{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Rettigheder ved privat køb på internettet {{forumTopicSubject}}

For at gøre en lang historie kort, så har jeg købt en brugt processorkøler af en privat person.
Jeg blev lovet at den fungerede 100% og at der var original monteringsplade og skruer med.

Køleren er modtaget, og virker fint trods et par skrammer hist og her (Til at leve med)
Men monteringsdelene mangler! Jeg skriver til sælger der undskylder og skynder sig at sende det.

Nu er monteringsdelene modtaget... Jeg kan konkludere at det IKKE er det originale der passer til den køler jeg har købt.

I mit hoved har jeg betalt for en vare, som jeg ikke har fået.
Hvilke rettigheder har man i en sådan situation???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rettigheder ved privat køb på internettet
  • #1   15. maj 2013 Og inden folk himler om at det er selvforskyldt, så har jeg på skrift hvad der PRÆCIST var med til den..

    Og ja det drejer sig om nogle få hundrede kroner, men det er fandme princippet i det!


  • #2   15. maj 2013 Nu har du vel også selv tjekket hvad monterings adaptere der følger med originalt, og tjekke om der er noget passende dit bundkort?

  • #3   15. maj 2013 Hvis du vil have pasningsgaranti, ombytningsret osv.
    Så køb NYT ved en forhandler!


  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
    #4   15. maj 2013 Brugt CPU køler? Hvorfor dog?

  • #5   15. maj 2013 Har helt præcist styr på hvad der følger med originalt smiley

    Hej Martin.
    Ikke alle mennesker vælter sig i penge, så år muligheden byder sig for at spare 3-400 kr, så tager man chancen smiley


  • #6   15. maj 2013 Men når der ikke er noget at gøre i en sådan situation, så kan jeg i princippet sælge fx en playstation 3, men så sende en xbox til køberen?
    Stramt...


  • #7   15. maj 2013 klapdinhotdog:
    Det tror jeg satme ikke gælder ved privathandel! smiley


  • #8   15. maj 2013 I princippet har du ret - du har krav på et afslag i prisen eller måske endda på at hæve købet. Men reelt er der ikke rigtigt noget at gøre grundet beløbets størrelse.

  • #9   15. maj 2013 det med ps3 og xbox

    Ja og nej. Det er sådan set bedrageri og er en politi sag, om politiet vil tage sagen er noget andet.
    I dit tilfælde har du fået leveret en vare, du mener ikke varen lever op til beskrivelsen. det er ikke en politi sag, men en civil retssag du skal igennem her. Det er ikke iorden at han gør det, men omkostningerne ved at du vil have ret, er større end at købe en ny. Det er det samme som cyklen og bilen. Ja bilen SKAL holde tilbage for cyklen, men hvad hjælper det når personen på cyklen er død?


  • #10   15. maj 2013 Det er sq ikke noget jeg vil ubelejlige politiet med.. De har rigeligt at lave i forvejen.
    Men var det flere penge der var snakke om, ja så var rallyen på vej til vodskov, for at hente dem!
    Hader når folk tager røven på mig!


  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #11   15. maj 2013 Jacob, hvis du ikke har fået hvad du har købt (altså hvad der præcis var blevet beskevet), så kan du selvfølgelig, ifølge købeloven, kræve at få det du er blevet lovet - eller ophæve handlen, hvis manglen er væsentlig (det er den nok næppe). Spørgsmålet er så om sælger har handlet svigagtigt, hvorefter du kan alligevel godt kan hæve handlen.
    Ovenstående er udgangspunkttet - jeg tvivler dog på, alt efter beløb, at det er værd at gøre noget som helst ved det. Alene det at oprette en småsag ved retten koster dig minimum 500 kr.


  • #12   15. maj 2013 Min sidst besked til sælger lyder noget i stil med: "jeg var lovet originale dele, hvilket det ikke er, enten lader du handlen gå tilbage og betaler fragten tilbage til dig, ellers giver du afslag i prisen svarende til det de originale stumper vil koste at købe (130kr)"

    Har dog forlængst købt de dele, og monteret køleren, men det behøver han jo ikke at vide smiley


  • #13   15. maj 2013 Tag og skriv til køber at den vare du har modtaget ikke modsvarer beskrivelsen af den oprindelige varer, og du forlanger handlen går tilbage eller en reduktion i prisen..

    Derefter kan du eventuelt foreligge ham muligheden for et civilt søgsmål, og han så kan komme forbi panerne.. Vær dog opmærksom på der er en beløbsgrænse for civile søgsmål..


  • #14   15. maj 2013 Hvilken køler har du købt? og hvilken processor skal den passe til?

    Og hvad har du givet?


  • #15   15. maj 2013 h100 til en 3570k socket 1155 smiley

    Regner ikke med at få noget ud af ham, men han må godt ryste lidt i bukserne smiley


  • #16   15. maj 2013 Hvad gav du for den? smiley

  • #17   15. maj 2013 Alt alt alt for meget! (300kr)

  • #18   15. maj 2013 Ja okay.. Kan man overhovedet købe løsdele til dem?

  • #19   15. maj 2013 Jep smiley Har købt komplet sæt til den smiley
    Er sindsyg træt af en cpu der er 45 grader, bare jeg er på bg.. den larmer as fuck!


  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
    #20   15. maj 2013 Nej bevares da, men selvfølgelig vælger du alligevel en vandkølings løsning. Må kunne tilpasses. Held og lykke med det.

  • #21   15. maj 2013 Martin:
    Som jeg har skrevet længere oppe er den monteret, med originale dele smiley

    Men hvad mener du med "Selvfølgelig vælger du alligevel en vandkølings løsning"


  • #22   15. maj 2013 Det er bedrageri, det er jo det samme som at sælge en brugt MacBook til 7000 kr. men du modtager en Eee PC, eneste forskel er prisen i dit tilfælde. "Anmeld" brugeren på den side i har fået kontakt og forklar supporten problemet.

    Jeg tror at det lokal politiet ikke vil gøre så meget da beløbet er så småt, selvom sagen er ret enkel. Hvis du er heldig har sælger flere sager med små beløb også står du lidt stærkere. Men smut ned forbi politigården og hør ad.


  • #23   15. maj 2013 Vandkøling er da et must, specielt til overclockere.

  • #24   15. maj 2013 Ja den kører 4.2 ghz så den var manglet smiley

Kommentér på:
Rettigheder ved privat køb på internettet

Annonce