2.012 visninger
|
Oprettet:
Unge og fart.... {{forumTopicSubject}}
hey er ved at lave et procekt om unge og fart så starter en lille debat sådan at jeg kan høre jeres mining...
syntes du at hastigheds grensen er ok i byen. på landevejene. hovedevejene eller på motorvejene
hva syntes i mod klip i køre korted?
den dyre forsrikring der er til unge...
ville det være iorden hvis unge under 24 ikk måtte have mere end 65 hk i deres bil........
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 227 Svar: 1.126
En ung person under 25 kan jo faktisk kun køre i en ford fiesta 1.0 eller i den stil og så kun med ansvar for at have råd til en bil, men hvad sikkerhed er der i sådan en bil, ved godt den måske ikke har så mange kræfter som nye biler, men unge får ikke en chance for at købe en nyere bil med mere sikkerhed i, nej noget gammelt lort uden sikkerhed så kan man have forsikring i eget navn...
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 319 Svar: 2.491
2: Er fint med mig...da jeg ikke har fået et endnu. (7-9-13)
3: Er lidt i overkanten synes jeg.
4: Nej,men måske en mulighed.
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 227 Svar: 1.126
med det sidste med maks 65HK, den syntes jeg heller ikke om, lidt pga det jeg beskrev først.!
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 567
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Men det jeg ikke fatter er at man ikke siger <i>"Du har mindre end 3 års erfaring med at køre bil - du skal minimum 2 gange om året på et køreteknisk anlæg og få genopfrisket dobbelt-undvige-manøvre, bremselængde, glatføre mm"</i>
Og så skrue ned for præmien de unge betaler, og fremreklamere bedre for gode dæk, istedet for at folk bruger penge på LingLong lortedæk.
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 427
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 79
Klip i kortet synes jeg er en rigtig god idé, det gør at jeg aldrig overskrider grænsen med de 30% så på mig har det en virking at jeg kan få klip. Jeg er til daglig elektriker så er afhængig af mit kørekort.
Forsikringen til unge er ALT for høj! Synes man skulle starte meget lavere, men i tilfælde af du så lavede en skade skulle hammeren falde og du skulle betale en rigtig dyr forsikring.
Og det er lige meget om din bil har 65hk eller om den har 500hk, hvis du vil køre pong og råddent er det ingen problem med 65hk.
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
At unge har dyrere forsikring syns jeg er fair nok da det statistisk er bevist at det ER os der laver flest skader...
Klip i kortet er en okay løsning, det dumme ved den er bare at der skal 2klip til før folk begynder at køre pænt... jeg har selv et klip på en meget dum fejl...
Og under 24år max 65heste holder ingen steder. hvor mange tuner ikke lige deres scooter og min gamle kadett med 50 heste kunne altså oss køre 160...
mar 2007
nov 2005
nemlig.. Man får sin fart-lyst tilfredsstillet meget kraftigt ved "hjælp" af trackdays.. Man har slet ikke lyst til at køre stærkt længere
Det samme gælder folk med MC - de kører stærkt på MC, men så snart de kommer ind i en bil kører de ( som regel
mar 2007
nov 2005
jeps.. og til sidst gider man slet ikke forsøge at køre stærkt i bil
Så er det andre ting der er "fedt" ved en bil
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
2) Klip i kortet er fint. Dog bør uforsvarlig kørsel, spritkørsel og anden grov uagtsomhed ikke give klip, men koste pappet allerede første gang.
3) Unge mennesker er mere tilbøjelige til at "tage chancer", og derfor er det fint at deres forsikring er dyrere. Det drejer sig jo om at "gøre sig fortjent til" en billig forsikring.
4) Det ville være fint med en begrænsning af motorkraft for nye trafikanter, ligesom man gør ved MC'er. De første 2-4 år man har kørekort (uanset alder) kunne man begrænse det til 75-80hk, og samtidig begrænse accelerationsevnen til ikke at må være hurtigere end 0-100km/t på 12sek.
