{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.730 visninger | Oprettet:

Erfaringer med helårsdæk? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet sommerdækkene ud til foråret og overvejer at skifte til helårsdæk i stedet for (helt ærligt, hvor tit er det nu lige vi har reel sne her i DK?)..

Jeg har fundet 2 mærker der ku´ være interessante, men jeg kan ikke finde nogen fyldestgørende anmeldelser af dem på nettet:
* Vredestein QUATRAC 2
* Hankook OPTIMO 4s730

Nogen input??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med helårsdæk?
  • #1   17. jan 2010 de larmer generelt mere . ville hellere bare kører på sommerdæk hele året så

• #2   17. jan 2010 virker hverken sommer eller vinter, prøv at læs nogle af de test der er laver over helårsdæk..

køb nogle gode sommer dæk istedet, og vinterdæk, hvis du skal køre om vinteren,

• #3   17. jan 2010 Sommerdækkene skal skiftes, som allerede nævnt.. Vinterdæk har jeg på bilen nu.. Min dovenskab dikterer bare et hjulskifte, hvis jeg kan slippe afsted med det, hehe.. smiley
    Den ekstra dækstøj er alligevel kun et spørgsmål om at skrue lidt mere op for anlægget..

• #4   17. jan 2010 vredesten er et dejligt dæk.... det er dejlig blød gummi der former sig godt, og larmer en del mere end deres sommerdæk.... plus at det bliver slidt hurtigere.... et godt sommer dæk burde du kunne trække et sted mellem 40k og 60000km ud af alt efter kørestil.... smiley

kan anbefale BRidgestone på bagaksel hvis du kører forhjulstrækker... kørte 140000 på et sæt monteret bagi. og det var vel at mærke på en varebil der kører med læs hver dag...!

• #5   17. jan 2010 jeg hader, afskyer og foragter helårs dæk!!!!! svigermor har helårs dæk på hendes bil og det lort kan bare ikke så det mindste fast, er der sne vil de ikke, er der shap vil de ikke, er der vand er det spændene!, de står minus fast i al slags vejr. nå ja svigermor pure nægter at køre om vinteren!.

nej vinterdæk ved man hvad er, de står langt bedre fast ved alle de ting jeg har nævnt ovenover.

• #6   17. jan 2010 www.cdof.dk har også helårsdæk fra Goodyear "4 season" hvis den er kommet i din størrelse...
    Den er så god at den blev testet med i 2009 under vinterdæk fra ADAC, og lå lige bag Michelin..

Men det er en ½ løsning, men kan man undvære bilen når det sneer mega meget, så er det en bedre løsning end de spassere som tror de kan klare alt på deres sommerdæk.

• #7   17. jan 2010 helårsdæk er lige ringe hele året. køb et sæt af hver i stedet, set over hele levetiden af helårsdæk koster det det samme da de jo holder dobbelt så lang tid inden du skal have nye dæk igen.
    mth til vinterdæk er det jo ikke kun for sne man sætter dem på. sommerdæk bliver hårdere i kulden med væsentlig forøget bremselængde til følge. vinterdæk bliver meget bløde om sommeren med samme resultat.

Kommentér på:
Erfaringer med helårsdæk?

Annonce