24.581 visninger
|
Oprettet:
Hvordan sælger man bil privat? {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen
Jeg skal have solgt min nuværende bil, og det er første gang jeg skal sælge en bil.
Nu er mit spørgsmål at hvordan sælger man en bil, og hvad skal man gøre hvis køberen siger, jeg vil købe den.
Jeg vil have alle detaljer med.
Forsikringsbevis, hvor får man sådan en?, er det fra motor kontoret?
Er Slutseddel nok til at få en ejer skift?
nogle flere info tak.
jul 2007
Følger: 75 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 2.020
altså det nemmeste ville være at printe en slutseddel ud fra fdm.dk
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.066
jul 2007
Følger: 75 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 2.020
ved bank overførsel kan køber nå at anullere
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.815
Og ved salg laver du bare en slutseddel hvor der står dit og nye ejers navn, bilens oplysninger, pris, om der er nogen form for garanti, ellers skriv "ingen garanti, købt beset og afprøvet", hvis altså han har prøvet den. Og hvis du har mulighed for at tage med køber til SKAT, så bare ned og få den omreg med det samme. så er den skid slået..
okt 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 44
Men fordi jeg også selv får brug for forsikringsbevis, da jeg skal købe en anden efter jeg har solgt min nuværende. Er det nødvendigt at have en forsikringsbevis, kan man ikke bare ring til sin forsikringselskab og få den forsikret.
Men, hvis nu ham sælgeren køre på min forsikring de 3 uger, og han køre galt. Er det så mig forsikringsselskab kommer efter?
apr 2004
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 151 Svar: 1.428
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
Hvis han ikke har forsikringsbevis med den dag bilen hentes, så pil pladerne af, og behold reg.attesten, så kan han sende forsikringsbeviset til dig, så du selv kan omregistrere, det koster 380 kr. (omregistrering sker på motorkontoret, der kan du også afmelde pladerne hvis han ikke sender forsikringsbevis).
Man har som grundregel 3 uger til at omregistrere.
Det vigtigste er slutsedlen, husk også at skrive tidspunkt for overtagelse på, i tilfælde af at han dummer sig samme dag.
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 25 Svar: 1.260
Deruder skal I udfylde og medbringe den grønne blanket til ind-/omregistrering af motorkøretøjer - denne fåes hos Skat.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Du har som sælge ikke ret meget at bruge en slutseddel til, men mange bruger det. men der skal du være opmærksom på at du kan falde i krav fra køber senere.
Du kan også vælge at tage pladerne at og afmelde bilen, hvis køber ikke har forsikringsbevis med, da det er simpelt og gratis at skaffe....
Alle andre råd om slutseddel og at du bare skal give ham nøglerne og bilen vil være dumt, da der herinde er så ufattelig mange der bliver snydt for omregistrering, og det kan godt være at du kan løse problemet ved at melde personen bagefter...
MEN det er dit ansvar som ejer på bilen så længe du står på registreringsattesten...
Så få klaret det ordentligt føste gang da det andet er for bøvlet og kun kan hive problemer, da mange idag ikkeer til at stole på over en dørtærskel.... ;-))
Men god fornøjelse....
mar 2009
Du kan sagtens omregistrere den uden ham, hvis du henter en omregistreringsblanket ved motorkontoret, den skal hans navn, adresse, og underskrift stå på, så beholder motorkontoret din reg.attest, og sender den nye til den nye ejer.
mar 2009
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 25 Svar: 1.260
Det er Skat som står for motorkontoret nu om dage!
mar 2009
Hvordan sælger man bil privat?