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Klippekortet er en rimelig god ide, kan dog ik se ideen i at nye billister kun skal starte med 2 klip, det syns jeg er lidt for langt ude, de skulle ha 3 som alle "gamle" billister
Forsikring til unge er for dyre ja
Og 65hk til en under 24..hvis det evt. Skete, så ville der blive begået meget forsikringssvindel, enten med biler der får smidt anden motor i, eller at bilen står i en eller andes navn osv.. Ville være en meget dum regl at lave, da den ik ville blive overholdt af ret mange, især ik da der ik findes ret mange biler med under 65hk, som unge gider ses i
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Helt korrekt, dog skulle den så ligge på 130km/t, da vi har et par motorveje med den fart her i DK jo
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 303
mar 2007
nov 2005
apr 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 240
syntes du at hastigheds grensen er ok i byen. på landevejene. hovedevejene eller på motorvejene
hva syntes i mod klip i køre korted?
den dyre forsrikring der er til unge...
ville det være iorden hvis unge under 24 ikk måtte have mere end 65 hk i deres bil........
1) Motorvejens hastighedsgrænse er ok, det samme inde i byerne. Dog mener jeg at den på nogen landevejsstrækninger og motortrafikveje kan hæves til 100 km/t..
2) Klip i kørekortet er en fin ordning, jeg ved da fra mig selv at jeg ikke vil kunne undvære mit kørekort og derfor aldrig kører til et klip..
3) Den dyre forsikring synes jeg er helt hul i hovedet, har nu haft kørekort i 5 år, kørt op til 100 km om dagen, aldrig lavet en bule, men fordi det ikke har været i min egen bil, tæller det ikke, og skal faktisk betale det hvide ud af øjnene fordi jeg har valgt at købe en lidt speciel bil..
4) Synes ikke man kan dele bilerne op i hk, vægt, m.v. Tror desuden ikke det ville hjælpe spor, så var det bedre med en hastighedsbegrænsning af bilerne..
Synes desuden af Tonni L's ide med kørekurser et par gange om året (obligatoriske evt.) kunne være genialt..
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 986
2: Klip i kortet er efter min mening en god ting. Tror det er ret præventivt.
3: Forsikringerne er helt hen i vejret. Mener der burde være en slags prøve periode, feks. at man betalte X kr. og lavede man ikke skader der havde med fart og andet "ulovligt" at gøre så fik man X kr. tilbage efter en periode på 3 år, eller noget i den retning. Eller at man fik forsikringen til "normal" pris og lavede man så en skade efter ovenstående eksempel så faldt hammeren noget så eftertrykkeligt.
4: Tror ikke det ville have en særlig stor effekt.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 2.394
Eksempelvis er reglerne for sprit osv helt til grin efter min mening.. 0.5-1.0 i promille burde gi minimum 10K i bøde, 1 klip og nye prøver.. over 1 skulle bare hedde bøde tilsvarende bilens afgift samt et promillen tilsvarende antal spark direkte i klodserne..
Når de fjolser så endelig har fattet det, kan vi begynde at tage hul på alle dem med hjernedød kørsel i trafikken, og når de så fatter det engang, kan vi vel begynde at tilpasse hastighedsgrænserne de par steder det er forsvarligt..
Mht unges forsikringer så afspejler de jo desværre bare statistikkerne.. Dog synes jeg måske de kunne lave det således:
Unge betaler stadig deres tårnhøje forsikringspræmier årligt.. Men viser det sig så at de rent faktisk ikke smadrer alt omkring sig i det år, så burde forsikringsselskaberne betale en del af summen tilbage, så deres præmie lå på linje med os andre ?
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.168
2. Fint nok
3.Forsikring for de unge er dyre, da de statistisk er dem der laver de "dyreste" ulykker. Samtidig vil jeg hævde (uden at vide det), at der er flere unge der fusker med kaskoen end ældre. Når jeg siger fusker, mener jeg gør skader større end de reelt har været.
4. Det er stadig muligt at køre pilråddent i en bil med mindre end 65 hK.
Unge og fart....