{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.710 visninger | Oprettet:

Km-tal? {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der synes det virker lidt vildt at biler der er 20-25 år gamle. Vi snakker Golf 2, peugeot 106, 205 og 306 med flere. Hvordan fanden kan 90% af dem der er til salg herinde have kørt 130-170.000 km? Det lyder helt forkert i mine øre.

Og i sidste ende må sådan en bil der har kørt de km vel have servicebog til at dokumentere det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Km-tal?
  • #1   30. mar 2010 enig!!!!!

• #2   30. mar 2010 Jeg turde i hvert fald ikke købe sådan én uden at få en servicebog eller anden dokumentation ...

• #3   30. mar 2010 De er importeret fra tyskland. Dernede har de haft "bil nr to" i mange år. Min faster importerede en g2 fra92 i 2007, den havde gået 70, men fuld servicehæfte...

Og så er der nok nogen der er blivet justeret smiley

• #4   30. mar 2010 med fuld servicehæfte skulle der stå

• #5   30. mar 2010 synes os der er mange herinde som sælger rigtig gamle biler til mange penge 93 til 50-60k bare fordi der er anlæg i for 7k eller sån noget så tror de at den er en million værd

• #6   30. mar 2010 Jeg ville så heller aldrig stole på en tysker. De er det folkefærd i europa der pendler mest til og fra arbejde. Af samme grund har de deres hastigheder på deres autobahns. Så den med en gammel mand eller dame har kørt den giver jeg intet for med mindre der som du skriver er en reel servicebog der dokumentere det.

• #7   30. mar 2010 Min Polo er fra 1991 og har gået ~160.000 så vidt jeg husker...
    Tysk import - købte den af den forhandler som har importeret den i sep. '09.
    I dørkarmen er der et serviceklistermærke fra en tysk forhandler - mener det er 140.000 der står, og det er en to-tre år gammelt...
    Hvis det har været bil nr. to, som er blevet brugt til indkøb er det vel sandsynligt?
    Jo forskelligt hvor meget man kører... Mine de gamle kørte førhen ca 10.000 om året...

• #8   30. mar 2010 Simon, også det ja!

• #9   30. mar 2010 kigget på en bmw e39 fra 98
    det stod den har kørt 310.xxx efter jeg har tjekket den på bilviden finder jeg ud af at den havde kørt 929.xxx siden sidste syn smiley

• #10   30. mar 2010 Nogle går også i en bil til 10k, som er 20 år, har gået 200.000 eller 250.000 km, det er jo lige meget, hvis bilen kører ok og ikke smadret

• #11   30. mar 2010 Der kan selvfølgeligt være tilfælde, hvor det er sandt. Men det er desværre <b>alt</b> for let at justere km-tal på en bil.

• #12   30. mar 2010 Martin, det der er sjovt er at mange spørger til km på så gamle biler som om det har noget at sige... min pointe er at det er totalt ligegyldigt med km-tal når der ingen servicebog er til at dokumentere det. Min egen har i snit gået 15.000 om året eller 41 km om dagen de sidste 11 år.

• #13   30. mar 2010 Haha. Jeg tror der er mange som fyrer lort af med hvor langt bil/motor har gået.
    Min veninde er ved at kigge efter bil, og da hun ingen forstand har på det, spurgte hun mig og min roomie om denne bil: http://dba.dk/toyota-corolla-13-3d-xli/id-65306266/ Det svarer jo til, at den kun har kørt 780 km om måneden, i de 16 år den har levet.

Da vi så ringede på annoncen var det en eller anden Mohammed, og vores spørgsmål "Har du fuld servicebog på, at den kun har kørt 150.000 km?" blev svaret med "ja, vi lige lavet stor stor service" (bare sæt accent på, så har du sætningen)
    Ergo, sikke en hustler . Det gad vi ikke bruge mere tid og energi på.

• #14   30. mar 2010 Ja også det.. Men generelt sker der mange mærkelige/sørgelige ting herinde...
    Kvinder der vil have biler ind med 2 billeder og 3 ord, bam så er den inde.
    Folk der opretter andres biler.
    Folk der ikke gider bruge penge på at sælge deres bil.
    Folk der vil ikke skrive prisen på deres bil.
    Folk der vil bytte, selvom man har skrevet man vil ikke er interesseret i dette.

Listen fortsætter

• #15   30. mar 2010 Martin, det er lige mine følelser af bilgalleri efterhånden. Har efterhånden glemt hvad det hele handlede om til at starte med.

• #16   30. mar 2010 hmm, synes man skal se sammenhængen.. hvor sidt er bilen generelt, tænk over det, så kan du sgu da hurtigt danne dig et indtryk af, om det er realistisk.. og ellers kan man se synrapporter tilbage..? der skriver de det hver gang..

