{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot Vs Vw
  • #1   6. maj 2005 VR6'en når 100 på 7,6.

  • #2   6. maj 2005 Peugeot 306 gti-6 er klart hurtigst. Vr6 kan godt pakke sammen. smiley

  • #3   6. maj 2005 hmm. de har begge omkring 170 heste... men en pug 306. vejer et ondt år.. ca 1200 kg.. ved ikke hvor meget en goller vejer... så de er vel pænt hurtige begge to..

  • #4   6. maj 2005 Hold kæft Frank smiley Du ved jo ingenting. he he...

  • #5   6. maj 2005 Luk lige TOC smiley



  • #6   6. maj 2005 Golfen er klart hurtigst, det franske lort er næsten 1 sek langsommere fra 0-100...

  • #7   6. maj 2005 Hmm. Ja de er ret hurtige begge to. Har bare hørt at de der Vr6ère først begynder at trække når de når over 140 km/t... Er det rigtigt? Og hvordan trækker peugeoten i forhold til?


  • #8   6. maj 2005 Host morten K. Der er ikke noget der hedder fransk lort. Heller Fransk end en japansk. Det er min mening.

  • #9   6. maj 2005 Ja og den har du så for dig selv... hehe

  • #10   6. maj 2005 Morten : Lort? fjols.. Det vel også lige at tænke på, at det burde være den 150 Hk G3, en 306 GTI er konkurrent til...


    Anyway vejer en VR6 1150 kg.


  • #11   6. maj 2005 og En 306 GTI kører bedre...

  • #12   6. maj 2005 self PUG!!!!!!!!!!!!

  • #13   6. maj 2005 uanset hvad kan en honda vti eller vtec tage dem begge,,,, uden tvivl...

    HVIS DU SKAL FORREST I FLOKKEN SKAL DER STÅ HONDA PÅ BLOKKEN...


  • #14   6. maj 2005 Har set en honda vti og en 306 gti køre op kap fra o-185... De lagde side om side hele vejen...

    Tror nok også vr6èren tager dem begge på toppen pga det høje NM de har...

    Har bare en forventning til optrækket på peugeoten. Også fordi den har 6 gear


  • #15   6. maj 2005 he he.. så er det fordi ham i hondaen har kørt med hovedet oppe i røven..... JAPS RULE

  • #16   6. maj 2005 øhhh jesper........min er ikke vtec din klaphat..jeg snakker generelt. tag en vti er feks 170 heste og et sygt nm... de slår alt forde de ikke vejer en skid.... har ikke set en tabe til nogen form for gti bil enten fransk eller nazi gryde....

  • #17   6. maj 2005 men mon ikke jeg stadig kan tage den civil ford der du har he he he;-)

  • #18   6. maj 2005 he he he.. fair nok der... men ang vtec eller vti.. du skal prøve at mærke når vtec en slår til.. det losser helt vildt... de er syge at køre i... tror ikke den kan tage vr6 eren.. men min kammi har taget alt andet gti halløj i den .. så deeeet....

  • #19   6. maj 2005 uuuuuups fik lige at vide at det er en 2.0 prelude vtec der ligger i... 210 heste...VILD CIVIC 3 DØRS DER..... det er sgu nok derfor... i retract my previous statement... hygge

  • #20   6. maj 2005 Det er heller ikke så fedt at have en honda vti til 100.000 kr der først kan arbejde når man svine tæsker den. Den skal helst langt op i det røde på klokken, ja faktisk op og slå fra i begrænseren (8500 omd.) før den får næste gear ordentlig... Er det fedt at gøre ved en så fin bil???

  • #21   6. maj 2005 Ja okay. forstår bedre nu. Jeg snakker også om 1,6 vtièren smiley

  • #22   6. maj 2005 smiley

  • #23   6. maj 2005 Prelude 2.0 vtec?
    Eneste prelude motor med vtec er H22A, dvs en 2.2, som yder fra 185 hk i modellen 92-98 og 200 i 99 og frem. I Japan yder den dog 220 hk.

