{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

unge, fart, og forsikring {{forumTopicSubject}}

Det er jo meget oppe i tiden.
sidst jeg så noget i medierne med de unge køre for vildt osv så videre, der sagde de at hver tredje trafik uheld skyldtes unge bilister, mellem de der 18 og 26 år. så tænkte jeg hvad så med de sidste to tredje dele? de kan jo så kun være folk over 26!? er der så nogen der kan forklare mig hvorfor unge skal straffes hårdere, og ha fuldstændig urimelige forsikrings priser. f.eks i forhold til en gammelnok der har en reaktionstid på en halv dag?

bare lige et surt opstød, men håber da nogen kan forklare mig det!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  unge, fart, og forsikring
  • #1   29. mar 2007 følger dig fult ud.... hvor tit ser man en ung knægt på 20 køre ned af den forkerte rampe til motorvejen


  • #2   29. mar 2007 siden kan ikke vises jan hehe

  • #3   29. mar 2007 evt. fordi at mængden af billister mellem 18 og 26 er mindre end fra 26år og op.. så en trediedel er faktisk ret meget..

  • #4   29. mar 2007 JAEE..... eller www.kinagrill.dk

  • #5   29. mar 2007 Men et andet hvert tredje uheld skyldes de gamle tosser der ligger og tøffer rundt, i deres skoda feliciaer eller berlingoer, ca 25% langsommere end den tilladte hastighed.

    så er der en tredjedel uheld tilbage til os garvede og rutinerede førerer.

    fra alderen 18-26 er der 8 år
    fra alderen 27-80 er der 53 år
    fra 80-90 er der 10 år

    så hvis man på 18 år kan nå at lave 2 tredjedele af ulykkerne, hvorfor skal andre der tager 53år om at lave en tredjedel, så betale for unge dumme ligeglade billister?


  • #6   29. mar 2007 hehe BG`s morfar
    det er faktisk ikke mere end en uge siden jeg sidst så en gammelnok tage turen den gale vej på en frakørsel!


  • #7   29. mar 2007 Men reglerne skal også strammes kraftigt op for gammelnokker, fuldstændig grotest at de kan generhverve kørekortet når de er 80 med en så stiv nakke at de ikke kan kigge til venstre.
    Det der er galt med det er at det er deres gode gamle læge der skal smække et stempel, på at de godt kan køre....

    Når man bliver 50 burde man skulle op til køreprøve hvert 5. år. og kan man ikke bestå..... ærgerligt. Det kan da ikke passe at alle der kører rundt ikke er i stand til at gennemføre en alm køreprøve til enhver tid.


  • #8   29. mar 2007 jens k a
    jeg giver dig ret.. det er jo sådan det er..


  • #9   29. mar 2007 Bjørn P
    Der er andet end traffikuheld der får forsikringerne til at have de høje priser jo. Kasko dækker også tyveri og hærværk.
    F.eks skal mit firma af med over 100.000kr til mig pga hærværk på min coupe hvorefter den så skal sættes istand. Når det gælder hærværk kan de ikke sætte en op i pris så derved tjener de ikke rigtig de penge ind ligeså hurtigt jo..

    Men ang. dk og biler så er emnet et stort surt opstød alligevel du..


  • #10   29. mar 2007 # SJ Ridder Max #

    Nu tror jeg så du er lidt skævt på den med tallene...

    fra alderen 18-26 er der 8 år (og 1/3 af ulykkerne)
    fra alderen 27-80 er der 53 år (og et ukendt antal af ulykker)
    fra 80-90 er der 10 år (og et ukendt antal ulykker)

    HVIS vi skal sætte 1/3 ind på sidstnævnte kategori (fra 80-90 år) tror jeg nærmere den burde hedde "fra 65-90 år"

    Jeg mener i hvert fald så bestemt at det er langt de færreste på 65 der burde have kørekortet fornyet, de fleste er bare desværre gode venner med deres læge pga mange års forkalkning, blodpropper osv så lægen giver dem en godkendt erklæring som en slags tjeneste...

    Personligt mener jeg også at forsikringspræmien er det forkerte sted at straffe de unge... jeg kan godt lide det nye klippekortsystem, mener bare at der i meget grove tilfælde skulle falde ubetinget fratagelse af kørekortet til den dag man stiller træskoene! Her snakker jeg om f.eks.

    - kørsel i beruset tilstand resulterende i legemsbeskadigelse af anden part
    - kørsel med over +100% i bebygget område
    - manddrab
    - at stikke af fra politiet

    Altså kun i de rigtigt grove tilfælde...


  • #11   29. mar 2007 ja det ku squ være en go ide, for nogen af dem høre virkelig ikke hjemme på vejen!
    synes squ det er noget lort man er stemplet om farlig bilist lige fra man får pappet!
    men kan godt se det er en fed forretning for forsikringselvskaberne! men burde man ikke gøre det svære og eller dyre og få kørekort, så folk generelt ville tænke sig lidt om, før de gir sig til og køre hemningsløst!


  • #12   29. mar 2007 Unge folk er mest besat af hurtige og "dyre" biler.
    Eller i hvertfald at eje en bil det SKAL de absolut.
    ikke fordi de har brug for et transport middel men fordi den kan jo bruges til at udtrykke ens livsstil potens osv. osv.

    Og hvor der er penge at tjæne er der forsikringsfolk med "dyre" tilbud smiley de kender godt bedst af alle de faktiske forhold.

    Unge er langt villigere til at betale overpris for den samme bil end de noget ældre ville.

    Og så taler statestikken dens tydelige sprog.
    Fordi de unge tit vælger at style og hælde for 20 Kilo Stereo i bilen er deres biler langt oftere udsat for tyveri, hård kørsel osv.

