{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

MR M
MR M
Emner: 74 Svar: 188

Sælge bil privat {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Er der noget jeg skal være opmærksom på, hvis jeg sælger min gamle bil privat`? Hvordan sikrer jeg mig, at køber ikke kører videre i mit navn? Andre ting?

Mvh Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælge bil privat
  • #1   1. apr 2009 omregistrer den i hans navn. enten sammen med ham eller lige inden han kommer..

• #2   1. apr 2009 Tag med det samme ned og få den omregistreret med det samme.. Det er det sikreste for jer begge to..

• #3   1. apr 2009 Du henter en blanket på motorkontoret (hos skat) til omregistrering. Så beder du køber tage et forsikringsbevis med. Derudover printer du en slutseddel ud fra nettet. Når I handler får du forsikringsbevist fra køber, han underskriver omreg blanketten og slutseddelen. Dagen efter tager du på motorkontoret og omregger bilen. Slut færdig.
    Det er den bedste og sikreste løsning
    /A

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#4   1. apr 2009 Ok, så kan man vel også tjekke den for restgæld sammen, så køber ikke kommer i problemer der.

• #5   1. apr 2009 du kan altid bare afmelde forsikringen...

det rager da dig...at han køre uden forsikring....

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#6   1. apr 2009 Ok, så bliver pladerne vel hentet af politiet, hvis der ikke er forsikring på.

• #7   1. apr 2009 Gå ind på nettet og hent en FDM brugtbilskontrakt... Den skal udfyldes af sælger og køber.. Hvis du ikk vil have han skal køre i dit navn, så omregistrer sammen. Sørg for at få pengene kontant, og sørg for ikke at have registreringsattest og lignende i bilen når personen kommer, hvis han skulle kunne finde på at Køre afsted i den, og så kan han i teroien gå op og omregistrere den og så den "hans".

Så giv først synspapirer, reg attest og andre papirer når pengene er modtaget... Hvis i ikke har tid til at omregistrere sammen, kan du evt. ringe til din forsikring og opsige den. Men skal du lige gøre køber opmærksom på. På den måde får han hurtigt omregistreret sin bil. De har vidst 2 uger fra den dag forsikringen bliver opsagt. Ellers hedder det sig 3 uger fra købsdato at køber har til at få den omregistreret...

• #9   1. apr 2009 johan ja men du skal stadigvæk betale vægt afgift, og du kan ikke af melde forsikring før 3 uger efter salg og du skal have en slut seddel med dato før du kan lave en rød melding

• #10   1. apr 2009 ja efter laaaang tid.. først kommer der et brev fra skat om at der ikke er forsikring.. og du har 1 mdr til at rette op på det eller lign....

også kommer de... men det rager da dig når det ikke er din bil.??

du sælger bilen med reg... efter 1-2 uger.. hvad i nu aftaler.. så ringer du og opsiger forsikringen hvis det ikke er sket af sig selv.. også er det ordnet??

hvis du bliver kontaktet har du en kontrakt på at den er solgt.. og det er alt politiet kræver hvis de har spørgsmål

• #11   1. apr 2009 man skal IKKE sælge en bil uden at omregge den...... hvor mange gange har folk herinde ikke gjort dette og hvor tit ser vi ikke indlæg fra brugere hvor køber har "glemt" at omregge, ikke svarer på sin tlf osv....

gør det nu rigtigt istedet, så er I sikre !

• #12   1. apr 2009 du kan afmelde en ansvars forsikring præcis som du har lyst!!.. det er et PRIVAT ting.. og hvis du ringer til ALKA og siger at den skal siges op.. kan de ikke andet end at gøre det..

self bliver det videre meldt til SKAT.. og du får problmer.. men så har du en kontrakt... når der kommer vægt afgift opkrævning.. så lader du være med at beltale.. og du har stadig kontrakten hvis der er problemer..

men man er og GODT dum som køber hvis man ikke gør det..

• #13   1. apr 2009 johan sådan foregår det ikke lige, og du kommer til at hænge på vægt afgift uanset hva til den bliver omreg eller afmeldt

• #14   1. apr 2009 Anders T:

Du har helt ret

• #15   1. apr 2009 jeg har selv været ude for det.... og jeg afmeldte den hos forsikringen med det samme.. intet problem.. fik mine penge tilbage.

