374 visninger
|
Oprettet:
Diverse spg til hjul/dæk. {{forumTopicSubject}}
Nu er tiden ved at være inde til at skifte mine fordæk (Toyo T1-R)...
Men jeg kan se, at der er væsentlig forskel i sliddet på højre og venstre side... Kan det passe, at mine godt 100kg kan betyde at venstre side er slidt 0,5mm længere ned end højre?
Desuden kan jeg mærke at styretøjet hopper ved visse hastigheder - kan det skyldes, at SDS drejede af mine centreringsringe, da de monterede mine alufælge? (Hvordan skulle jeg vide, at SDS ikke var leveringsdygtige i de ringe?)
Eller kan det skyldes skæve fælge - og i så fald, hvor måler man om de er skæve?
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 1.778
nu kommer jeg fra billundområdet. og i billund by er der noget i omegn af 20 rundkørsler. og der kan man snakke om væsentligt slid på højre fordæk på yderbanen.
om det så var 2 mm var jeg ikke nærvøs.
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 906
Så er der bare hoppeproblemet... Gider næsten ikke til at montere nye dæk på fælgene, hvis de er skæve...
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 1.778
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 906
Jeg går udfra, at jeg bare skal måle den mindste huldiameter på fælgen, for at få de rigtige ringe?
Diverse spg til hjul/dæk.