag.. Jeg skal nok tage det som en mand hvis det var tydeligt at jeg har kørt så stærkt at jeg fortjener et klip. Men med 1 km/t for meget så syntes jeg det er lidt latterligt at han ikke siger "Okay så fik sig sgu en forskrækkelse og en bøde, lad os holde det der".. Jaja de passer deres arbejde.. Men de må sgu også gerne have noget menneskelig med i det.. Jeg var jo ikke til fare for nogen hvis man ser bort fra min hastighed..


  • #33   19. maj 2008 Jeg har netop læst i diverse aviser, at der har været flere sager med falske politi-betjente som opkræver penge for færdelsovertrædelser.

    De havde blandt franarret en ung gut 1600 i bøde. Bare lige så du er obs på at det er det rigtige politi og ikke nogle falske som du giver penge...

    Det har også været i nyhederne og lign.


  • #34   19. maj 2008 Jack B

    Ja okay.. Måske var det lidt provokerende, men hvordan skulle jeg så sige det uden at virke provokerende? "Må jeg se dit politi-udstyr?" eller "Har du filmet mig? Årh hvad? må jeg se?".. Du ved jo heller ikke i hvorfor et tole-lag jeg sagde det smiley
    Drop udtrykket tuder.. Der står i mit indlæg at jeg vil høre hvordan mine changer var i en evt. retsag og pludselig fordi jeg spørger om hjælp, tuder jeg? øhhh.. okay? næste gang du har brug for hjælp eller gode råd så skal jeg nok træde på dig..


    Mads J

    Ja men jeg syntes at 1 km/t til eller fra når der ikke er tale om uforsvarlig kørsel så syntes jeg det er lidt at skulle statuier et eksempel og sige at "Her går grænsen, overhold det".


  • #35   19. maj 2008 Du har allerede fået din "rabat" når der står en hastighed på policepiloten... Det er den hastighed du bliver dømt ud fra.

  • #36   19. maj 2008 policepilot er nu kun så præcis som ham der trykker på knappen. Men i en retssag har du ikke en chance. Sådan er livet desværre og ved policepilot trækkes der ikke noget fra. Der modregnes en vognlængde ved målingen og dermed tages der forbehold for afvigelse

  • #37   19. maj 2008 Synes at det lyder som om du tuder, drop alle ideer om en retssag - det for dumt! Og hvis penge ikke er noget problem, så betal bøden og kør pænt..

    Og ja, vi er alle sq forbavsede over at du kører for stærkt i en mx3...

    Would you like som cheese with that whine?!


  • #38   19. maj 2008 Lige præcis. Han statuerede et eksempel. Nu tror hverken dig eller dine venner at i kan tale jer ud af at bryde færdselsloven... Så han har faktisk udrettet en del med den bøde.

    Man bliver sjældent rig af skade, kun klogere...


  • #39   19. maj 2008 Tro mig Bo Allan.. Hvis han sagde at han kunne give mig et klip men hellere ville give mig en change tror jeg sgu det havde være forskrællese nok.. Det går jeg i hvert fald udfra.. nu er jeg jo ikke i den situiation så kan ikke sige det med 100% sikkerhed..

    Kofoed

    Jeg er "ny" med kørekort og har derfor fra start 2 klip og har nu fået taget 1 klip..



  • #40   19. maj 2008 Og smut så ud og køb dig en Kia Lillebittebæbil 1,nærrig hvis din "sportsvogn" får det værste frem i dig smiley

  • #41   19. maj 2008 I øvrigt har du overtrådt loven, grænsen var på 80 km/t - så kan du ikke sige at det er "forsvarligt" at køre 25 km/t hurtigere end det tilladte, det er ikke for sjov de har lavet de forskellige grænser.. Grænsen er 104, men du har kørt 105 og synes det er urimeligt at du får et klip - NEJ, det er fair og lige for alle...

  • #43   19. maj 2008 André F

    Det er så rigtigt Men på 1 km/t til forskel så vil jeg mene at det er nærmere en provokation af mig end noget andet.. Men det er jo også mig der fik klippet så det er jo klart jeg vil sige sådan...


  • #44   20. maj 2008 er der endelig ikke noget med plus minus 3 km/t ved måling ?

  • #45   20. maj 2008 Jeg tror ikke du vinder ved og ta i retten med det. Jeg tog i retten for en bøde jeg fik for og køre med tågelygterne tændt en sen aften, den vandt jeg og fik bøden annuleret. Men de ser med helt andre øjne hvad angår fart bøder, så det er bare spild af tid.

