Regning på reparation {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg håber virkelig i kan komme med nogle gode input til, hvad man kan gøre i denne situation
Skriver på vegne af min far som har en 750i BMW fra 2006. Den har haft lige sygdomme med nogle reperationer gennem tiden.
Sagen er den at bilen tilbage i Februar 2015, vælger at blive utæt et sted fra toppakningen efter en god lang tur til Frankrig på ski..... Et værksted den har været hos igennem 5år, mener så at toppakningen skal skiftes og det vil koste 25.000kr, de er Autoriserede BMW..
Bilen ender med at holde på værkstedet i 8 måneder på nr-plader.......
Grunden er at de slet ikke kan få bilen til at kører og intet kører for dem på trods af hjælp fra andre steder BMW osv..
Reperationen skulle rigtigt tage 1-2 uger..
NU sker det sjove herefter.. de har netop sendt en regning på det dobbelte aftalt fra starten, på 50.000KR!!!
Hvad er meningen, hvordan kan man fra start af vælge at lave en reparation de slet ikke kan klare, og i 8 lange måneder har bilen holdende med tabende værdi, vægtafgift og forsikring.. og ikke have den til rådighed!
En brugt motor lagt i havde da sikkert kostet det samme hvilket havde været meget bedre end en der er åbnet og samlet 5 gange!
Hvad kan man lige gøre i situationen, jeg mener jo bestemt de max kan kræve de aftalte 25.000, i det hele taget synes jeg de burde indse deres kæmpe bommert og vi burde få erstatning...
TAK!
jan 2015
Følger: 15 Følgere: 551 Emner: 227 Svar: 785
apr 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 245
At prisen fordobbles i forhold til den originalt vurderede, er selvfølgelig ikke i orden, med mindre at der er blevet taget kontakt til jer og meddelt dette. Jeg tror ikke at det er ulovligt, men det er god skik, at man ikke bare smider ekstra arbejde oveni uden at kontakte kunden.
Når det er sagt, så virker det som om at vi ikke får den fulde historie? Hvordan kan man bare efterlade den i 8 måneder på et værksted uden at være inde og hamre hårdt i bordet minimum et par gange? Havde det været mig, så havde jeg talt med meget store bogstaver allerede efter 8 dage; med mindre at et specifikt antal dage var aftalt på forhånd.
Kører bilen nu?
Er der en specifikation på hvad der er blevet udbedret?
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
En BMW fra 2006 er langt fra raketvidenskab... Den rigtige mand fra starten havde nemt holdt tiden, og tjent kassen!
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 25 Svar: 1.064
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 20
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Så håber i har et skriftligt tilbud i kan fremvise, ellers står i dårligt.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/750i/48-aut/2622217
nypris på den anden side af 1.5 mio, så man kan ikke fortænke værkstedet i at tro at kr. 50.000,- bare er et greb i lommen og går den så går den - og det havde det sikkert også gjort, hvis bilen havde været kørende efter 8 dage, fremfor 8 mdr., hvor jeg synes at når det tog så lang tid, så burde de have lavet den uden beregning - ihvertfald mht. timelønnen
sep 2006
Følger: 32 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 26
Regning på reparation