{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.899 visninger | Oprettet:

Sælge bil med pant privat {{forumTopicSubject}}

Hej
Hvis man ønsker at sælge sin bil hvor der er et lån i banken med pant, hvordan kan man nemmest garantere køberen at lånet bliver indfriet og bilen dermed pant fri?
Jeg snakker ved privat handel. Er den smarteste måde at tage ned i sælgers bank sammen hvor køber sætter pengene ind på lånets konto?
Har snakket med min rådgiver og hun sagde at pantet bliver automatisk fjernet når lånet er indfriet, men de kan ikke udstede en garanti når det er privat handel.

Hvad har i gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge bil med pant privat
  • #1   4. feb 2011 bank udstedt check, til panthaveren, dvs. den kan ikke indløses af andre. end dem der har gælden.

  • #2   4. feb 2011 jeg købte en bil med 160.000 kr i pant, .. og han ville sælge bilen for 120.000 kr..

    jeg ringede til hans bank og snakkede med dem ang. beløb osv, de gik med til at modtage de 120.000 kr, og oprette et nyt lån til manden på resten. Så fik min bank til at lave en crosset check, til hans bank. så vi handlede han fik checken og indløste den, derefter fik jeg bekræftesle på at pantet var slettet i bilbogen - det fik jeg også inden jeg handlede.. og min bank ga garanti for det var iorden.

    så det kørte som smurt og jeg sparede en masse penge


  • #3   4. feb 2011 Du turde godt give sælgeren pengene inden du fik bilen?

  • #4   4. feb 2011 nej, .. du skal da have bilen når han får en check...

  • #5   4. feb 2011 Checken kan han gå i banken med og kun hans bank kan indløse den, eller dvs. han kan indløse den men pengene går direkte ind på en bestemt konto der er aftalt på forhånd.

  • #6   4. feb 2011 Ok jeg læste vist bare lidt forkert så smiley
    Når det er banken der udsteder checken, så har man vel også garanti for at den er gyldig? Altså så man ikke får en check, og et par dage efter bliver den afvist fordi der ikke er dækning.


  • #8   4. feb 2011 Ok, tak for hjælpen
    Går med tanker om at sælge min bil, men bliver nok nødt til at sælge privat for at få nok til at dække min gæld.


Kommentér på:
Sælge bil med pant privat

Annonce