{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.865 visninger | Oprettet:

Motor rens og højtryksspuling {{forumTopicSubject}}

Hej ,

Skal gøre mit motorrum pænt, da det er beskidt. på en Alfa romeo 156

Har købt noget motorrens fra Turtle Wax (Engine Clean - Power Wash)

Er bare i tvivl, må det bruges på alt i motorrummet?

Man skal jo skylle motorrummet af efter nogle minutter. og der tænkte jeg på noget højtryksspuling, som vel er bedst ?? Eller hva?
Hvis det er en go idé må man så sprøjte vand alle steder? Kan ikke rigtig se nogle elnedninger der er åbne(måske i ved hvor de gemmes?
På batteriet sidder der en plade ovenpå, men skal man dække mere af ?
Motorrummet fandt jeg lige på en anden bil herinde, så i kan se hvordan det ser ud.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=126451

Håber på jeres hjælp - tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor rens og højtryksspuling
  • #1   17. apr 2010 du kan sagtens bruge det over det hele og det gør ik det store at der kommer lidt vand på batteri og så lad det sidde lidt så det kan nå og arbejde med alt olie og skidet : D

• #2   17. apr 2010 Okay, tak for hurtigt svar.

Er der nogle steder i det motorum der er i en Alfa man skal passe på med at spule eller dække til?

• #3   17. apr 2010 alle steder..de ruster jo

• #4   17. apr 2010 generelt alttid pas på ikke at spule direkte på tædnspole og fordeler dæksel hvis der sidder et

• #5   17. apr 2010 neej der ingen grund til og tække til med mindre du har nogen åbne steder ind til motor som fx kn filter eller slange der ik sidder på det er bare og gå i krig

• #6   17. apr 2010 som rasmus siger så ville det være en ide men ik noget jeg tror du vil komme til og spule på da det nok sidder gemt væk

• #7   17. apr 2010 Sker der noget hvis motoren får vand? der var en der lige sagde han aldrig ville gøre det smiley der er for det første et plastik skjold oven på, men kan ikke se hvad der skader da den jo bliver våd udenpå?
    Han ville benytte motorrens midlet og våde klude, men vandet vil jo alligevel løbe ned, men selvfølgelig bare ikke så kraftigt, som en højtryksspuler.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #8   17. apr 2010 hvis det er en fransk bil så dæk alt elektronisk af og drop højtryksrenseren

• #9   17. apr 2010 Steffen : Læs før du poster og hvis du ikke ved det så er det en italiener!

• #10   17. apr 2010 På mit gamle arbejde, gjorde vi meget i alfa, specielt 156, og de blev jævnligt motorvasket, også med højtryksrenser, der var der ikke noget der blev dækket af, de fik bare en tur, og så fik de lov til at stå i tomgang i 5 min efterfølgende.

• #11   17. apr 2010 Jeg gør det hver dag på arbejde, det er dog med en damp renser .. Bare gå i krig smiley MEN HUSK AT BLÆSE DET HELE GODT RENT MED EN LUFTPISTOL smiley Så er du sikker på der ikke sidder noget i et stik eller andet smiley

• #12   17. apr 2010 Det lyder meget betryggende. og håb at der ikke sker noget.

Havde overvejet at gøre det på en Shell tank som har det højtryksrenser, bare ikke damp renser.
    De har dog hellere ikke nogen luftpistol, af hvad jeg ved af. og ved ikke lige hvor der er i nærheden af den tankstation da der ikke ligger så meget i nærheden hmm..
    Er den helt gal hvis man ikke bruger en luftrenser/luftpistol bagefter?

• #13   17. apr 2010 nej der vil ik det store ved der kommer lidt vand i motoren men vis du havde en slange der ik sad på til noget olie måske så ville det jo være træls og få vand i olien : D

• #14   17. apr 2010 Skal motoren helst være tændt eller slukket? man høre lidt delte meninger?

• #15   17. apr 2010 slukked og kold

• #16   17. apr 2010 Jeg vil fraråde dig at spule over på plastdækslet da der unde dette sidder 2 x 4 tændspoler, der går ned i blokken, og kommer der vand derned så er det der kan komme problemer...
    156érne... , har typisk problemer med både olie og vand ved tændrørene, og hvis pakningerne ikke sidder ordentligt ved tændrørshullerne...
    Men geerelt er det en dårlg ide at komme vand på strømførende kabler, da det skaber unødvendigt ir og korrosion ved stik og kabler..
    Jeg vil personligt ikke spule direkte på generator, og jeg ville have motor kørende mens jeg spuler og ikke mindst vil jeg blæse stik og andre ting rent for vant og give alle stik et spray med kontaktrens, og ikke mindst smære alle bevægelige dele med olie / fedt som du evt. spuler væk men vand og motorrens..

Ja har renset mange motorer, er ikke selv så bekymret men ved også hvad man skal undgå at sprøjte på uanset hvilken nationalitet bilen måtte have, for en motor er en motor, for dem der tror at fransk er specielt udsat....

Kommentér på:
Motor rens og højtryksspuling

Annonce