{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.974 visninger | Oprettet:

Forsikring kørt for mange KM {{forumTopicSubject}}

Hej BG har fornyligt fundet ud af jeg har kørt langt.. over det jeg reelt har fået oplyst forsikringen... tjekkede jeg da jeg fik et brev fra forsikringen der påmindende en om at vis man kørte over det oplyste ville forsikringen ikke dække fuldt ud ved skade.

hvad gør man så lige..?

fandt ud af jeg havde oplyst jeg måtte køre 10.000km årligt... men kørte sidste år 24.000km fik jeg regnet mig frem til. Da jeg har haft bilen i 17 måneder og alt i alt kørt 34.000km

For det skal kunne hænge sammen på nogen måde er jeg jo nød til at oplyse at jeg dette her år køre 40.000km for at indhente det forsomte forstå mig ret... :S eller kan man tilbage betale på et allerede kørt år os en forsikring..?

Håber nogen kan give en god forklaring står lidt i et problem jeg ikke selv havde tænkt på overhovedet for jeg fik det brev og tjekkede det.. :S sku ikke tænkt over jeg havde kørt såååå.. meget.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring kørt for mange KM
  • #1   30. apr 2010 Din selvrisiko bliver bare højere ved skade hvis du har kørt mere. normalt 5000 mere.

• #2   30. apr 2010 kontakt selskabet og forklar dem det.

• #3   30. apr 2010 du ringer til dem og siger km skal ændres.... har selv gjort det samme

• #4   30. apr 2010 Men lad os antage jeg så oplyser jeg køre 20.000km i år og køre galt.... så står tælleren allerede over det oplyste.. da 10.000km første år og 20.000km andet år... = 30.000km :S jo kørt 34.000km.... eller er dt bare at oplyse jeg køre hele.. 40 - 50.000km i år..? ikke meget for at ringe og forklare dem situationen vis de ligepludselig kan køre på en..?

• #5   30. apr 2010 Rasmus A - Min selvrisiko blive 5000 kr dyrere..? vis jeg har kørt over det oplyste..?

• #6   30. apr 2010 du kunne jo spørge hvad er vil ske HVIS. og hvad du kunne gøre!

• #7   30. apr 2010 ja hvis dulaver en skade smiley

• #8   30. apr 2010 møffe J - Ja, uanset hvad er den lidt svær at komme udenom..så skal vel ha snakket med dem.. dog har jeg da ikke tænkt mig at indrømme noget.. som du også selv hentyder til.. smiley

Rasmus A - Ok... smiley baer de ikke kan finde på kun at dække halvt.. vism an for total skadet bilen det ville ikke værre sjovt.. :S Men må jo få ændret det.. må bare høre hvad det koster for 50.000km i år.

• #9   30. apr 2010 eller få et forsikringsskab med fri kim :-).. spøg til side.. sig det som det er og sæt det til 30.000.. hvis de sender dig en ekstrs regning for de 14.000 km ekstra lyder det max på et par hundrede smiley

• #10   30. apr 2010 Find et selskab, der ikke har priser efter antal kørte kiloemeter...

• #11   30. apr 2010 mener at med fair var det 150-200 kr pr ekstra 10.000 km

• #12   30. apr 2010 Kan sku ikk helt forstå folk får lavet en forsikring med x antal km, det kommer nemlig næsten aldrig til at holde!!

Spare man penge ved det??? eller hvad er forskellen!!

og evt hvor meget forskell er der i forsikringspræmien, ved x antal km, og fri km!

Det ren nysgerrihed, for er så gammel at jeg er elitebillist, så får ikk sådan en forsikring med x km!

MVH Brian

• #13   30. apr 2010 Mike F tror nu manden har undersøgt hvor det er billigst og have sine forsikringer ligesom alle os andre. Så er det jo lige meget om han har fri km eller ej.

• #14   30. apr 2010 mange kører med x km.. men meget ekstra er det heller ikke.. jo flere km en ung kører = jo flere km på vejen det kan gå galt.. en der kører råddent i 1000 km i måneden er ''farligt'' men en der kører råddent 2000 km er dobbelt så farligt .-) personligt har jeg os fri km nu

• #15   30. apr 2010 Det er jo netop det, der er kernen i denne sag. Måske er hans forsikring billig, men det er da klart, når han kun er sat til at køre 10.000 km.

Hvad mon den kommer til at koste, når han får sat antal kørte kilometer pr. år op?

• #16   30. apr 2010 som jeg skrev tidligere er det ikke andet end 150 - 200 kr ekstra pr 10.000 km

• #17   30. apr 2010 Hvem laver flest skader?

En gammel pensionist, der kører 5.000 km. årligt, eller en elitebilist i 30´erne eller 40´erne, der kører eksempelvis 25.000 km. om året?

