489 visninger
|
Oprettet:
Peugeot Vs Vw {{forumTopicSubject}}
Peugeot 306 2,0 GTI 6
Volkswagen Golf 3 2,8 Vr6
Hej. Tænkte lige på om her er nogen der ved hvilken af oven nævnte biler der er hurtigst fra 0 - ca 200 km???
Kunne forestille mig at GTIén havde lidt mere optræk mens Vr6èren kunne tage den på toppen- men ved det ikke?
jun 2003
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 47 Svar: 3.757
feb 2004
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 141
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
feb 2004
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 141
jan 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 1.940
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
feb 2004
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 141
jan 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 1.940
jun 2003
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 47 Svar: 3.757
Anyway vejer en VR6 1150 kg.
jun 2003
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 47 Svar: 3.757
jan 2005
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 6 Emner: 30 Svar: 167
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
HVIS DU SKAL FORREST I FLOKKEN SKAL DER STÅ HONDA PÅ BLOKKEN...
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
Tror nok også vr6èren tager dem begge på toppen pga det høje NM de har...
Har bare en forventning til optrækket på peugeoten. Også fordi den har 6 gear
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
dec 2002
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 101
Eneste prelude motor med vtec er H22A, dvs en 2.2, som yder fra 185 hk i modellen 92-98 og 200 i 99 og frem. I Japan yder den dog 220 hk.
En VTI EG6 ( 92-95) vejer ca. 1000 kg og har 160 Hk = 6.25 kg/hk
En Golf VR6 vejer ifølge Jakob L 1150 kg og har 174 HK = 6.6 kg/hk
En 306 GTI vejer ifølge Allan J 1200 kg og har 167 Hk =
7.18
Hondaen har det bedste vægt/effekt forhold. Jeg tror at Hondaen er en smule hurtigere end de 2 andre på en qm, men ikke i topfarten, da den har færre heste og slagvolumen end de andre.
Mvh
Jawad
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
dec 2002
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 101
Du kan eventuelt læse denne indlæg:
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=44968
Mvh
Jawad
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 468
hvorfor er der så en peugeot luder længere oppe der skriver at det franske gynge er klart hurtigst???!
spade
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 468
hmmm not.....
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
Det jeg mener med at en Vr6ér først begynder at trække over de 140 km/t er selvfølgelig ikke at den er mega sløv til at nå derop. Mener bare at der hvor sådan en 6-benet rigtig har en fordel frem for andre biler er ved en lidt højere hastighed en der nåes på 402 m. Det må du da kunne forstå, ikk???
Tror måske nok at peugeoten hænger rimelig godt med pga sin gearing. Og så er det ikke altid du skal tage tallene på papirene alt for seriøse. Men okay vi har jo ikke andet at forholde os til herinde...
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 468
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
0-X i alfabetisk orden (1,6 VTi, 306 GTi, VR6)
400m – 15,6 / 16,1 / 15,3
1000m – 28,8 / 29,3 / 28,2
0-60 km/t – 3,4 / 4,0 / X
0-80 km/t – 5,1 / 6,1 / X
0-100 km/t – 7,5 / 8,1 / 7,6
0-120 km/t – 9,9 / 11,2 / X
0-140 km/t – 13,3 / 15,2 / X
0-160 km/t - 18,6 / 20,4 / 17,2
0-180 km/t – 24,7 / 27,5 / X
Det er i hvert fald de resultater der ligger på denne side http://www.zeperfs.com/perfs.htm
Med venlig hilsen Kim
dec 2002
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 101
Da den er over 100 kg lettere, er den også hurtigere på en QM.
Mvh
Jawad
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Ja den første 160 hk VTi er nok lidt hurtigere, hvor meget tør jeg ikke gætte på. I Bil Revyen 1997 står VTi (som jo så er den tunge af dem) til 1075 kg så vægt/effekt på den er 6,72 kg/hk.
Med venlig hilsen Kim
dec 2002
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 101
Ja og den side du refererer til er civicens vægt oplyst til 1165 kg og vægt/effekt på 7.28.... så det passer nok heller ikke helt med de tider.
Link: http://www.zeperfs.com/fiche173.htm
Men i bund og grund tror jeg at det vil afhænge af køreren, da bilerne ligger meget tæt præstationsmæssigt.
Mvh
Jawad
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Med venlig hilsen Kim
dec 2002
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 101
Det burde den også med de heste og med det vægt/effekt forhold. Så jeg vil ikke stole blindt på de tider på denne side.
Mvh
Jawad
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Forskelle i vægten kan sagtens skyldes forskelligheder i udstyr som at en bil der måske ikke har soltag, aircondition osv. i Danmark ikke kan fås uden i Frankrig. Før den grønne afgift var der jo også en masse biler som sjovt nok lige vejede maks. vægten for at passe i en gruppe som gav en bestemt vægtafgift, de vejede yderst sjældent 7 eller 25 kg. over så man skulle betale mere i vægtafgift. Der har været mange historier om biler der nå de skulle typegodkendes blev vejet uden måtter, stænklapper, sprinklervæske, næsten tom tank, med en mindre akkumulator osv. og derfor have en lavere vægt nå den bliver typegodkendt end nå vi kører rundt i den. Det er den vægt der står på typegodkendelsen der er i Bil Revyen, så vægten i normal tilstand kan sagtens være højere.
PS. Rap gryde i øvrigt sådan en S2000, der er en til salg hos Allan Høj i Holbæk hvis du lige står og mangler en.
Med venlig hilsen Kim
dec 2002
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 101
Ved godt at de to ting hænger sammen, men at skrive at en S2000 kører en QM på 15 sek. er da helt ved siden af...Bilen har ifølge den side en vægt/effekt forhold på 5.33...Så den burde køre 14 eller lige under.
Men jeg giver dig ret i at de oplysninger( selvom jeg ikke tror 100% på dem) er bedre end folks formodninger og påstande.
PS: Jeg er sku glad for Preluden, så det bliver ikke den S2000 i første omgang. ( Økonomien skal jo også hænge sammen ikk
Mvh
Jawad
mar 2005
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 5.156
feb 2006
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 11
Peugeot Vs Vw