{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.489 visninger | Oprettet:

Tvangsafmelding {{forumTopicSubject}}

Nu ligger landet sådan at jeg solgte min bil privat her d. 18/2 og DJ Blomkål der købte den af mig har selvfølgelig ikke omregistreret den endnu og jeg har fået en regning for vægtafgift for perioden 01/03 til 31/08! Jeg tvangsafmelder den i dag med angivet salgsdato 18/2, betyder det så at jeg får disse penge retur når tvangsafmeldingen bliver registreret? Den stakkels dame inde hos SKAT lød lidt usikker i stemmen, så jeg ville lige høre herinde om der er nogen der har stået i samme situation som har mere styr på det =)

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tvangsafmelding
  • #1   23. mar 2010 ja hvis du betaler regningen og tvangs afmelder den, husk at tage købs aftel med på skat..

• #2   23. mar 2010 aftalen*

• #3   23. mar 2010 du får først penge tilbage fra den dato, den faktisk bliver afmeldt. .

• #4   23. mar 2010 Du lader da bare være med at betale vægtafgiften.

En anden gang når du sælger en bil, ringer du bare til din forsikring og siger at den er solgt, så indsender de en blanket eller noget i den stil til SKAT, så går der 3 uger og bilen er afmeldt.

• #5   23. mar 2010 Du kan tvangsafmelde 3 uger efter du har solgt bilen hvis du da har det på skrift, ellers er det gældende fra det øjeblik du foretager tvangsafmeldingen...

Men derfor skal man også selv klare det lille problem når man sælger, for nu skal du jo alligevel turen til skat for at afmelde bilen, men man kan jo altid være bagklog ikk ;-))

• #6   23. mar 2010 Jeg klarede det over telefonen med min forsikring. Der gik 2-3 dage, så fik jeg skrivelse fra SKAT, at min forsikring ikke var gyldig og jeg havde 8 dage til at få det bragt iorden, ellers ville pladerne blive inddraget. :).. For mig at se det nemmeste at gøre..

• #7   23. mar 2010 Tak for de hurtige svar! Jeg kontaktede allerede forsikring efter salg og den blev også afmeldt hos dem 3 uger efter og jeg har fået mine penge tilbage fra forsikringspolicen. Så vidt jeg kunne forstå på skattedamen så ville det give mig mere bøvl hvis jeg undlod at betale registreringsafgiften det havde jeg nemlig også overvejet, men skal jeg forstå det sådan at hvis jeg kommer ned med en kopi af slutsedlen hvorpå der står salgsdato 18/2 sammen med tvangsafmeldingen så får jeg penge tilbage fra og med denne dato eller er det stadig først fra at tvangsafmeldingen træder i kraft? Det er selvfølgelig småpenge det drejer sig om (alt efter hvor hurtigt sådan en bliver behandlet) men det ville jo være rart nok at vide =)

• #8   23. mar 2010 Det har jeg også gjort Jannick og har fået samme seddel som dig men det er åbenbart ikke nok så vidt jeg kan forstå?

• #9   23. mar 2010 Heidi M har ret smiley

Kommentér på:
Tvangsafmelding

Annonce