Erfaringer med Import fra tyskland {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg overvejer importere en Golf 3 '93 fra tyskland. Jeg har fundet en del fine til omkring 1500 eu, altså ~11.000 kr.
Problemet er hvad jeg så gør derefter. Jeg kan sagtens hente bilen, men hvordan virker det med vurdering og afgiften?
Jeg har hørt rygter om at det kan tage 6-8 måneder for at få den endelige vurdering.
En anden ting der bekymre mig er at de fleste (tilsvarende) biler jeg har set blive vurderet ligger over 20k, hvorimod at de i tyskland faktisk kun koster 11k.
Hvis man derefter smider 180% afgift på en bil der er vurderet til 20k bliver det pludselig til en del mere end de 30k jeg havde regnet med at gi for at få en bil færdigregisteret i danmark.
Er der nogen der har erfaringer med at importere?
Kan det betale sig (rent prismæssigt)?
Hvor besværligt er det, mht. ventetid osv.?
Kan det passe at de oftest bliver vurderet langt højere i danmark end hvad men egentligt har givet for dem i tyskland?
Mvh Michael, jeg håber virkelig I vil svare på alle mine spørgsmål.
apr 2003
Følger: 38 Følgere: 35 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 1.785
maj 2004
Følger: 112 Følgere: 117 Biler: 4 Emner: 43 Svar: 88
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 338
og med mindre rust
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 408
det virker sådan at den først skal til et toldsyn og derefter et normalt syn.. efter det skal bilen vuderes af nogle kontormus som ikke har en skid forstand på biler.. det kan sagten betale sig.. du får meget mere bil for pengene dernede end herhjemme.. og de er også i bedre stand..
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 297
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
feb 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 107 Svar: 979
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 53
har selv lige været hele møllen igennem!
du skal have godt med tålmodighed hvis du starter! det tog mig 2,5 måned at få min ud og kører med danske plader! og det var syn, toldsyn og det endelige vurderingsyn!
og husk for gud skyld at tjekke for rust i bunden! selvom den er fra tyskland kan den sagtens være plum rådden!!
men hvis du mener at du kan få en slutpris på 30 kilo er det jo godt nok!
MEN hvis du ikke har råd til bilen hvis den fx. løber op i 45 kilo, ville jeg ikke råde dig til at importere! man kan aldrig vide med told & skvat. så hvis du ikke er sikker på at du har råd, eller bare regner med at prisen blir 30 kilo, vil jeg fraråde dig det!
Hvis du har flere spørgsmål kan du bare skrive til min profil!
hjælper gerne
mvh.
jun 2005
Du kan ikke regne en skid med de vurderings sider som nogle af de andre skriver!
er overhovedet ikke noget du kan regne med...
mvh.
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 727
Christian P --> det var også det jeg havde håbet, men jeg syntes det vurderingspriser er helt til grin.
Allan P --> er det ikke kun hvis du betaler depositum og får, som Dan S siger, en 'skrivbods vurdering'?
Soncil K --> jeg har været inde og kigge og fundet følgende priser:
Udsalgspris med dansk registreringsafgift Kr 43.900
Vurderet dansk registreringsafgift Kr 26.507
Udsalgspris uden dansk registreringsafgift Kr 17.393
EUR 2.336
I tyskland koster tilsvarende 1400 EUR / ca. 10.500 kr. Det er derfor jeg mener at vurderingspriserne er alt for høje, og det spiller jo den afgørende rolle.
Til Kennet J og alle andre der har importeret, blev jeres biler også "vurderet for højt", eller hvordan passede jeres vurdering/afgift?
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 297
jun 2005
den sagde min afgift ville ligge på 59.000
og min endelige afgift kom til at ligge på 79.000!
er alligevel 20 kilo's forskel! kan man godt kalde penge...
Allan P---> når du har fået syn og toldsynet din bil, kan du kører op til told og skat med det samme lige efter, og få en "skrivebordsvurdering" på din bil. og det er rigtig nok at det ofte er en uvidende tåbe som ikke ved en skid!
det beløb betaler du så! så kan du faktisk den samme dag smide plader på din bil! MEN ved at sætte plader på acceptere du din afgift! det vil sige at du mister din ret til at klage. og så er det så at din bil(på papiret) bliver sendt videre i systemet til nogen som har mere forstand på det! og der kan godt gå op til ½ år før det bliver klaret. og så er det at hvis den blir vurderet højere her, at du skal slippe slanterne! og der er ikke noget at gøre, ellers blir du bare trukke i retten hvis du ikke betaler!
jeg bestilte en tid til vurdering samme dag jeg betalte min forhåndsvurdering! godt nok er der 1½ måneds ventetid, men så risikere man da ikke at der pludselig dumper et girokort ind af døren på 25.000 som bare skal betales...
Erfaringer med Import fra tyskland