{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.012 visninger | Oprettet:

Unge og fart.... {{forumTopicSubject}}

hey er ved at lave et procekt om unge og fart så starter en lille debat sådan at jeg kan høre jeres mining...

syntes du at hastigheds grensen er ok i byen. på landevejene. hovedevejene eller på motorvejene

hva syntes i mod klip i køre korted?

den dyre forsrikring der er til unge...

ville det være iorden hvis unge under 24 ikk måtte have mere end 65 hk i deres bil........


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unge og fart....
  • #1   26. aug 2008 syntes der er en dårlig ting ved tingene som de er nu...

    En ung person under 25 kan jo faktisk kun køre i en ford fiesta 1.0 eller i den stil og så kun med ansvar for at have råd til en bil, men hvad sikkerhed er der i sådan en bil, ved godt den måske ikke har så mange kræfter som nye biler, men unge får ikke en chance for at købe en nyere bil med mere sikkerhed i, nej noget gammelt lort uden sikkerhed så kan man have forsikring i eget navn...


  • #3   26. aug 2008 1: Ok,Man har jo ikke behov for at køre stræker...
    2: Er fint med mig...da jeg ikke har fået et endnu. (7-9-13)
    3: Er lidt i overkanten synes jeg.
    4: Nej,men måske en mulighed.


  • #4   26. aug 2008 resten med klip i kortet, det er fint nok. man kan jo bare holde grænsen så kan man jo være ligeglad, dem som ikke er ligeglade er dem som ikke overholder grænserne...

    med det sidste med maks 65HK, den syntes jeg heller ikke om, lidt pga det jeg beskrev først.!


  • #6   26. aug 2008 Ja forsikringen hænger slet ikke sammen med noget som helst, men der er jo mange der ødelægger der for os, ved at køre rundt og spille pisse smart. Hastighederne passer nogenlunde synes jeg, mange landeveje kunne godt sættes lidt op og så sættes ned ved farlige kryds.

  • #7   26. aug 2008 Fartgrænserne er ok, da man skal tage forhold til gamle med sløv reaktionsevne, og folk med gamle slidte biler.



    Men det jeg ikke fatter er at man ikke siger <i>"Du har mindre end 3 års erfaring med at køre bil - du skal minimum 2 gange om året på et køreteknisk anlæg og få genopfrisket dobbelt-undvige-manøvre, bremselængde, glatføre mm"</i>

    Og så skrue ned for præmien de unge betaler, og fremreklamere bedre for gode dæk, istedet for at folk bruger penge på LingLong lortedæk.


  • #8   26. aug 2008 Nicolai Du kan ogsaa vende den om,forsikringen er dyr fordi der er mange der fusker...Og der er jo kun et sted at hente pengene,hos dig og mig

  • #9   26. aug 2008 Hastigheds grænserne synes jeg er helt i orden. Lige med undtagelse af de steder hvor man kun må køre 90-110 på motorvejen, det latterligt!

    Klip i kortet synes jeg er en rigtig god idé, det gør at jeg aldrig overskrider grænsen med de 30% så på mig har det en virking at jeg kan få klip. Jeg er til daglig elektriker så er afhængig af mit kørekort.

    Forsikringen til unge er ALT for høj! Synes man skulle starte meget lavere, men i tilfælde af du så lavede en skade skulle hammeren falde og du skulle betale en rigtig dyr forsikring.

    Og det er lige meget om din bil har 65hk eller om den har 500hk, hvis du vil køre pong og råddent er det ingen problem med 65hk.


  • #10   26. aug 2008 Jeg syntes personligt at hastighederne gannemsnitligt burde hæves 10km...

    At unge har dyrere forsikring syns jeg er fair nok da det statistisk er bevist at det ER os der laver flest skader...

    Klip i kortet er en okay løsning, det dumme ved den er bare at der skal 2klip til før folk begynder at køre pænt... jeg har selv et klip på en meget dum fejl...

    Og under 24år max 65heste holder ingen steder. hvor mange tuner ikke lige deres scooter og min gamle kadett med 50 heste kunne altså oss køre 160...