    En VTI EG6 ( 92-95) vejer ca. 1000 kg og har 160 Hk = 6.25 kg/hk

    En Golf VR6 vejer ifølge Jakob L 1150 kg og har 174 HK = 6.6 kg/hk

    En 306 GTI vejer ifølge Allan J 1200 kg og har 167 Hk =
    7.18

    Hondaen har det bedste vægt/effekt forhold. Jeg tror at Hondaen er en smule hurtigere end de 2 andre på en qm, men ikke i topfarten, da den har færre heste og slagvolumen end de andre.

    Mvh
    Jawad


  • #24   6. maj 2005 Jawad S -> Godt skrevet der.

  • #25   6. maj 2005 Tak Thomas..
    Du kan eventuelt læse denne indlæg:
    http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=44968

    Mvh
    Jawad


  • #26   6. maj 2005 hallo spassere.... og PUG-franske elskere... på papiret er en pug 306GTI opgivet til 8.8sek fra 0-100 og en golf 3 GTI 16v 8.7sek og en golfvr6 7.6sek


    hvorfor er der så en peugeot luder længere oppe der skriver at det franske gynge er klart hurtigst???!

    spade


  • #27   6. maj 2005 og ja ja... en vr6 begynder først at trække ved 140kmt.... der er sådan et punkt på speedometeret ved 140kmt hvor der står "achtung - los gehts" og så begynder bilen ligepludselig at arbejde!

    hmmm not.....


  • #28   6. maj 2005 Allan K din fede møgspasser! Snak da for helvede ordentlig til folk herinde din store idiot!!!

    Det jeg mener med at en Vr6ér først begynder at trække over de 140 km/t er selvfølgelig ikke at den er mega sløv til at nå derop. Mener bare at der hvor sådan en 6-benet rigtig har en fordel frem for andre biler er ved en lidt højere hastighed en der nåes på 402 m. Det må du da kunne forstå, ikk???

    Tror måske nok at peugeoten hænger rimelig godt med pga sin gearing. Og så er det ikke altid du skal tage tallene på papirene alt for seriøse. Men okay vi har jo ikke andet at forholde os til herinde...


  • #29   6. maj 2005 Thomas O - jeg ved det... men folk herinde er sgu for meget at høre på!






  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #30   7. maj 2005 Ifølge denne side er den hurtigste 0-X VR6, der efter 1,6 Vti og til sidst 306 GTi.

    0-X i alfabetisk orden (1,6 VTi, 306 GTi, VR6)

    400m – 15,6 / 16,1 / 15,3
    1000m – 28,8 / 29,3 / 28,2
    0-60 km/t – 3,4 / 4,0 / X
    0-80 km/t – 5,1 / 6,1 / X
    0-100 km/t – 7,5 / 8,1 / 7,6
    0-120 km/t – 9,9 / 11,2 / X
    0-140 km/t – 13,3 / 15,2 / X
    0-160 km/t - 18,6 / 20,4 / 17,2
    0-180 km/t – 24,7 / 27,5 / X

    Det er i hvert fald de resultater der ligger på denne side http://www.zeperfs.com/perfs.htm

    Med venlig hilsen Kim


  • #31   7. maj 2005 Kim K>> Da jeg skrev at VTI´en vejede omkring 1000 kg mente jeg modellen fra 92-95 ( EG6) som er lettere end den model som står på denne hjemmeside.
    Da den er over 100 kg lettere, er den også hurtigere på en QM.

    Mvh
    Jawad


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #32   7. maj 2005 Jawad>

    Ja den første 160 hk VTi er nok lidt hurtigere, hvor meget tør jeg ikke gætte på. I Bil Revyen 1997 står VTi (som jo så er den tunge af dem) til 1075 kg så vægt/effekt på den er 6,72 kg/hk.

    Med venlig hilsen Kim


  • #33   7. maj 2005 Kim K>>
    Ja og den side du refererer til er civicens vægt oplyst til 1165 kg og vægt/effekt på 7.28.... så det passer nok heller ikke helt med de tider.