• #17   30. mar 2010 jeg har lige haft en selv fra 94 den havde kørt 148000 havde service bog på den i 2000 havde den kørt 12000 så ved jeg den har stået stille i mange år det kan jo også være en grund men mange kører mange km i disse år og jeg er os ligeglad for at købe en bil med 3ooooo på tælleren hvis alt er i orden og den kører fint

• #18   30. mar 2010 Thomas:
    Der er væsentlig forskel på, om man har servicebog på de 150 km.. eller det er nogle indvanderer der laver deres "egen" service i matchende kladdehæfte" smiley

• #19   30. mar 2010 Købte selv en cab årg 93 fra tyskland , der kune have kørt de 90xxxx ,
    Men når det en cab så tror jeg sku mere på det passe ,
    Hvis den kun er blevet kørt i sommere mdr smiley

• #20   30. mar 2010 Anna B indvanderer :::::: hvad skal det betyde ????

skal jeg nævne hvor mange dansker der snyder med km tæller. ???

du ka sku i side der og kalde falsk hæfter for invandrer hæfter.
    Der er nogle folk der laver falske hæfter og de kommer fra alle kultur or religioner inklusiv dansker....

Jeg har købt en civic coupe 1995 med fuld service bog. kun kørt 120 .
    Hvorfor den har kørt så lidt ? Fordi den har stået i garage om vinteren og kun kørt om sommeren af en ældre herre som bil nr 2. Jeg har hentet den fra sverige og på deres auto papir står der altid hvor mange ejer den har haft. kun 2 ejer har den haft. Så der er ingen snyd eller invandrer hæfte i det. Man kan også se på bilen stand om den overhovdet har krt under de 150 kilo.... sund og fornuft.

• #21   30. mar 2010 Doom - Nu var det i DETTE specifikke tilfælde en indvanderer i telefonen. Så ja, det var en indvanderer der solgte bilen og udførte "service".
    I alle mulige andre tilfælde, skal jeg ikke kunne fortælle race, religion, eller hvilken pizza de foretrækker =o)

Jeg sætter bare de 2 ting op for hinanden. Og den bil Thomas snakker om, kan han lige så godt ha købt af en indvandere, bare en mere ærlig af slagsen smiley Men nu ved jeg ikke hvem han har købt den pågældende bil af .

• #22   30. mar 2010 kan man stole på siden bilviden.dk?

Der er nemlig en bil, hvor forhandleren skriver, at den har gået 140.000km men inde på bilviden har den kun kørt 119.000km

• #23   30. mar 2010 og tror sq ikke en forhandler vil snyde sig selv smiley

• #24   30. mar 2010 Nielsen .

Ang bilviden ,
    Er km¨tallet fra sidst syn smiley og ikke dagens dato

• #25   30. mar 2010 nåå okay smiley

• #26   30. mar 2010 Det kunne da ellers være fedt, hvis de sneg sig rundt og læste kmtal af , bare for at kunne holde alle km tal opdateret hele tiden på deres hjemmeside 8-)

• #27   30. mar 2010 Når jeg taster min ind siger den, at køretøjet ikke har været til syn? Og har synsrapport fra maj 2009.. (inden jeg købte bilen) Betyder det noget?

• #28   30. mar 2010 Hvis det ikke er syn hos applus så registreres det ikke derinde. Min er blevet synet for et år siden (ca 10.000 km) hos applus og den er faktisk heller ikke at finde derinde. Sært nok

• #29   30. mar 2010 Nå okay.. så vil jeg ikke frygte der er noget galt (:

• #30   30. mar 2010 Thomas H

Nej , hvis du har rapporten fra sidste syn , betyder det intet ,
    Men prøv igen ,
    Ellers kan det skyldes at der er kommet anden plader på efter sidste syn smiley

• #31   30. mar 2010 Alle biler som bliver syntes kommer ind på den side ,
    Men Hvis bilen er blevet syntes med en anden nr plade , og solgt unden plader ,
    så kan det ikk ses derinde

• #32   31. mar 2010 Hmm.. der er delte meninger herinde, men det der blev nævnt med at de i mange år har haft "bil nr. to" i tyskland er sku rigtig nok...

Min polo er importeret i 2008, dengang havde den kun kørt 25.500 km... og jeg har stadig alt skrevet i servicebog, mekanikkerregning(med km-tal) og mange mange andre dokumenter...

Har lige rundet 47000 smiley

• #33   31. mar 2010 os folk der opretter en annonce og skriver "BYD" og så skriver man fx. 20k for en gammel peugeot 106 fra 96 og så skriver det "ALT for lavt højere" istedet for bare at skrive hvad han havde tænkt på

• #34   2. apr 2010 Min ven har lige solgt hans Golf2 denne her - herinde... der er ingen fusk ved km... fuld sericebog fra VW

Kommentér på:
Km-tal?

Annonce