{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.204 visninger | Oprettet:

Regning fra værksted..?! {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg vhåber nogle af jer kloge hoveder ved hvordan jeg står i denne situation..

Min bil har været på værksted af flere omgange i en periode på ca. 3 mdr.

1. gang "lavede" de bilen ved at udskifte nogle målere og følere, da de troede det var fejlen..

Regning ca. 4300kr.

Det viste sig så at det ikke var det og de fik bilen igen..

2. gang kunne de ikke konstatere nogle fejl

Regning 0kr

Fejlen kommer igen et par dage efter..

3. gang laver de nogle udmålinger på ledningsnettet og udskifter endnu en føler..
Da der i mellemtiden var gået en ABSføler skiftede de også den.. (Det bad jeg dem selvfølgelig om..)

Regning af udmålning og føler - 0kr.
ABSføler ca. 1500kr.

Intet hjalp!

4 gang. har de min bil i ca. 3 uger. De ender med at sætte en brugt styrboks i bilen, og nu ser det endelig ud til at virke! (bilen ar kørt i ca. 2 uger nu)

Regning ca. 4400kr.

Det skal lige siges at jeg har haft en lånebil i perioden hvor jeg ikke har haft min egen bil.. Det har ikke kostet mig andet end det brændstof jeg har brugt..

Nu kommer mit spørgsmål.. smiley

Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal betale de 4400kr som jeg jo egentlig "har" betalt for den første gang..

De ting de lavede 1. gang var jo ikke fejlen - Og de følere og målere fejlede jo sikkert ikke noget?!

Nogle vil sikkert gerne vide hvad det har været galt med bilen.. Kort forklaring: start problemer/motor fejl/olietryks fejl/motor går ud under kørsel..

Kom frisk gutter/gutinder.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regning fra værksted..?!
  • #1   30. jul 2009 Ta ned og forhandl med manden istedet for. Det virker meget bedre. Om ikke andet så spørg om han ikke vil slå halv skade på den første regning. Du har jo stadig fået nye følere.

• #2   30. jul 2009 Arbejder selv på et værksted som mekaniker og kundeindskriver.

sådan noget er altid svært.
    Hvis man ikke får stillet den rigtige diagnose første gang, og man har skiftet en masse som man troed var fejlen og det så viser sig ikke at være fejlen bliver man nødtil i samråd med kunden finde en løsning som man begge kan være tilfreds med.

De kan ikke sætte de gamle følere i igen da de sikkert ikke har dem mere.
    De har en masse timer som de ikke kan skrive nogle steder da de ikke har kunne finde fejlen første gang.

Jeg vil men en løsning kunne være at de gi dig en go rabbat på alle de dele der er kommet i bilen. Og så betaler du for nogle af de timer de har brugt, Evt. en billig timeløn. Du skal kun betale for de timer de brugte første gang. Og ikke mere.

Der er ingen grund til at blive uvenner over det, man skal bare finde et kompromi som begge parter kan være tilfreds med.

Værkstedet ved godt at de har lavet en fejl og de er med garanti klar på at æde noget af regningen.

Hvad har de skiftet på den af følere osv??

• #3   30. jul 2009 Chris H:

De HAR nemlig bare skiftet følerene mm. uden at jeg har fået besked.. Jeg fik bilen et par dage efter, betalte og troede alt var iorden.. Det var det bare ikke..!

Kim:

Det står der faktisk ikke rigtigt:

"udskiftning af føler" står der bare..!?

• #4   30. jul 2009 serlvføllig skal du da betale.. fordi hvem skal ellers DIN MOR. det er din bil er er problemer med og ikke deres. du får jo arbejdes timer og dele for pengene..

p.s er selv mekaniker

• #5   30. jul 2009 Vag Car Freak:

Dvs sige at hvis du gik til lægen og skulle betale for at blive behandlet for influenza og så 3 mdr. efter finder han så ud af det var forkert diagnose eftersom du kom igen.

Og så skal du betale en regning for behandling af diarré, for det var det du fejlede i første omgang.

Den holder jo ikke i retten! Så må man sq være mand nok til at erkende at man ikke kan finde problemet og så sende en videre!

• #6   30. jul 2009 Findes der mekanikere idag ? vil kalde dem/jer modulskiftere... find et værksted med nogle gode gamle mekanikere.. de kan sku deres kram..

´Jeg syntes IKKE det er dit problem at de har skiftet noget der ikke burde være skiftet. Man køre jo på et dyrt værksted for netop at undgå at skifte en masse som ikke fejler noget "før man finder fejlen"

• #7   30. jul 2009 det koster at have bil...

jeg har lige skrevet en regning ud idag, for rep af topstykke pga. dyser der sad fast på en diesel at betale 24.000 kr + moms :-s

godt det ik er min vogn..

• #8   30. jul 2009 Navn: '´VAG CAR FREAK' :
    Oprettet: 24-03-2008 21:39:52
    Landsdel: Fyn
    Alder: 19 år
    Hjemmeside: TYSKER STIL EVER smiley http://www.youtube.com/watch?v=5TBlkfSaH_k&feature=related
    Beskrivelse: bo larsen
    18 år
    søndersø
    status optaget
    kaldenavn pandehår
    bil nørd
    mekaniker læreling..

VAG CAR FREAK' - du er jo ikke andet end en rapkæftet LÆRELING!

Spar mig for "DIN MOR" kommentar - TAK!

• #9   30. jul 2009 Morten W

hvad forventer du, hvis nogen kom og spurgte om du kunne lave noget for dem, og du var selvstændig, så ville du ikke tage penge for det eller hva, det er jo ikke værkstedets skyld af du har en "problem" bil...

• #10   30. jul 2009 Kørte du bilen til VW eller bare den lokale??

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #11   30. jul 2009 i alt 8700 for at få skiftet en styreboks inkl fejlfinding og div nye følere. nu ved jeg ikke hvad markedsprisen er på en brugt styreboks, men når de har monteret den har du jo garanti på den, synes ikke det er volddyrt, men du kan bedre selv vurdere forløbet, og eftersom at du spørger herinde, må jeg konkludere at du ikke er helt tilfreds så tag ned og tal pænt med dem

• #12   30. jul 2009 og hvis værkstedet udlæser fejlkoder ud af motorstyring og den melder fejl på følerene er han nød til og skifte dem i det han tror fejlen ligger der !!

Og når han så har skiftet dem og bilen stadig ikke køre optimalt så kan så konstatere det er din motorstyring.

og set på en andet måde du har fået alt hva du har betalt for

nye følere + styring så du er jo ikke blevet snydt

BwF

Kommentér på:
Regning fra værksted..?!

Annonce