Jeg har da heldigvis en forsikring, der ikke har præmie efter antal kørte kilometer. Det svarer jo til at leje en bil, hvor man hele tiden skal se efter kilometerne, så man ikke kommer over det antal, som man har betalt for, fordi det koster ekstra meget for overkørte kilometer. Sådan ville jeg nok have det, hvis min forsikring var sat efter antal kørte kilometer.

• #18   30. apr 2010 ganget op osv er det nok omtrent lige så mange ''fejl''..

• #19   30. apr 2010 Jeg har valgt det billigeste sted jeg kunne finde Alka med respekt for fart, samt ekstra rabat da jeg er medlem af Dansk el forbund.

Blev dengang spurgt hvor langt jeg kørte årligt og sagde her 10.000km da det var hvad jeg havde kørt i min forrige bil.

Men en forsikring uden KM ville da værre rart ja.. men vis det kun koster en 500kr ekstre pr. 10.000km så fair nok.. så sætter jeg den sku bare højt..

Beklager jeg først ksrive nu ikke fået abonemeret på mit eget emne.. typisk.. :S

• #20   30. apr 2010 Men ja jeg tjekker engang imellem om jeg kan få forsikring andre steder billgere har jeg endnu ikke kunne finde.. da jeg er typen der bare skifter selvskab vis noget er bedre..

• #21   30. apr 2010 Du ringer bare ind og siger dit kørselsbehov har ændret sig så de sætter det op smiley

• #22   30. apr 2010 skrev 200 pr ekstra km.. men de har en test på deres hjemmeside.. kør den igennem med de 30.000 km og 10.000 km og se forskellen

• #23   30. apr 2010 GID . - Ja må blive løsninge. smiley

kim S - Er sikkert ikke den vilde forskel..? men må jeg lige prøve.. smiley

• #24   30. apr 2010 thomsen du skal jo heller ikke sige du kører 70.000km hvis du kun kommer til at kører 35.000 så¨betaler du jo alt for meget og tror sku ikke ligefrem du får tilsendt en check hvis du ikke har kørt 70.000 som der står i din forsikring. det bedste ville være at sætte den lidt højere og når du så er ved at nå målet så lige ringe til dem og få den hævet lidt mere eller måske snakke med dem om at få fri km. Det koster nok bare en sjat penge.

Men det er ikke særlig meget den bliver hævet i pris.

Det er satme mærkeligt mange folk herinde får breve med sådan noget fra alka. Jeg har aldrig fået sådan nogle breve, heller ikke om prisen stiger eller lign. det har jeg hørt om andre har fået herinde:S

• #25   30. apr 2010 der er efterhånden ikk mange der ikk er fri for at betale efter km men ved topdanmark som jeg har er der fri km over 32000

• #26   30. apr 2010 Billig Golf 4 gti sælges © - Nej var måske også overdrevet sagt.. men sætter jeg den til 20.000km i år er den allerede overskredet med 4000km smiley så den skal et stykke derop af.

Jeg tror det er pga finans krisen før Alka havde jeg ETU de pålagde mig ligepludselig et rødt eller blåt (kan ikke huske farven) rejse kort oveni prisen.. :S

• #27   30. apr 2010 thomas C - okay.. dem har jeg egentli aldri fået snakket pris med kunne værre man skulle prøve at snakke med dem.

• #28   1. maj 2010 ærlighed kommer du længst med.... bare betal hvad det koster, den dag du skal bruge dem, bliver du tosset over de ik dækker, så hellere være sikker. om den feks. koster 4000kr nu, og kommer til at koste 6-7000kr kan jo være ligegyldigt, du skal jo være dækket ordenligt ind.... det bliver dyre i den anden ende, ik at være dækket ordenligt, hvis skaden sker.. rent mel i posen, har nu altid været bedst...!!

• #29   1. maj 2010 ærlighed kommer du længst med.... bare betal hvad det koster, den dag du skal bruge dem, bliver du tosset over de ik dækker, så hellere være sikker. om den feks. koster 4000kr nu, og kommer til at koste 6-7000kr kan jo være ligegyldigt, du skal jo være dækket ordenligt ind.... det bliver dyre i den anden ende, ik at være dækket ordenligt, hvis skaden sker.. rent mel i posen, har nu altid været bedst...!!

• #30   1. maj 2010 Hvis du har kørt mere end du har oplyst og du laver en skade, så hjælper højere præmie eller selvrisiko ikke, for de vil mene at du selv skal betale en del af skaden som du ikke får dækket, for det stod der også i et brev jeg fik..

Grunden til at de skriver disse breve er sikkert fordi at rigig mange ikke ændre deres forsikringer, og hvis de oplyser folk om risikoen ved at køre for mange kilometer så kan de jo lige skrabe lidt flere penge ind...
    Præmien bliver jo bla. fastsat efter det og ikke så meget din selvrisiko.....
    Min igen der må være mange der netop gør det at de ikke oplyser det korrekte, for så ville de jo ikke bruge tid på at skrive det...

Kommentér på:
Forsikring kørt for mange KM

Annonce