{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.093 visninger | Oprettet:

Rettigheder ved brugt bil køb privat? {{forumTopicSubject}}

Har man slet ikke nogen rettigheder ved køb af brugt bil privat?

Har købt en gammel bil, og er bare blevet taget godt og grundigt i røven. sælger har simpelthen løjet hele vejen igennem, og nu står bilen på værksted med reparationer for samlet det 13000kr.. På trods af at bilen jo ikke fejlede noget..

Har på sms han fra ham hvor han blandt andet siger der intet rust er, men det er der så.. udover det var der en masse dele der skulle skiftes, kobling, støddæmpere, udstødning, køler osv.. Og så skulle bilen have kørt 167.000, men har i dag fundet ud af den har kørt 350.000 med ret stor sikkerhed..
Han har oveni købet selv lige købt bilen finder jeg ud af for 2mdr siden, og har nu altså tjent 15.500kr på os ved at sælge videre til lidt for godtroende mennesker..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rettigheder ved brugt bil køb privat?
  • #2   26. jun 2008 Hvis du har noed sort på hvidt eller som du skriver en besked så kan der måske være en minimal chance. Mund til mund er ikke noget der kan bruges til noget i en evt sag. En skam der er sådan nogle mennesker der har samvittighed til sådan noed lort. Kunne jeg ikke leve med.

  • #3   26. jun 2008 I har været skrevet en slutseddel på den er købt som beset ku jeg forstille mig. Så tror jeg ikke du kan stille noget op, Og det er egentlig os din egen skyld du ikke får den tjekket ordenligt efter når man handler privat på den måde kan du jo ik stole på alt hvad folk siger

  • #4   26. jun 2008 krøl det er ikk alle der har forstand på biler, men man burde have en med der har. men har i ingen kvitering lavetosv. er der nok intet og gøre. udovere og give ham en røvfuld.

  • #5   26. jun 2008 hehe tjah tror ik der er noget at goere desvaerre

    hva for en bil var det og hva gav du for den


  • #6   26. jun 2008 Ja self er det vores egen skyld.. Vi kunne have haft den med på værksted så den kunne komme på lift og ses på nedenunder.. Andre steder ser den fin ud.

    Ting vi dog burde have set var at den dryppede benzin direkte ned ´på udstødningen og der var 3 forskellige dækstørrelser på, sat med stål bolte til alu fælge.. Begge dele her kunne være gået grueligt galt..

    Der er skrevet slut seddel.. Og ja købt som beset.. Vi studsede begge over at han så gerne ville have det stående på.. Man burde nu lytte mere til sin intuition når den siger at noget er galt!!

    Jeg forstår heller ikke nogen har samvittighed til det, er helt målløs over det, troede virkelig ikke at man kunne finde på at lyve så voldsomt og tage nogen så meget i røven..
    Overvejer man slet ikke hvad der kunne ske for ens egen sikkerhed hvis det er de forkerte man tager røven på...??!

    Bør man melde personen til politiet i tilfælde af at han måske har gjort det før eller gør det siden? (ikke fordi det nok kan hjælpe os lige nu)


  • #7   26. jun 2008 intet at gøre.. lev med det... lær af dine fejl og tænk dig bedre om næste gang, og hvad forventer du uden dokumentation ved sådan en bilhandel ? så er man naiv.

  • #8   26. jun 2008 politet gør ingenting ved det kan du være 110% sikker på

    og 90% af dem som handler biler, aner ikke selv hva de køber.. bare de kan tjene ryger det af sted, uden de selv aner hva det fejler.. så det er 50-50 tror jeg..


  • #9   26. jun 2008 Du skulle have tjekket alt det du har fundet ud af efter du købte den - før du købte den. Ikke en rar lærestreg at få.

  • #10   26. jun 2008 ud og ha fat i ham.. jeg havde nok ikk lige kunne styre mig i den situration.

  • #12   26. jun 2008 købt som prøvet og beset, uden garanti, med div. fejl og mangler som køber er oplyst om..

  • #13   26. jun 2008 B4NDIT, eftersom at jeg har talt med tidligere ejer i dag, så ved jeg at han var udemærket klar over hvad den bil fejlede, han fik den meget billigt, grundet de ting der skulle laves på den.
    Og hvad mener du uden dokumentation, hvilken dokumentation skulle vi da have? Skulle jeg stå og skrive hver enkelt del ned på bilen og bede ham skrive ja eller nej til om det fejlede noget.

    Problemet er jo med køb af bil, er at man ikke får dem op på lift, de købes jo som regel i aftentimerne når alt er lukket. Men ja vi har lært af det, og det kommer han forhåbentlig også til.


  • #14   26. jun 2008 Det er jo netop der for at bilerne koster mere hos forhandlerne. Der er bilerne jo tjekket igennem inden og der gives garanti.
    Er man ikke bilkyndig skal man generelt holde sig fra at købe privat.

    Men trist for jer alligevel.


  • #15   26. jun 2008 km garanti, kvitt. fra værksted osv..

    folk der køber en bil uden servicebog må jo være naive...