  • #11   26. aug 2008 Vil gi Tonni helt ret,koerer selv rigtig mange trackdays og der er ingen tvivl om at siden jeg begyndte paa det koerer jeg vaesentlig paenere ude paa offentlig vej

  • #12   26. aug 2008 DILLIGAF .:

    nemlig.. Man får sin fart-lyst tilfredsstillet meget kraftigt ved "hjælp" af trackdays.. Man har slet ikke lyst til at køre stærkt længere smiley

    Det samme gælder folk med MC - de kører stærkt på MC, men så snart de kommer ind i en bil kører de ( som regel smiley ) som hr og fru olsen.


  • #13   26. aug 2008 Saadan har jeg det ogsaa,har en rimelig kvik mc og naar jeg saetter mig ind min bil kan jeg koere nok saa vildt,det er stadig temmelig langsomt i forhold til

  • #14   26. aug 2008 DILLIGAF :

    jeps.. og til sidst gider man slet ikke forsøge at køre stærkt i bil smiley

    Så er det andre ting der er "fedt" ved en bil smiley


  • #15   26. aug 2008 1) Hastigheden skal tilpasses vejforholdene. De generelle hastighedsbegrænsninger er i orden, men på nogle motortrafikveje, kan man sagtens køre 100km/t uden at det er uforsvarligt. Omvendt så er der små veje inde i byerne, som ikke egner sig til hastigheder over 25-30km/t.

    2) Klip i kortet er fint. Dog bør uforsvarlig kørsel, spritkørsel og anden grov uagtsomhed ikke give klip, men koste pappet allerede første gang.

    3) Unge mennesker er mere tilbøjelige til at "tage chancer", og derfor er det fint at deres forsikring er dyrere. Det drejer sig jo om at "gøre sig fortjent til" en billig forsikring.

    4) Det ville være fint med en begrænsning af motorkraft for nye trafikanter, ligesom man gør ved MC'er. De første 2-4 år man har kørekort (uanset alder) kunne man begrænse det til 75-80hk, og samtidig begrænse accelerationsevnen til ikke at må være hurtigere end 0-100km/t på 12sek.


  • #16   26. aug 2008 Lige noejagtig,uanset hvad bil man har vil det altid vaere "kedeligt" i forhold til en mc

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #17   26. aug 2008 fartgrænserne i DK er overordnet i orden, men der kunne dog på nogen strækninger godt skrues 10-20km/t ekstra op..

    Klippekortet er en rimelig god ide, kan dog ik se ideen i at nye billister kun skal starte med 2 klip, det syns jeg er lidt for langt ude, de skulle ha 3 som alle "gamle" billister smiley

    Forsikring til unge er for dyre ja smiley De skulle hellere lave en billigere forsikring, men en VOLDSOM høj selvrisiko.. Tror største delen af os ville være glade for.. Lige indtil vi laver en bule self

    Og 65hk til en under 24..hvis det evt. Skete, så ville der blive begået meget forsikringssvindel, enten med biler der får smidt anden motor i, eller at bilen står i en eller andes navn osv.. Ville være en meget dum regl at lave, da den ik ville blive overholdt af ret mange, især ik da der ik findes ret mange biler med under 65hk, som unge gider ses i smiley


  • #18   26. aug 2008 Maaske saette fartbegraenser paa bilerne indtil man har haft kortet i 4-5 aar.Ved godt at man kan slaa sig selv ihjel med 110 km/t men risikoen vil alle dage vaere hoejere ved 210 km/t

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #19   26. aug 2008 DILLIGAF .
    Helt korrekt, dog skulle den så ligge på 130km/t, da vi har et par motorveje med den fart her i DK jo smiley Og ik sjovt at ligge med 110, når andre flyver uden om med 130-180 smiley


  • #20   26. aug 2008 65 hk... wtf du kan da ikke købe nogle biler med så lidt hk næsten.. der skal ikke være begrænsning på hk for unge.. hastighed i by og motorvej er fine.. hovedveje må godt få 10km/t mere

  • #21   26. aug 2008 The bjerggaards Det kan du godt have ret i men det handler jo ikke om hvad der er sjovt men sikkert.Men ja,110 el 130 same shit

  • #22   26. aug 2008 Farten må motorvejene skal sgu ikke op - folk holder jo ikke afstand ligemeget hvilke tidspunkter på døgnet du kører der.

