{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

MR M
MR M
Tilmeldt:
5. okt 2006
Emner: 74 Svar: 188

Octavia eller Passat? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg er på udkig efter en diesel st. car.

Tænkte først på en Octavia tour model fra 2004-2005 - til ca. 150.000.

Men så bagefter, at man kan få en Passat et år ældre, til ca. samme pris - selv om Passat kostede en del mere fra ny.

Begge modeller, kigger jeg på nogle som har kørt ca. 150k km.

Nogle anbefalinger? Måske man alternativt skal gå efter en 3-4 år gammel Octavia 2?

Ved ikke hvor meget man kan presse forhandlerne, hvis man ikke har en byttebil med - min skal bare skrottes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Octavia eller Passat?
  • #1   29. jan 2009 Passat smiley mere fordi jeg selv har købt en, og er super glad for den.. langt pr L og masser af komfort..

  • #2   29. jan 2009 helt klart vw

  • Micael S
    Micael S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   29. jan 2009 Har lige købt en Octavia 2 stationcar. Den er jeg rigtig glad for.
    Elegance modellen har næsten alt i udstyr...


  • #7   29. jan 2009 Octavia. Helt bestemt. har selv arbejdet ved Skoda, dejlig bil, og egentlig samme bil som passat, bare billigere.

  • MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

    Emner: 74 Svar: 188
    #8   29. jan 2009 Ved godt Octavia kan være lidt mindre i kabinen, men er ok størrelse til mit forbrug. Opdagede bare, at en Passat kostede ca. det samme.

    Nogle bud på, hvor meget man kan få i afslag på brugte biler i 150k klassen, når man ikke har nogen byttebil med?


  • MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

    Emner: 74 Svar: 188
    #9   29. jan 2009 Ørbæk, men er Skodaerne ikke for dyre, når du kan få en Passat til ca. samme pris? Måske +10k.?

  • #11   29. jan 2009 Jeg er nu mægtigt glad for min Renault Laguna st.car 1,9 dci.. Masser af udstyr og langt på literen.. Og masser plads.. Jeg har hørt at man har et problem med bagsædeplads i Octavia, hvilket irriterende hvis man kører med barnestol bagi..

  • MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

    Emner: 74 Svar: 188
    #12   29. jan 2009 Ja, der er vidst ikke så meget plads bag i den gamle Octavia... Måske jeg skal prøve den nye?

    Ingen der har erfaringer med at forhandle om brugtpriserne? Man hører så meget om stor rabat på nye biler.


  • #13   29. jan 2009 passat er en bil der varer og holder...

    100% passat


  • #14   29. jan 2009 Octavia

  • #15   29. jan 2009 Lars M - octaviaen holder lige så godt (: du betaler jo kun for logoet ved at få passaten (: .. når vi modtog reservedele på vores værksted stod der på pakkerne "VW, Zeat, Skoda og Audi" .. - en og samme ting, dog er Zeat så vidt jeg ved i bunden af rækken.

  • MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

    Emner: 74 Svar: 188
    #16   29. jan 2009 Passat er vel også lige en smule større? Har en Fabia nu, godt tilfreds med den - står også audi og vw på reservedelene her smiley

  • #17   29. jan 2009 Lars M - det er jo helt op til dig, der er også et svært valg, men jeg havde valgt skoda, helt afgjort. Dejlig bil. Især med DSG gearkasse.

  • MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

    Emner: 74 Svar: 188
    #18   29. jan 2009 Ørbæk - Det er kun Octavia 2 der har den nye gearkasse, er det ikke?

    Min oprindelige idé var en tour model, men har læst meget ros om 2'eren.


  • #19   29. jan 2009 Lars M - jo, det er 2'eren der har den (: og den kører sindssygt dejligt, den skifter rigtig lækkert imellem gearene. og du kan jo så også selv skift ved bare at rykke frem og tilbage i gearstangen, så klarer den selv til og fra kobling.. og selv når du virkelig giver den gas kommer der ingen hårde ryk eller noget når den skifter (:

  • MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

    Emner: 74 Svar: 188
    #20   29. jan 2009 Fedt, måske jeg lige skal forbi den lokale skoda forhandler smiley

    Selv om det bliver til en lidt højere pris.


  • #21   29. jan 2009 Du kan ihvertfald få en prøve tur, og se om det er det værd (:


  • MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

    Emner: 74 Svar: 188
    #22   29. jan 2009 Ja - det må jeg. Måske det så ender midt imellem, med en 2'er men uden DSG.

Kommentér på:
Octavia eller Passat?

Annonce