    Forresten så koster det ikke noget og tage i retten om du vinder/taber, det er kun når der kommer advokat ind over.


  • #46   20. maj 2008 Daniel K

    Ja det er rigtigt.. havde faktisk næsten selv glemt hvor meget strækere det er i forhold til hvad man må køre på landevejen..


    Mads J

    Fint eksempel på at fart kan gør skade.. Ikke at det her skal være en undskyldningen men på den landevej hvor jeg kørte var der ingen sideveje.. (Ikke at det retfærdigør min handling)


  • #47   20. maj 2008 Hvorfor fanden spilde tid på at tage i retten om et par tændte tågelygter?! Er der ikke en bagatel grænse!!!?

  • #48   20. maj 2008 Daniel gider ikke fortælle det hele, men når man føler sig uretfærdigt behandlet skal man ikke bare betale bøden. (jeg havde kørt i tåge, men glemte og slukke det igen da jeg kom ud af skoven)

  • #50   20. maj 2008 Jack B

    Ja det kan godt være det virker foruroligende, men jeg syntes bare ikke at 105 er sindsyg stærkt.. Jeg kører jo heller ikke 105 konstant.. Jeg vil da selv sige at jeg kører efter forholdende.. Men det vil min mor sikkert ikke..


    Bo L

    Det er der blevet spurgt om tidligere og flere har sagt at når det gælder en PP så er det det tal den viser der gåes ud fra og ikke minus noget som helst..




  • #51   20. maj 2008 Du har en dårlig sag...

    Når der måles med Police Pilot'en, så er det sådan at sigtede faktisk for foræret en del meter ved målingen, i forbindelse med den måde man klikker sig ind på sigtede når man starter policepiloten.

    Ofte kører folk hurtigere end police piloten viser, da det jo er over en længere afstand. Hvis det er på motorvej skal målingen foretages over 1km feks. Det betyder at du sagtens på et tidspunkt kan have kørt 110 eller 120, men dit snit er 105,24, så jeg synes absolut ikke du har grund til at klage, men accepter du har kørt for stærkt, og at du ikke er blevet taget af en fotovogn smiley

    Og som de andre siger... det der med at dine venner følte sig trygge kan du ikke bruge til noget. Er sikker på der er mange der føler sig trygge når de kører 105 km i timen smiley

    //J


  • #52   20. maj 2008 Jimmy, det er ikke helt korrekt. strækningen der måles over skal bare være over 200 meter. Men for at man kan opnå en brugbar måling skal man helst op på over 400 meter og motorvej helst 1 km eller mere.

  • #53   20. maj 2008 Mads J

    Av smiley


  • #55   20. maj 2008 VW

    Ikke for at stoppe jeres diskution men min målling blev taget på noget der ligner 1,2 til 1,4 kms afstand så i mit tilfælde kan det ikke bruges


  • #56   20. maj 2008 VW: Som jeg skriver.. på motorvej 1km smiley Og det skal man som hovedregel altid, da det ikke holder at måle en på 200m på en motorvej.

    Men ja, man kan da godt måle ved mindre strækninger, men det er bare ikke særligt brugbart.....

    J


  • #57   20. maj 2008 Mads J

    Nej det kan jeg godt forstå.. Hvis det kom til det punkt vil jeg heller ikke være et sekund i tvivl om at jeg hellere vil miste min bil end mit liv.. UDEN TVIVL


  • #58   20. maj 2008 Dennis J: Det er nok lettest bare at betale ved kasse 1 og køre lidt langsommere en anden gang. Der er trods alt andre trafikanter i trafikken som der også skal tages hensyn til, og ikke kun dine passagerer bagved.

    Den sag der vinder du aldrig

    J


  • #59   20. maj 2008 Det er nu lidt sjovt at mange tror politiet kører hetz på dem fordi de siger hvad de nu skal til vedkomne. Hvis man kan holde tonen pæn og forholde sig i ro og følge mandens instruktioner er de normalvis til at snakke med. De sidste par gange jeg er blevet stoppet har jeg også overtrådt loven dog marginalt en gang med hjulspin over for gult (mest fordi der næsten ingen mønster var på dækkene) og den anden gang for at køre uden sele samt over for rødt fordi jeg ikke ville klodse bremserne med en hund på bagsædet. Begge gange snakkede jeg stille og roligt med betjenten og vi kom overens og jeg kørte videre uden bøde. Kører som jeg altid har kørt dog noget mere opmærksom og tilpasser farten til omstændighederne og normalvis ikke mere end 20% for stærkt hvis det skal gå stærkere... (der er sjældent behov for at køre stærkere)

  • #61   20. maj 2008 Du kan lige så godt tage sagen i retten. At anke færdselsforseelser er ganske gratis. Nogen gange er man heldig at de dropper sagen inden den kommer i retten!

