{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er kravene til gulplade bil?
  • #1   12. nov 2008 Så vidt jeg husker skal der minimum være 1½ meters lastrum

• #2   12. nov 2008 jeg ved bare min del sol ikke måtte komme på gule plader hvilket jeg syntes er snyD! hvorfor må en golf3 så

• #3   12. nov 2008 der er et krav til hvor stor rummet skal være. Størrelsen kan jeg desværre ikke huske. Men det blev lavet om for et par år siden...
    Derfor mener jeg, at fx. en golf 2'er ikke kan blive godkendt til guleplader.

• #4   12. nov 2008 Fordi der faktisk kan være noget i en golf 3 i for hold til en del sol måske smiley

• #5   12. nov 2008 Jeg spørger lige igen, er der nogen der VED det så ? smiley

• #6   12. nov 2008 Ja, og en plan bund, og dørene må ikk ku åbnes indefra, og vinduerne må ikk ku rulles ned bagi, men hvad er selve kravet til at en bil kan blive en "varevogn"?

• #7   12. nov 2008 Der er et krav om hvor langt last rummet er og vist også hvor mange m3 det er på..

Og jo en golf 2 kan sagtens fåes på guleplader..

Men reglerne står sikkert på færdselsstyrelsen hjemmeside..

Men er også nogen undtagelser.. F.eks. blev hullet med audi TT lukket fordi skat ikke mente den var konstrueret til at kunne bruges som varebil, men mere som racer bil..

• Petrea O
    Petrea O Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 2 Svar: 7
    #8   12. nov 2008 Ved ikke om det forholder sig sådan mere, men førhen var kravet at der skulle være længere fra gitteret --> til bagrudelisten end fra gitteret --> forrudelisten - altså skal varerummet være større end førerummet og så mener jeg det hed 60cm i højde på varerummet... ;o)

• #9   12. nov 2008 Jeg spurgte min synsmand om det for nogle måneder siden. Og her er svaret:

Den bliver kun belagt med ca 90% afgift i stedet for 180.Men en forespørgsel
    til SKAT vil være det nemmeste for et korrekt svar.Du kan selv måle
    bagagerummet.Der skal være min 1200mm fra forsæde til bagkant af
    bagagerum.Der skal være 500 mm frihøjde igenne ladrum,målt fra bagkant til
    førersæde.-Sideruder må ikke kunne åbnes i ladrum.Der skal være et gitter
    bag førersædet,og bunden i ladrummet skal være lige/fladt fra sæde til
    bagkant.Totalvægten skal være min 20% af egenvægten.Håber det kan hjælpe dig
    lidt på vej

• Petrea O
    Petrea O Tilmeldt:
    nov 2008

#10   12. nov 2008 En TT'er kan sagtens godkendes på gule plader, ikke som varebil, men som pickup med lad i stedet for bagklappe...!! Ser dog blød ud...

• #11   12. nov 2008 Du skal kunne have en kasse stående der er 60cm høj og 120cm lang i bagagerummet..
    Det er som regel fra bagruden (60cm oppe fra bunden) og til vægen bag føren (120cm inde i lige linje) Er vægen så langt fremme at man ikke kan få en normal førestilling og kunne føre bilen på en sikker måde. kan det ikke lade sig gøre at lave den til gulplade..

• Petrea O
    Petrea O Tilmeldt:
    nov 2008

#12   12. nov 2008 "Totalvægten skal være min 20% af egenvægten."

Det giver ikke lige mening...... ;o)

• #13   12. nov 2008 Jeg vil have min swift på gule smiley

• #14   12. nov 2008 MikkelGade !: en golf 2´ere kan godt komme på gule plader. du kan se min i min profil

Kommentér på:
Hvad er kravene til gulplade bil?

Annonce