    Årgang, / km, / slid, og generelt standen på bilen, hvis man ikke kan vurdere det, og der ikke findes bog på en bil der kun har kørt 150.000 km... hvordan kan man tro på det ?


    som jeg har skrevet en million gange før..

    alle salgs biler fra årgang 82-96 har kørt mellem 160.000-240.000 km MAX, og ellers har de fået ilagt en ny motor og renoveret v. 10-15.000 km siden, eller en motor der har gået 140-180.000 km max.

    hvordan fanden kan folk tro på det når vi snakker biler som er gamle ?

    jeg har lavet 3 service på den samme bil i år, med 30.000km interval, og den her lidt over 1 år gammel..


  • #16   26. jun 2008 så ..det er dyre lærepenge, men du har 110% sikkert lært noget til dit næste bilkøb, og hvem har ikke prøvet det.. den kloge narre den mindre kloge.

  • #17   26. jun 2008 Selvfølgelig er det surt, men du har bare ingen sag og længere er den ikke.. Æd den som den, forhåbentligt, dyreste lærestreg i dit liv.

    Gå til politiet.. Med hvad ? At han har løjet for dig? Han har et stykke papir hvor der står du har købt en bil af ham som beset uden garanti.. Der kommer du ingen vejne..

    Ta ud og tæske ham ? Ja hurra... Føj da en voldsdom til en i forvejen elendig oplevelse...

    Livet er hårdt og ubarmhjertigt. I dette tilfælde direkte unfair, men desværre for dig er det gået som det er gået..

    Held og lykke fremover smiley


  • #19   26. jun 2008 hvis manden har skrevet at bilen har kørt 167000km og den har kørt mere, så er han faktisk på den, Hvis du kan skaffe den sidste syns attest hvor de rigtig km står, kan han blive nød til at købe bilen tilbage. For det er bedrag, snak evt med en god advokat

  • #20   26. jun 2008 ( Gå til politiet.. Med hvad ? At han har løjet for dig? Han har et stykke papir hvor der står du har købt en bil af ham som beset uden garanti.. Der kommer du ingen vejne.. )
    ** Som sagt så ved jeg godt at politiet ikke kan hjælpe os. Men måske har han gjort det før og måske gør han det igen en anden gang, og det kunne måske for en anden person en anden gang være rart hvis politiet var informeret om at han snyder folk ved bilkøb. Det er jo nok ikke et tilfælde det her han har lavet! Det kunne hjælpe andre hvis de en dag skal have en sag på ham **

    ( Ta ud og tæske ham ? Ja hurra... Føj da en voldsdom til en i forvejen elendig oplevelse... )
    ** Vi kommer ikke til at gøre det, men en dag går det galt for sådan en som ham **

    Og tak


  • #21   26. jun 2008 Christian M: mener at vi godt kan bevise at han har det da jeg har talt med den der ejede bilen for 2 mdr siden, og de solgte bilen for 15.500kr under den pris han tog for den. Grundet alle de fejl som den havde. DET er ond tro, og han har VIDST hvad den fejlede.

  • #22   26. jun 2008 Du kan da ik gøre noget ved at han har tjent på bilen? Det gør bilforhandlere da osse.. Det kommer bar til at koste dig mange penge i sagsomkostninger osv. Du blir nok bar nødt il at ærgrer dig lidt over det, og så glemme det

  • #23   26. jun 2008 Denkas - jeg føler virkelig for dig. det er fandme svineri.. respekt at du tager det så stille, ville jeg ikke kunne gøre.. Personligt ligger jeg kortene på bordet og fortæller alt hvad jeg ved om den bil jeg skal sælge, både godt og dårligt.. har ingen interesse i at have en eller anden der konstant ringer osv osv for fx. 2000,-

  • #24   26. jun 2008 snak med en advokat det er nok en af de få der ved noget om noget om det er en sag der virker eller ej

  • #25   26. jun 2008 Tror ikke den med synssedlen passer, mht kmantal, han kan jo bare have skiftet kmtæller inden... Og skiftet tilbage... synshallen giver ingen garanti'er for at km på bilen og tæller hænger sammen...

  • #26   26. jun 2008 Km antallet på synspapirerne passer nemlig heller ikke, så det er de ikke gået synderligt op i ved synsstedet, da de tydeligvis ikke passede.
    Jeg slog den op ved det synssted den blev synet ved for 2 år siden og fandt synssedlen med det korekte km antal, derfra og så fra den der ejede bilen for 2 måneder siden ved jeg hvad den har kørt.
    Tidligere ejer ville finde deres salgspapirere til mig.

    Steffen H, tror bare vi bliver nødt til at tage det stille og roligt, er vanvittigt rasende når det kommer til stykket, og er sgu også enormt målløs over der faktisk er så uærlige mennesker, vi var bare for dumme til ikke at opdage det, på trods af at vi begge mente noget ikke stemte. Desværre kan vi ikke gøre noget, og så er der ingen grund til at gå og være irritable over "ingenting", så hober det sig bare op.

    PoncK: Forstår du ikke hvad jeg skriver.? Det handler sgu da ikke om at han har tjent på bilen, det handler om at når han selv lige har købt lortet for så lidt penge med oplysningen om at det er fordi der er mange reparationer, og han så sælger den videre meget dyrere 1 måned efter. Det handler om at når dette er sket, så er det bevidst fra sælgerens side af at han har ville tage røven på den der kom og ville købe bilen!



  • #27   27. jun 2008 ja det er helt utrolig hvad folk kan få sig til for penge

Kommentér på:
Rettigheder ved brugt bil køb privat?

Annonce