4 uger senere fik jeg et brev om at der ikke var forsikring på den... da jeg fik en opkrævning ringe jeg og sagde at den var solgt..

jeg har aldrig hørt mere for den??????

• #16   1. apr 2009 johan så er du nok den eneste i dk der har klaret det sådan

• #18   1. apr 2009 i sidste ende.... så melder du den stjålet.. også kan han lærer det!!...

• #19   1. apr 2009 º Š.M.G º ™ ---> hvad skulle problemet være???

jeg kan scanne brevet jeg fik fra SKAT hvis der ikke er nogen der tror på mig???

• #20   1. apr 2009 johan det kan man så heller ikke bare lige, det er bedrageri og det vil en slut seddel jo hurtigt afsløre

• #21   1. apr 2009 ja men alle kan da bare ha skrevet en slutseddel selv..

en slutseddel betyder intet uden et form for bevis for det.... enten ved en reg attest i købers hænder... elller bevis for penge.. fra køber til sælger....

du kan sige du intet kender til det..... JA DET ER BEDRAGERI..... men så kan du tag røven på den idiot der ikke kan finde ud af at gøre det ordenligt...

• #22   1. apr 2009 tror du skal handle nogle flere biler og få styr på sagerne før du udtaler dig sådan

• #23   1. apr 2009 Jeg plejer også at afmelde ved forsikring ved salg og får penege tilbage med det samme.

• #24   1. apr 2009 du får ikke penge tilbage fra vægt afgift / grøn afgift før den er omreg eller afmeldt, det kan jeg garantere dig for, forsikringen er en anden sag hva de gør, men de må ikke afmelde den før 3 uger efter salg

• #25   1. apr 2009 jeg forstår bare ikke det store problem!!!..

hvis han ikke omregger den.. har du ALT lov på din side... og du kan afmelde.. melde den stjålet... alting.. præcis som du har lyst.. da det er lovligt stadig din bil....

afmeld din forsikring og vær ligeglad,,

• #26   1. apr 2009 jeg havde sagt køber skulle have et forsikrings bevis med og så kørt sammen ned på motor kontoret og om reg bilen, så er man ude af de problemer, du må godt afmelde den efter de 3 uger, men du må jo ikke melde den stjålet uanset om han ikke har omreg den, og det er jo stadigvæk ikke din bil uanset om den står i dit navn

• #27   1. apr 2009 hvis køber ikke omreger bilen... indenfor den tid der står i kontrakten... så forfalder kontrakten!!!:. da køber ikke har overholdt betingelserne..

og jo.. så er det din bil igen....

og det er fanme længe siden du skulle gøre det på motorkontoret

• #28   1. apr 2009 det er sq da ikke din bil fordi han ikke omreg den

• #29   1. apr 2009 hva er længe siden du skulle gøre på motor kontoret?

• #30   1. apr 2009 du laver en købskontrakt.. hvor der står i at køber omregger bilen inden for x tid... det er std hvis du bruger en fdm f.eks..

hvis han ikke gør det.. så er det kontrakt brud.. og jo.. så er kontrakten ugyldig.. også kan du melde den som du vil.... også skal han self have sine penge tilbage når polittiet finder ham..

• #31   1. apr 2009 omregge en bil??

det blev sku da rykket til SKAT for længe siden.. og nu er det da rykket videre til borgerservice på komunen...

• #32   1. apr 2009 ja så kan man lade handelen gå tilbage, men den gør det skam ikke automatisk, og gider du give pengene tilbage for noget du har solgt??

• #33   1. apr 2009 motorkontoret ligger på skat nu, står der da ihvertfald de 3 steder jeg har været henne og ordne biler

• #34   1. apr 2009 jeg var på motor kontoret hos skat så sent som i mandags og hente prøve plader

• #35   1. apr 2009 Det hedder ikke motorkonter længere selvom det er hos skat.

Det er nummerplade ekspedition smiley

• #36   1. apr 2009 anyways smutter nu, hygge og pas på jer selv

• #37   1. apr 2009 så nr plade ekspedition :O)

Kommentér på:
Sælge bil privat

Annonce