  • #23   26. aug 2008 hey er ved at lave et procekt om unge og fart så starter en lille debat sådan at jeg kan høre jeres mining...

    syntes du at hastigheds grensen er ok i byen. på landevejene. hovedevejene eller på motorvejene

    hva syntes i mod klip i køre korted?

    den dyre forsrikring der er til unge...

    ville det være iorden hvis unge under 24 ikk måtte have mere end 65 hk i deres bil........

    1) Motorvejens hastighedsgrænse er ok, det samme inde i byerne. Dog mener jeg at den på nogen landevejsstrækninger og motortrafikveje kan hæves til 100 km/t..

    2) Klip i kørekortet er en fin ordning, jeg ved da fra mig selv at jeg ikke vil kunne undvære mit kørekort og derfor aldrig kører til et klip..

    3) Den dyre forsikring synes jeg er helt hul i hovedet, har nu haft kørekort i 5 år, kørt op til 100 km om dagen, aldrig lavet en bule, men fordi det ikke har været i min egen bil, tæller det ikke, og skal faktisk betale det hvide ud af øjnene fordi jeg har valgt at købe en lidt speciel bil..

    4) Synes ikke man kan dele bilerne op i hk, vægt, m.v. Tror desuden ikke det ville hjælpe spor, så var det bedre med en hastighedsbegrænsning af bilerne..

    Synes desuden af Tonni L's ide med kørekurser et par gange om året (obligatoriske evt.) kunne være genialt..



  • #25   26. aug 2008 1: Hastighedsgrænserne og som helt fine.

    2: Klip i kortet er efter min mening en god ting. Tror det er ret præventivt.

    3: Forsikringerne er helt hen i vejret. Mener der burde være en slags prøve periode, feks. at man betalte X kr. og lavede man ikke skader der havde med fart og andet "ulovligt" at gøre så fik man X kr. tilbage efter en periode på 3 år, eller noget i den retning. Eller at man fik forsikringen til "normal" pris og lavede man så en skade efter ovenstående eksempel så faldt hammeren noget så eftertrykkeligt.

    4: Tror ikke det ville have en særlig stor effekt.


  • #26   26. aug 2008 Nogle regler er fine som de er, andre er tåbelige og nogle trænger til en kraftig stramning...

    Eksempelvis er reglerne for sprit osv helt til grin efter min mening.. 0.5-1.0 i promille burde gi minimum 10K i bøde, 1 klip og nye prøver.. over 1 skulle bare hedde bøde tilsvarende bilens afgift samt et promillen tilsvarende antal spark direkte i klodserne..

    Når de fjolser så endelig har fattet det, kan vi begynde at tage hul på alle dem med hjernedød kørsel i trafikken, og når de så fatter det engang, kan vi vel begynde at tilpasse hastighedsgrænserne de par steder det er forsvarligt..

    Mht unges forsikringer så afspejler de jo desværre bare statistikkerne.. Dog synes jeg måske de kunne lave det således:

    Unge betaler stadig deres tårnhøje forsikringspræmier årligt.. Men viser det sig så at de rent faktisk ikke smadrer alt omkring sig i det år, så burde forsikringsselskaberne betale en del af summen tilbage, så deres præmie lå på linje med os andre ?


  • #27   26. aug 2008 1. Så længe der er den tårnhøje registreringsafgift på biler, skal hastighederne ikke sættes op, da der stadig kører mange ekstrem usikre køretøjer rundt.

    2. Fint nok

    3.Forsikring for de unge er dyre, da de statistisk er dem der laver de "dyreste" ulykker. Samtidig vil jeg hævde (uden at vide det), at der er flere unge der fusker med kaskoen end ældre. Når jeg siger fusker, mener jeg gør skader større end de reelt har været.

    4. Det er stadig muligt at køre pilråddent i en bil med mindre end 65 hK.


Kommentér på:
Unge og fart....

Annonce