    Gamle morfar på 70 køre måske også i sports vogn men han gør det langt mere diskret og fyre den ikke af ved hvert lyskryds og så har han erfaring nok til at vide hans reaktionstid ikke er hvad den har været.
    Dog kan vi hurtigt blive enige om at ikke alle gamlinger burde have kortet mere, men det er pga. for dårlige læger som ikke har klodser til at tage deres pap når tid er.

    Hvert 4 uheld med en ung bag rattet mellem 18 og 26 har dødelig udgang har jeg læst :-s
    Der er også en helt enkelt ting som at unge uerfarnde belister tror ikke kun de kan mere end de kan, de er også langt villigere til at overskride naturens grænser for at se hvornår det går galt.

    Det er en del af menneskets natur i den alder at bruge bilen som et hvem har størst muskler billed over for andre og det aftager ganske langsomt ved de 30 år.

    Vi kan hurtig blive enige om at ikke alle falder ind under disse beskrivelser, men forsikringsselvskaberne bliver jo nød til at skære alle over en kam, de det skal være ens for alle i de enkelte aldergrupper man nu fast sætter.

    Jeg fatter heller ikke at man skal betale så dyrt for at forsikre en bil, men siden der er grundlag for at de gør det, må der jo være en kundekreds.

    en vigtig ting i det er nok at de unge som udgør en tredje del af statestikken udgør samtidig de værste uheld.

    Jeg kom måske til at lyde lidt klogere end jeg er, men sådan tror jeg det hænger sammen.


  • #13   29. mar 2007 christian g
    nu ved jeg ikke med din forsikring men dem jeg kender med stor anlæg har det dækket ind ud over kasko, så kan ikke se vi andre skal betale for det!
    og hærværk på bilen er unge vel ikke mere udsat for end andre!
    og forsikringen bruger unge fart osv som undskyldningen!


  • #14   29. mar 2007 Helt enig Bjørn P

    Der er bestemt unge mennesker der som 18 årige kører ganske ansvarligt, ligesom der er 40 årige der kører spirituskørsel hver anden dag...

    Ud fra statestikken kan vi godt finde tendenser, men der vil altid være afstikkere...

    Jeg tror selv på at hvis hver skade gav et klip i kortet også, og som minimum 5 års fratagelse af kortet med 2 år + bøde lagt oveni for hver gang man bliver stoppet uden kørekort i den periode, ville lægge en seriøs dæmper...

    Der er da ikke noget så belastende som at se en hvalp komme blæsende i en latterlig lille bil og køre råddent...


  • #15   29. mar 2007 brabus b
    tror du har fat i noget der!
    men ærligt så tror jeg det er de få som ødelægger det for flertallet, og så er det bare blevet til en penge maskine for forsikringen, og en go chance for trafik ministeren for og blive huske for den store mand som fik styr på de unge farlige blister!?


  • #16   29. mar 2007 Tja...

    Forsikrings selskaberne er jo en forretning som alle andre der skal tjæne penge.
    og det er udelukkende det som styre deres valg af forsikrings premier.

    Hvis jeg havde en forretning hvor jeg vidste at alt hvad jeg solgte til unge under 26 med 80% sikkerhed kunne sælges både til overpris pga. af stor popularitet samt faktum af at 50% af salget ville blive til reklamationssager hvor man tabte pengende igen så tror jeg også jeg kunne se store fordele i at skrue prisen i vejret hos denne gruppe.

    Der er 2 realitetter i det.

    1. De unge er villige til at betale overpriserne = du kan sælge det til overpris.

    2. Det du sælger til denne gruppe har langt større tab i form af reklamationer/skader/udbetaling af forsikrings summer = du bliver nød til at sætte prisen herefter.

    At en minister skulle have en finger med i det... Nej det kan jeg ikke se i forhold til priserne, at få styr på de unge hehe, det er en omm¨'r smiley

    Hvis ikke det kunne betale sig at sælge en vare dyre til en bestemt alders gruppe, så er der jo ligeledes et tab, så jeg tror nu oven nævnte 2 punkter er alt afgørende for hvad prisen er.
    Jeg kan dog se en enorm stigning her de sidste 10 år!
    Og hvis man ser på gadebilled er der også langt flere biler imellem som udstråler ungdom fart og totalt mangel på tankevirksomhed i deres kørsel.

    Jeg er en af dem smiley men er heldigvis havnet et heldigt sted. trods min alder.


  • #17   29. mar 2007 Når jeg tænker tilbage på hvad jeg gav for mit kørekort = 4700 Kr. med ALT inkl. bane prøver osv. for bare 9år siden, lige før reglen med faste timer kom smiley

    Og forsikring på en daværende ældre mercedes 230CE coupe 136HK gav jeg MED kasko i en alder af 20 År 7500 Kr for.

    Det var tider. men også dengang syntes jeg forsikringen var dyr, men idag holda lige op det ville aldrig kunne lade sig gøre til den pris i en alder af 20 År.


  • #18   30. mar 2007 har så os hørt forsikringselvskaberne ikke har så mange udgifter som dedriver ind til, de erflere gange blevet kritiseret for og tage for meget! og ja det er en forretning, men en forretning hvor overskudet som regel skal komme kuinderne til gode!
    og det med ministeren har ikke noget med forsikringen og gøre! men det var jo oppe i tiden med de unge osv og så var det de forskellige på kristiansborg sprang på vognen! og det er squ kun for og vinde stemmer eller for og blive husket! det er jo jo ligsom en hver traffik minister med respect for sig selv får bygget en bro i sin tid!


Kommentér på:
unge, fart, og forsikring

Annonce