{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.043 visninger | Oprettet:

snydt af sælger {{forumTopicSubject}}

ja som over skriften siger vil jeg høre om der er noget at gøre hvis sælger har sagt det ene men det viser sig at være noget andet købte en bil hvor sælger havde hældt køler tæt i bilen 3 dage efter jeg havde købt bilen gik topstykket på den viser sig at de har haft toppen åben og lukket den og så bare solgt den og den skulle have være synet det viser sig heller ikke at være gjordt ville høre om der er nogler der ved noget om det har nu brugt en bunke penge på den og det viser sig de har kørt den tør for vand

mvh torben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snydt af sælger
  • #1   30. jul 2009 - Købt som beset = du kan intet gøre -

Eller - hvad har noteret på købsaftalen?

• #2   30. jul 2009 Hvis den er købt privat så står du nok med håret i postkassen.

• #3   30. jul 2009 havd bare hørt at man stadig havde noget at gøre kan bare ikke finde noget om det nogle steder

• #4   30. jul 2009 KOMMASÆTNING!

Ved privatsalg er der intet at gøre, MEDMINDRE at DU kan bevise, at sælger med overlæg (med vilje) har givet dig urigtig oplysning om bilens stand. Så hvis du kan bevise, at han udmærket var klar over at den havde problemer, som han ikke fortalte dig eller løj om, så kan han faktisk godt drages til ansvar.

• #5   30. jul 2009 Hvis han har vidst det men ikke har sagt noget, så har jo handlet i "Ond" tro....Så tror jeg godt man kan gøre noget.....men ved det ikke med sikkerhed...

• #6   30. jul 2009 Du kan aller gøre en skid..
    Bilen er købt som beset, du tjekker bilen alt det du vil samt prøve kører den og når du kører ud af indkørslen, så det slut..
    Der intet og gøre..
    Politiet gør heller intet hvis du havde tænkt dig og anmelde personen..

• #7   30. jul 2009 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, her er lige et par kommaer smiley

• #8   30. jul 2009 Det første man gør er da og tjekke om der vand på bilen samt olie?
    Eller er det bar mig?

• #9   30. jul 2009 du kan prøve at hive ham i fogedretten.
    hvis du ka finde hans salgs anonnce så print den ud.
    han har da klart løjet ang syn og det er et brud på købeloven som stadig gælder ved privat handel hvis han bevist har taget røven på dig og du kan bevise det.

• #10   30. jul 2009 Er han mekanikker eller noget i den stil, for så er han bedre vidende og så kan handlen gå tilbage.

• #11   30. jul 2009 Han kan kun drages til ansvar, hvis Torben har konkrete beviser på, at sælger har været klar over problemerne. Den slags er jo bare selvsagt svært at bevise.

• #12   30. jul 2009 Hvad nu, hvis jeg ikke er tilfreds med bilen?
    Viser bilen sig rent teknisk efter kortere eller længere tids kørsel ikke helt at leve op til dine forventninger, er du som hovedregel afskåret fra at kunne klage ved et privat køb.

Bilen er typisk solgt som prøvet og beset og uden reklamationsret. Du skal kunne bevise, at fejlen var til stede, da du overtog bilen, at du ikke burde have opdaget den ved prøvekørslen før købet, og at sælger kendte fejlen, men undlod at fortælle dig om den. Er du medlem, kan FDMs jurister rådgive dig yderligere og eventuelt kontakte sælgeren.

Derfor skal den, du køber af en privat, koste noget mindre, end når du køber hos en forhandler. Brug funktionen prisvurdering her på hjemmesiden, eller spørgs teknisk afdeling, om den forlangte pris er den rigtige.

Taget fra FDM,s hjemmeside....håber du kan bruge det til noget

• #13   30. jul 2009 http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad015/ Nogenlunde det samme der står her....

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #14   30. jul 2009 sur røv

du må bare ud og have en ny toppakning og få topstykket afrettet

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #15   30. jul 2009 få nogle af dine rockervenner til at true ham til at lade handlen gå retur.....klip så hans venstre lillefinger af med boltsaks, så kan alle se at han er en fusker og han gør det helt sikkert aldrig igen....

sur røv, hvis du kan finde noget papir hvor han skriver at den ikke bruger vand og at du kan dokumentere at han har haft den længe nok til at han har være nødsaget til at hælde vand på den (dvs han 100% har været klar over fejlen og har skjult fejlen) så har du en god sag, men ikke uden advokat og pis og papir.....Hvis det er en bil hvor en motor koster 80-90.000,- ville jeg nok gøre noget ved det...men hvis vi snakker 5-10.000,- så kom videre og tag oplevelsen som lærepenge (har selv været der)

• #16   30. jul 2009 Held og lykke med at bevise at han handlede i ond tro, og var bevidst om fejlen..