    Link: http://www.zeperfs.com/fiche173.htm

    Men i bund og grund tror jeg at det vil afhænge af køreren, da bilerne ligger meget tæt præstationsmæssigt.

    Mvh
    Jawad


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #34   7. maj 2005 Vægten fra Bil Revyen er den typegodkendte vægt uden fører, den anden vægt kan jo godt være med fører men jeg ved det ikke. Uden at kunne sproget vil jeg tro at det er den vægt bilen har haft (med fører), i de målinger som de har fået.

    Med venlig hilsen Kim


  • #35   7. maj 2005 Det kan godt ske at vægten er med fører, men de tider stemmer ikke helt, da en Honda S2000 med 240 hk og har ifølge den side en vægt/ effekt på 5.33 og kører en QM på 15 sek.... Den ved jeg, kører en tid tæt på 14 sek. rent.
    Det burde den også med de heste og med det vægt/effekt forhold. Så jeg vil ikke stole blindt på de tider på denne side.

    Mvh
    Jawad


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #36   7. maj 2005 Nej de data er formegentlig ikke den ultimative sandhed, men givet bedre end mange af de formodninger og påstande der nogle gange dukker op her. Jeg kan som før nævnt ikke sproget bort set fra de indlysende ting så jeg ved ikke hvordan de er målt og vejet, men det kan sagtens være under forskellige forhold i vind og vejer og med forskellige førere. Det vil selvfølgelig ikke give det optimale resultat, men det vil ligne de forhold vi alle her får kastet i hovedet med mindre vi har adgang til en lukket bane og kan køre nå forholdene er bedst.

    Forskelle i vægten kan sagtens skyldes forskelligheder i udstyr som at en bil der måske ikke har soltag, aircondition osv. i Danmark ikke kan fås uden i Frankrig. Før den grønne afgift var der jo også en masse biler som sjovt nok lige vejede maks. vægten for at passe i en gruppe som gav en bestemt vægtafgift, de vejede yderst sjældent 7 eller 25 kg. over så man skulle betale mere i vægtafgift. Der har været mange historier om biler der nå de skulle typegodkendes blev vejet uden måtter, stænklapper, sprinklervæske, næsten tom tank, med en mindre akkumulator osv. og derfor have en lavere vægt nå den bliver typegodkendt end nå vi kører rundt i den. Det er den vægt der står på typegodkendelsen der er i Bil Revyen, så vægten i normal tilstand kan sagtens være højere.

    PS. Rap gryde i øvrigt sådan en S2000, der er en til salg hos Allan Høj i Holbæk hvis du lige står og mangler en.

    Med venlig hilsen Kim


  • #37   7. maj 2005 Vægten er en ting, men QM er noget andet.
    Ved godt at de to ting hænger sammen, men at skrive at en S2000 kører en QM på 15 sek. er da helt ved siden af...Bilen har ifølge den side en vægt/effekt forhold på 5.33...Så den burde køre 14 eller lige under.

    Men jeg giver dig ret i at de oplysninger( selvom jeg ikke tror 100% på dem) er bedre end folks formodninger og påstande.

    PS: Jeg er sku glad for Preluden, så det bliver ikke den S2000 i første omgang. ( Økonomien skal jo også hænge sammen ikk smiley

    Mvh
    Jawad


  • #38   23. maj 2005 Hvor svært kan det være... Pug smiley

  • #39   6. dec 2006 De data peugeot opgiver en 306 GTI til at klare fra 0-100 siger 8,5. Hvis man undersøger hos peugoet er det en måling foretaget med last - dvs. med flere personer og bagage. Grunden til dette er, at man på denne måde har nemmere ved at købe sådan en bil - forsikringen ligger nemlig på et andet trin, end hvis de opgav de omkring 7,4sek. som den i virkelighed kan gøre det på!

Kommentér på:
Peugeot Vs Vw

Annonce