1. apr 2006 Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 172
Min lille historie om motorskift {{forumTopicSubject}}
En lille historie om mit motorskift i min astra IND TIL VIDERE........................
Ja min motor røg sig en lille tur så skulle købe en "ny", fandt en hos Ørbæk, fin service og en fornuftig pris.......
Motoren skulle være tip top og skulle bare skifte tandrem og termostat og så skulle den være klar til at smide i.....
MEN.................
Motoren blev leveret, men et ventildæksel der var ødelagt, fair nok de sender et nyt
Så skulle man jo lige skift termostat og tandrem.... HOV!!!
Der hvor termostathuset skrue på er det flækket et bolt hul.... Ringer og fortæller; de vil gerne se et billede... Fair nok, vi kommer frem til jeg skal finde en smed til at lave det, de betaler!!!
Så gå vi sku igang med at skrue det hele sammen igen, det går bare smurt... Men HOV igen, der sku knækket en føler i indsugningen.... Nå de betaler igen..........
Så endelig idag er motoren klar til at komme i igen....
Den får de væsker den nu skal ha og så vi klar til at dreje nøglen......................
Den starter efter lidt hjælp, MEN den står og tikker som bare satan, hmm.......... Nå den får lov til at blive varm får at se om den ikke bare lige skal ha smidt olie rundt så den kan få arbejde lidt igen..... men det hjalp IKKE!!!!! Så bare sådan lige for sjovt tager jeg lige olie dækset af.......... HVA SATAN!!!!!!!! Sikke en dejlige blanding af olie og vand der møder mig............................................................
Så nu ser jeg bare frem til at høre hvad de har og sige til mig når jeg ringer for at fortælle dem det imorgen.....
Nå men håber da i har haft en go dag, for det har min satme ikke været....................
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.400
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.299
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
apr 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 172
Motoren ser udvendigt MEGET fin ud ikke rust de sædvanlige steder... På min gamle motor prikket vi hul ind til en skyllekanal i siden på den...
apr 2006
apr 2006
apr 2006
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 115 Svar: 1.572
På en motor der er total tom for olie vil jeg altid lave olietryk inden jeg starter den.
Enten ved manuelt at pumpe olie rundt i systemet, eller pille tændrør af, og køre påå starteren i 30sek eller lign.
Men jeg vil aldrig købe en motor jeg ved der har stået uden for, ikke fordi din har det.
Vi har også tit set automatgear kasser som kommer fra huggeren, der virker fint de første 1000km, men så stritter olien ud over det hele og den er total utæt. Detmbetyder komplet renovering pga de bliver hårdt i o-ringe mm.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 9 Emner: 24 Svar: 125
Held og lykke med det...
mar 2005
Følger: 147 Følgere: 146 Biler: 9 Emner: 239 Svar: 1.394
Min lille historie om motorskift