• #17   30. jul 2009 Marc A:Købeloven gælder ikke ved privat handel.

• #18   30. jul 2009 Claus jo den gør. Lad være med at udtale dig bare for at sige noget når du ikke ved hvad du snakker om. Købeloven gælder alle handler. Og hvis det er beviseligt at sælger har handlet i ond tro, kan han stilles til ansvar.

• #19   30. jul 2009 Og det er faktitsk i langt de fleste sager at køber vinder sagen og får ret.

• #20   30. jul 2009 da mim mekaniker skulle lave den fordi den brugte vand efter 2 dage fandt han at der var hældt køler tæt i den og da de fik den åbnet var det ikke første gang at den havde været åben vilket han ikke havde fortalt om. han fortalte også at den var synet det var den ikke.min mekaniker mener at han har handlet i ond tro for sælger har haft bilen i 2.5 år så der sjovt at 2 dage efter jeg havde købt ryger ntoppen på bilen jeg syntes at det lugtet lang væk

tak for alle de gode svar og komma er ikke det, det kommer and på håber jeg:)

• #21   30. jul 2009 fp g tak for det, jeg mente nemlig også at der var noget om det men jeg kunne ikke finde noget om det

der var vand og olie på den er ikke helt dum bilen var lappet sammen til at skulle holde et par dage

• #22   30. jul 2009 Men det kan jo være at det blev hældt i køleren for 3 år siden, og derfor ikke virkede mere nu. Det sker nogle gange at en ny kørestil/måde gør at ting går i stykker...

Siger ikke at du ikke er blevet snydt, men siger at det er meget svært at bevise...

• #23   30. jul 2009 altså det samme skete for en af mine venner, og han snakkede med en fra hans familie, som er advokat, og selv om du har købt den som best, er der stadig 14 dages returat, eller hvad du vil kalde det, hvis der er skjulte skader. men ellers ikke.

• #24   30. jul 2009 Lars M.. Det er også udemærket, men det kræver at man kan bevise fejlen er der...

Tænk hvis man ellers købte en bil, og så lå og kørte som en idiot, og efter 13 dage kom man retur til sælger og fortalte at man var utilfreds med med bilen, da gearkasse og kobling var færdig og at det var den da man købte bilen.. Hvem snyder så hvem?

• #25   30. jul 2009 jeg tog kontakt til sælger som selvføldig sagde af han ikke kendte noget til det men han blev meget stille i telefonen da jeg ringede og sagde det

• #26   30. jul 2009 ja ja, det er selvfølig køber der snyder der, men lad os nu sige, at hvis der er lavet noget rust, som du har fået at vide, men i stedet har sælger bare lagt et nyt stykke hen over rusten, det ville jo være en skjult skade. bare som et eksempel??

• #27   30. jul 2009 lars M.... Hvis ham der har lavet rusten er uddannnet pladesmed måske.. ellers ikke.. En privat person kan man ikke forvente har forstand på at udfører ting efter forskrifterne.. de gør det tit efter bedste evne, og det kan man ikke straffes for...

Er det et værksted der har lavet det nummer, så er det en anden snak...

• #28   30. jul 2009 jamen hvis det så er værkstedet der har lavet det, går det jo vel så tilbage til værksdtedet, og så skal de vel lave det om?

• #29   30. jul 2009 Ja, men der snakker vi jo heller ikke om en privat person (privat handel) Men derimod et momsregistreret firma..

• #30   31. jul 2009 Hey, Der er jo lige trådt en ny regl i kraft med at der er 14 dages fortydelseret på privatkøb også, det står også på QXL's hjemmeside under deres regler.

• #31   31. jul 2009 fp G: Sjovt at der så på forbrug. dk står at man IKKE er dækket af købeloven... Ved du hvad det ord betyder???

Når det er privathandel snakker vi aftaleloven, da man selv aftaler bestemmelserne, så FP, læs selv på lektien smiley

Tanja: Ja, men gælder kun ved internetauktioner

Kommentér på:
snydt af sælger

Annonce