{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

vw vs peugeot {{forumTopicSubject}}

God aften ville lige høre jer mennesker hvad i mener der er bedst kvalitet. altså vi snakker normale familie biler.

Syntes selv vw er noget bedre end peugeot. Syntes vw er nemmere at skrue i end peugeot. og har gjort mere ud af deres biler kabine mæssigt.

Vi snakker ikke sådan noget med at peugeot er bedre fordi man kan få skørter og det. Vi snakker std biler/motor.

Fyr løs

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vw vs peugeot
  • #1   26. jan 2008 Stavefejl er gratis

• #2   26. jan 2008 syntes generelt at peugeot overrasker mig gang på gang med deres meget kontante plastic kabine design, som ikke er gjort særlig bruger venligt og de er utrolig dyre i reservedele.

• #3   26. jan 2008 Og sådan kunne man jo så blive ved ;D folk med vw siger jo self vw er bedst, og omvendt.

• #4   26. jan 2008 Thomas k Ja syntes selv de er en del dyrre i pris når det er stumper.

• #5   26. jan 2008 syntes generelt at peugeots kontakter og eldele er lavet for billigt..

• #6   26. jan 2008 Michael ja men vi skal jo have nogle argumenter på bordet jo. Det er heller ikke en diskution skal bare lige høre folks mening

• #7   26. jan 2008 Nikolaj - klart klart smiley Er selv mere til Peugeot. Og indrømmer gerne, de godt kunne have bedre kvalitet på diverse ting i kabinen. Og deres elsystemer, er heller ikke altid i top. Men af hvad jeg har erfaret, har jeg altid haft det sjovere i peugeot, end vw. Men igen, det er vel en smags sag? smiley

• #8   26. jan 2008 Michael slf er det det. Mangler bare nogle flere meninger men kommer nok i morgen

• #10   26. jan 2008 vw i vert fald tysk det er jo fuld kvalitet

• #11   26. jan 2008 Syntes man får meget for pengene ved Peugeot, men der er da osse alle de små irriterende fejl som man får med i købet. Peugeot er ikke dyrere i reservedele og service end VW, tværtimod !
    Udstyrsmæssig er Peugeot jo spækket i forhold til VW.
    Det skal lige siges at jeg selv er ved at skifte fra 406 til passat.

• #12   26. jan 2008 Husk nu på når i sammenligner disse 2 bilmærker..
    Sammenligner du en Peugeot 407 med en VW Passat, så er Passat´en også væsentlig dyrere..
    Nu har jeg ikke siddet eller kørt i en ny Peugeot 407, men har lige fået en ny VW passat 2,0 170 hk. tdi med dsg gear..
    Instrumentbordet er for oven lavet af lækkert blød gummi.. Men alle knapper på instrumentbordet virker MEGET tynde, og virkelig som en værre gang platik braller. Enkelt af knapper tænker man allerede nu: De må dælme se træls ud om 5 år..
    Samlekvalitetet er så ikke overbevisende.. Instrumentbord og dørsider passer ikke sammen, der gaber den 1 - 2 cm. i niveau forskel.
    Motoren trækker godt, men støjer og er meget ukultiveret + ryster en del ved tomgang.. Samtidig er DSG gearet noget bras.. Det er MEGA belastende at køre med ved bykørsel hvor man har mange starter.. For det er nærmest umuligt at lave en blid opstart, da bilen ved opstart nærmest bliver skudt afsted pga. vw´s oldnordiske tdi motorer.. Det et ryk i bilen hver gang man skal starte, og kan kun undgåes hvis mega mega forsigtigt trykker speederen ned meget lidt af gangen, men så starter bilen så langsomt op at folk bagved dytter smiley
    I forhold til at bilen koster 600.000 kr. Så er jeg ikke imponeret..
    Jeg kan blive inponeret over trækkraften, og hvor hurtigt dsg gearet skifter ved accelleration.. Men kvalitetet overrasker mig ikke..
    Visse ting virker som bedre kvalitet i min 15 år gamle Alfa 164..

• #13   26. jan 2008 der vil jo altid være for og imod, men den nye passat går der vist også ild i, hvis ikke man får den tjekket.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article968081.ece

men der er jo også ret stor prisforskell mellem de 2 bilmærker.

• #14   26. jan 2008 De gamle peugeot'er er af noget bedre kvalitet end de gamle vw'er, men vil så sige, at jeg hellere ville have en af de nyere vw end peugeot.

Peugeots design er forfærdeligt, og alle deres biler er overdrevet grimme. Synes designmæssigt at de toppede med 406'eren. Desuden er de noget elektrisk rod, og de holder bare ikke.

De nye VW'ere har et rigtigt flot design, og gode køreegenskaber

• #15   26. jan 2008 Det er forresten ikke Passat, men Jetta den er galt med.

• #16   26. jan 2008 Nu har jeg både kørt pug golf a3'er og må indrømme man i en fransk bil får langt mere bil for prisenerne ang. udstyr, skal man finde en vw audi skal man langt dyre op hvis den skal havde samme udstyr, kvaliteten på pug er lidt lavere men priserne på reservedele er iflg. mine erfaringer lidt billigere, især orginale dele.

Jeg synes min Golf 3'er er lidt mere kedlig i det, men meget drift sikker men det synes jeg nu også min 306'er var, dog føles 306'er lidt mere platisk agtig i kabinen.

Hvilket mærke jeg holder mest til kan jeg ikke sige, for skal jeg havde en familie bil til at køre til og fra kbh, ville jeg nu vælge fransk på grund af udstyr, skal jeg bruge en hverdags bil til at fra arbejde ville det nok være en vw'er.

• #18   26. jan 2008 nu køre jeg hverken pug eller vw.....men ville vælge vw til hver en tid ..pug er noget lbillig mekanik

• #19   26. jan 2008 Nu kører jeg for tiden rundt i en Pug men det er mere af nød end af lyst, så ville til en hver tid vælge en VW.

• #20   30. dec 2008
    Jeg har prøvet en del forskellige vw.
    Passat, golf, transporter osv.

og har haft nogen peugeot 406er og lign modeller...

Og vw køre bare betydelig bedre, specielt med tdi maskine..

Mine nyere peugeoter 406er lavede tit bøvl synes jeg...

Vw er min favorit

• #21   30. dec 2008 så snakker vi samme sprog

• #22   30. dec 2008
    Jeg synes priserne på reservedele er det samme... meget lidt forskel også..

Jeg har skiftet bremser på begge model type biler, og lidt andre små ting. fx. trækaksel og visker motor, vinduer, fælg, tandrem med dertil hørende dele..

Og umiddelbart er det meget lidt som er forskel på priserne... hvad jeg har bemærket ihvertfald...

Men i samme diskussion burde man se på fejl procenten også.. hvilken bil går mest i stykker, og hvilke dele er der tale om?

Det hjælper ikke noget at sige Vw er dyreste Fx. Hvis nu den ikke går i stykker.. og selvfølgelig omvendt også...

Kommentér på:
vw vs peugeot

Annonce