{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Import fra tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg overvejer importere en Golf 3 '93 fra tyskland. Jeg har fundet en del fine til omkring 1500 eu, altså ~11.000 kr.
Problemet er hvad jeg så gør derefter. Jeg kan sagtens hente bilen, men hvordan virker det med vurdering og afgiften?
Jeg har hørt rygter om at det kan tage 6-8 måneder for at få den endelige vurdering.

En anden ting der bekymre mig er at de fleste (tilsvarende) biler jeg har set blive vurderet ligger over 20k, hvorimod at de i tyskland faktisk kun koster 11k.
Hvis man derefter smider 180% afgift på en bil der er vurderet til 20k bliver det pludselig til en del mere end de 30k jeg havde regnet med at gi for at få en bil færdigregisteret i danmark.

Er der nogen der har erfaringer med at importere?
Kan det betale sig (rent prismæssigt)?
Hvor besværligt er det, mht. ventetid osv.?
Kan det passe at de oftest bliver vurderet langt højere i danmark end hvad men egentligt har givet for dem i tyskland?

Mvh Michael, jeg håber virkelig I vil svare på alle mine spørgsmål.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med Import fra tyskland
  • #1   17. okt 2005 www.bilpriser.dk kan vist hjælpe dig lidt på vej med pris!

• #2   17. okt 2005 hey jeg kan sige jeg har selv min gamle polo som er i min profil den er import fra tyskland det kommer jo and på om du vil ha en skrivebords vudering fordi vil du det så tager det et stykke tid inden du får svar hvad den skal koste men tager du bilen hjem og tager den med ned til told og skat og siger de skal gå ud og vudere den med det samme så har du jo en pris der

• #3   17. okt 2005 priseb skulle gerne være lidt billigere end danmark
    og med mindre rust

• #4   17. okt 2005 tjek min polo den er lige blevet importeret fra tyskland..
    det virker sådan at den først skal til et toldsyn og derefter et normalt syn.. efter det skal bilen vuderes af nogle kontormus som ikke har en skid forstand på biler.. det kan sagten betale sig.. du får meget mere bil for pengene dernede end herhjemme.. og de er også i bedre stand..

• #5   17. okt 2005 Synes ikke du skulle importere, man skal virkelig kende til det... Told og skat er jo sindsyge og de kan sagtens finde på at komme et ½ år efter og kræve flere penge fordi de lige har fundet ud af du har betalt for lidt i afgift, så jeg vil klart fraråde dig det, med mindre du flytter til Sverige, der har de ingen afgift på?

• #6   17. okt 2005 Når biler er over 10år gamle betyder km-stand ikk det store i vurderingen mere. En god tommelfingerregel er at 60% af dansk forhandlers pris for tilsvarende bil er ca afgiften. Bilen skal bare smides til registreringssyn og så kører det. 3mdr efter det har fundet sted er der risiko for prisen kan variere lidt. Men har ikke erfaret nogen problemer med importen smiley

• #7   17. okt 2005 Michael tjek det her link http://www.bilpriser.dk/makelist.do?TYPE=LEVY

• #8   17. okt 2005 hej...

har selv lige været hele møllen igennem!
    du skal have godt med tålmodighed hvis du starter! det tog mig 2,5 måned at få min ud og kører med danske plader! og det var syn, toldsyn og det endelige vurderingsyn!
    og husk for gud skyld at tjekke for rust i bunden! selvom den er fra tyskland kan den sagtens være plum rådden!!
    men hvis du mener at du kan få en slutpris på 30 kilo er det jo godt nok!
    MEN hvis du ikke har råd til bilen hvis den fx. løber op i 45 kilo, ville jeg ikke råde dig til at importere! man kan aldrig vide med told & skvat. så hvis du ikke er sikker på at du har råd, eller bare regner med at prisen blir 30 kilo, vil jeg fraråde dig det!

Hvis du har flere spørgsmål kan du bare skrive til min profil!
    hjælper gerne

mvh.

• #9   17. okt 2005 Lige et hurtigt råd...

Du kan ikke regne en skid med de vurderings sider som nogle af de andre skriver!
    er overhovedet ikke noget du kan regne med...

mvh.

• #10   17. okt 2005 Tak for de hurtige svar

Christian P --> det var også det jeg havde håbet, men jeg syntes det vurderingspriser er helt til grin.

Allan P --> er det ikke kun hvis du betaler depositum og får, som Dan S siger, en 'skrivbods vurdering'?

Soncil K --> jeg har været inde og kigge og fundet følgende priser:
    Udsalgspris med dansk registreringsafgift Kr 43.900
    Vurderet dansk registreringsafgift Kr 26.507
    Udsalgspris uden dansk registreringsafgift Kr 17.393
    EUR 2.336

I tyskland koster tilsvarende 1400 EUR / ca. 10.500 kr. Det er derfor jeg mener at vurderingspriserne er alt for høje, og det spiller jo den afgørende rolle.

Til Kennet J og alle andre der har importeret, blev jeres biler også "vurderet for højt", eller hvordan passede jeres vurdering/afgift?

• #11   17. okt 2005 Har bare hørt for en der importerere biler fra Tyskland at kunderne tit kommer tilbage og brokker sig over de har fået en ekstra regning fra Told og Skat...

• #12   17. okt 2005 da jeg vurderede min inde på bilpriser.dk blev den vurderet alt for lavt!

den sagde min afgift ville ligge på 59.000
    og min endelige afgift kom til at ligge på 79.000!
    er alligevel 20 kilo's forskel! kan man godt kalde penge...

Allan P---> når du har fået syn og toldsynet din bil, kan du kører op til told og skat med det samme lige efter, og få en "skrivebordsvurdering" på din bil. og det er rigtig nok at det ofte er en uvidende tåbe som ikke ved en skid!
    det beløb betaler du så! så kan du faktisk den samme dag smide plader på din bil! MEN ved at sætte plader på acceptere du din afgift! det vil sige at du mister din ret til at klage. og så er det så at din bil(på papiret) bliver sendt videre i systemet til nogen som har mere forstand på det! og der kan godt gå op til ½ år før det bliver klaret. og så er det at hvis den blir vurderet højere her, at du skal slippe slanterne! og der er ikke noget at gøre, ellers blir du bare trukke i retten hvis du ikke betaler!

jeg bestilte en tid til vurdering samme dag jeg betalte min forhåndsvurdering! godt nok er der 1½ måneds ventetid, men så risikere man da ikke at der pludselig dumper et girokort ind af døren på 25.000 som bare skal betales...

Kommentér på:
Erfaringer med Import fra tyskland

Annonce