Regning fra værksted..?! {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg vhåber nogle af jer kloge hoveder ved hvordan jeg står i denne situation..
Min bil har været på værksted af flere omgange i en periode på ca. 3 mdr.
1. gang "lavede" de bilen ved at udskifte nogle målere og følere, da de troede det var fejlen..
Regning ca. 4300kr.
Det viste sig så at det ikke var det og de fik bilen igen..
2. gang kunne de ikke konstatere nogle fejl
Regning 0kr
Fejlen kommer igen et par dage efter..
3. gang laver de nogle udmålinger på ledningsnettet og udskifter endnu en føler..
Da der i mellemtiden var gået en ABSføler skiftede de også den.. (Det bad jeg dem selvfølgelig om..)
Regning af udmålning og føler - 0kr.
ABSføler ca. 1500kr.
Intet hjalp!
4 gang. har de min bil i ca. 3 uger. De ender med at sætte en brugt styrboks i bilen, og nu ser det endelig ud til at virke! (bilen ar kørt i ca. 2 uger nu)
Regning ca. 4400kr.
Det skal lige siges at jeg har haft en lånebil i perioden hvor jeg ikke har haft min egen bil.. Det har ikke kostet mig andet end det brændstof jeg har brugt..
Nu kommer mit spørgsmål..
Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal betale de 4400kr som jeg jo egentlig "har" betalt for den første gang..
De ting de lavede 1. gang var jo ikke fejlen - Og de følere og målere fejlede jo sikkert ikke noget?!
Nogle vil sikkert gerne vide hvad det har været galt med bilen.. Kort forklaring: start problemer/motor fejl/olietryks fejl/motor går ud under kørsel..
Kom frisk gutter/gutinder..
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 491
sådan noget er altid svært.
Hvis man ikke får stillet den rigtige diagnose første gang, og man har skiftet en masse som man troed var fejlen og det så viser sig ikke at være fejlen bliver man nødtil i samråd med kunden finde en løsning som man begge kan være tilfreds med.
De kan ikke sætte de gamle følere i igen da de sikkert ikke har dem mere.
De har en masse timer som de ikke kan skrive nogle steder da de ikke har kunne finde fejlen første gang.
Jeg vil men en løsning kunne være at de gi dig en go rabbat på alle de dele der er kommet i bilen. Og så betaler du for nogle af de timer de har brugt, Evt. en billig timeløn. Du skal kun betale for de timer de brugte første gang. Og ikke mere.
Der er ingen grund til at blive uvenner over det, man skal bare finde et kompromi som begge parter kan være tilfreds med.
Værkstedet ved godt at de har lavet en fejl og de er med garanti klar på at æde noget af regningen.
Hvad har de skiftet på den af følere osv??
mar 2004
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 132
De HAR nemlig bare skiftet følerene mm. uden at jeg har fået besked.. Jeg fik bilen et par dage efter, betalte og troede alt var iorden.. Det var det bare ikke..!
Kim:
Det står der faktisk ikke rigtigt:
"udskiftning af føler" står der bare..!?
mar 2008
Følger: 80 Følgere: 77 Biler: 4 Emner: 88 Svar: 522
p.s er selv mekaniker
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 180 Svar: 993
Dvs sige at hvis du gik til lægen og skulle betale for at blive behandlet for influenza og så 3 mdr. efter finder han så ud af det var forkert diagnose eftersom du kom igen.
Og så skal du betale en regning for behandling af diarré, for det var det du fejlede i første omgang.
Den holder jo ikke i retten! Så må man sq være mand nok til at erkende at man ikke kan finde problemet og så sende en videre!
jun 2003
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 1.005
´Jeg syntes IKKE det er dit problem at de har skiftet noget der ikke burde være skiftet. Man køre jo på et dyrt værksted for netop at undgå at skifte en masse som ikke fejler noget "før man finder fejlen"
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jeg har lige skrevet en regning ud idag, for rep af topstykke pga. dyser der sad fast på en diesel at betale 24.000 kr + moms :-s
godt det ik er min vogn..
mar 2004
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 132
Oprettet: 24-03-2008 21:39:52
Landsdel: Fyn
Alder: 19 år
Hjemmeside: TYSKER STIL EVER
Beskrivelse: bo larsen
18 år
søndersø
status optaget
kaldenavn pandehår
bil nørd
mekaniker læreling..
VAG CAR FREAK' - du er jo ikke andet end en rapkæftet LÆRELING!
Spar mig for "DIN MOR" kommentar - TAK!
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
hvad forventer du, hvis nogen kom og spurgte om du kunne lave noget for dem, og du var selvstændig, så ville du ikke tage penge for det eller hva, det er jo ikke værkstedets skyld af du har en "problem" bil...
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 1.129
aug 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
aug 2008
Følger: 100 Følgere: 99 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 312
Og når han så har skiftet dem og bilen stadig ikke køre optimalt så kan så konstatere det er din motorstyring.
og set på en andet måde du har fået alt hva du har betalt for
nye følere + styring så du er jo ikke blevet snydt
BwF
Regning fra værksted..?!