  • #62   20. maj 2008 Du har ingen sag, desværre! Tag straffen og kom videre

  • #63   20. maj 2008 Men de skal trække 3% af målingen fra, når der er over 100 km/t. For det er unøjagtighed. Så er du nede hvor den skal være ,.


  • #64   20. maj 2008 Du er målt bad luck, så snart han har en måling er der ikk noget at gøre..
    Det er beviset..


  • #65   20. maj 2008 hej kan godt gi dig svaret skal jeg værre helt ærlig så glem en retsag du taber og skal bare betale for rat sag har lige været det hele igennem og det er den måling på han tæller der der tæller jeg er igen med en generhverelse af køre kørekort så der er ik noget og komme efter og dine kamerater du ik som vidne det skal være nogen du ik kender der har kørt efter jer så vær ærlig og tilstå du har kørt for stærk det er min mening du får ik noget ud af det andet mvh Allan

  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
    #66   20. maj 2008 En uerfaren knægt på 18 der kører gennemsnitlig 105 på en landevej, kører langt hurtigere end forholdene tillader.
    Kendsgerningen at du lige har fået kortet er jo også et forhold !
    At du kan mene at 105, " vist nok er mere end de tilladte 80" tyder, i mine øjne, på at du ikke har en skid styr på din fart, og ikke en skid anelse om hvor farlig du selv er i trafikken.
    At du piver, og vil bære det i retten, kan jeg kun grine af, men gør du bare det, så håber jeg at der ryger et lille kørselsforbud oveni, så vi andre kan føle os lidt tryggere på vejene i den nærmeste fremtid.
    Du har gjort noget ulovligt. Prøv da i det mindste at tage det som den mand du gerne vil være, og accepter straffen.


  • #67   20. maj 2008 Du har kørt for hurtigt, du er blevet taget med en PP, det står på bøden at du har kørt 105,24KM/T - Du står dårligt.

    - Indse det, kører man for hurtigt, så tager man det som en mand. Du er skyldig - FÆRDIG!


  • #68   20. maj 2008 blev taget med en pp på motorvejen. Var mål til gennemsnitligt at have kørt 155,5 over 3km. Da jeg så videoen, var den flere gange over 160kmt, hvor jeg kunne have haft frakendt kørekortet, men da det er gennemsnittet der tælder var det samlede lavere.

  • #69   21. maj 2008 deres måle udstyr er noget pis. jeg blev målt til 135kmt på en distance af 960 m hvilket de havde streget ud og skrevet 333m ved med garanti at jeg aller HØJSt! har kørt 120, skulle have haft kørt aben ned i stedet for -.-

  • #70   21. maj 2008 men ja de trak dog også 4 km fra

  • #71   22. maj 2008 Bare til dem der er interesset kan jeg sige at jeg har været ved en advokat som vil prøve at finde ud af noget. Præsist hvad vil jeg ikke komme nærmere ind på da det ikke er relevant for jer andre. Men efter alle de indlæg der har været her på mit indlæg vil jeg tilgæld sige at jeg har fået et ændret syn på det er køre stærkt.

    Jeg vil gå så vidt at sige at i har lært mig mere end "Hr. Betjent".

    VW: Jeg syntes selv at jeg holdte en ordentlig tone, men min ene kammerat grinte lidt ad mig da jeg kom tilbage i min egen bil og sagde "Det sagde du bare ikke til ham" fordi jeg sagde, måske med en lidt kæk tone om han havde nogle beviser på at jeg havde kørt for stærkt. Men han var slet ikke til at tale med selvom vi snakker om 1 km. (OG LAD NU VÆR MED AT KOMMENTER MERE OMKRING MIN HOLDNING TIL DEN ENE KM!!!).

    Men jeg vil sige tak til jer og lukke indlægget her med den kommentar at i har ændret mit syn på fart.


  • #72   22. maj 2008 Dennis, der er godt at høre. Det har utrolig meget at sige hvordan man tackler situationen. Politiet er ikke din fjende nr 1. De er her for at hjælpe og gøre livet nemmere for os alle. De gør jo sådanset bare deres arbejde, tænk engang hvad der ville ske hvis han snakkede sådan til dig mens du var på arbejde smiley

Kommentér på:
Fart bøde og klip i kortet

Annonce