{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.209 visninger | Oprettet:

Alka Forsikring Problemer {{forumTopicSubject}}

Hej andre end mig der har haft følgende problem med Alka:

Fik en svar kuvert der skulle tilbage sendes da de ville sikker sig at have de korrekte oplysninger på alle deres kunder for at sikre at man var korrekt forsikret hos dem.

Ringede ind tyil dem og lavede en ændre med km kørt pr år. og fik afvide det var ok jeg bare lavede ændringen over tlf.

nu efter 1½md har jeg fået et brev hvori de skriver at de vil opsige min forsikring vis ikke jeg sender et nyt udfyldt svar ark til dem.

derefter igen ringet til dem og forklaret jeg allrede havde snakket med dem og fortalte de spildte min tid fik her afvide det var en deres system der var problemer med og det derfor ikke kunne registrere om folk havde lavet deres ændringer telefonisk eller via brev.

Og de derfor havde sendt endnu et brev... hvori de vil opsige ens forsikring ved næste forfaldsdag.

Er det ikke lidt mafia lignene forretning.. jeg er ihvertfald blevet pist over at bruge 8500kr hos dem og skifter nu forsikring så hurtigt som muligt...!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alka Forsikring Problemer
  • #1   9. jul 2010 ja alka er et lorte selvskab, men de er desværre de enneste som vil have dig, hvis du er ung og har er bil med over 100 hk

  • #2   9. jul 2010 Alka er også et lorte firma, jeg kender flere der har haft bøvl med at få udbetalt erstatning efter indbrud, så skynd dig at finde et andet.. Jeg har selv tryg til alle mine ting og faktisk er de billigst over hele linien, og havde indbrud for 1 år siden og der blev alt erstattet i løbet af en uge, så der er ingen problemer der!

  • #3   9. jul 2010 Ralle . har lige fået et rigtigt godt tilbud af Bauta forsikring.
    Har haft bil i 4år

    Derfor pisser det mig rigtigt godt og grundigt af at de kan te sig sådan...stod ligefrem i brevet at jeg havde 14dage til at svare dem ellers ville de anulere min forsikring.


  • #4   9. jul 2010 Det er straffen for at vælge et af de billige selskaber, det er ikke for sjov at de større selskaber koster det mere...

    Pris og kvalitet hænger altid sammen, også på forsikringer.


  • #5   9. jul 2010 Martin ® - Tro mig det gør jeg også.. smiley syntes det er en mærkelig måde at behandle sine kunder på.

  • #6   9. jul 2010 Michael H - Billigt og billigt 8500kr.. for kasko med respekt for fart som 23årig med bil i eget navn på 4år. smiley faktisk ikke engang specielt billigt.. ikke efter jeg lige har fået ringet rundt til div. forsikringer ihvertfald..

    Men var også bare et surt opstød herfra, håber andre der har fået samme behandling gør det samme og skifter forsikring.


  • #7   9. jul 2010 Lokal forsikring (lofo.dk) det er et godt sted

  • #8   9. jul 2010 Thomsen = SSJ = - jeg har fået samme brev og fik samme svar fra dem at alt var ok og jeg bare skulle smide brevet ud... de skal være velkommen til at stoppe min forsikringaftale ved næste forfald for til den tid er IF og FDM laaaaangt billigere end alka smiley

  • #9   9. jul 2010 Thomsen SSJ - Tager bauta imod alle kunder? for har overvejet at skifte fra alka


    Anders - Samme spørgsmål til dig som ovenover smiley


  • #10   9. jul 2010 (TJEK MINE ANNONCER) . - bauta ser tydeligvis ud til at være en del af FDM og de tager ihvertfald imod private kunder smiley

  • #11   9. jul 2010 Ja det er sgu noget værre lort de har gang i.
    Det er det eneste forsikrings selvskab, hvor man kan forsikre hurtige biler til en fair pris/De VAR!
    Nu er der jo kommet de nye regler med maks 2.0L og maks 150hk.

    Så sender de breve ud til alle deres kunder, med respekt for fart, og siger det SKAL udfyldes, og tvinger os derved til at "opdateret" så vi kommer af med flere penge.
    Udfyldte mit, med nøjagtige samme data, som de havde i forvejen, og alligevel fik jeg en regning på 600kr.

    Ringede og klagede, og fik så lavet det om igen.

    En anden ting der er skod ved dem.

    Har du en bil i 50-60.000kr klassen, med lidt heste, og med kasko, skal man smadre den for 30.000kr før det kan betale sig, at tage forsikringen med ind over.
    Med mindre du er villig til at skifte bilen ud, og købe noget gammelt lort, uden HK.
    De tager alle dine rabatter, og så STIGER DU VOLDSOMT i forsikring, så de får indkrævet de der 30.000kr i forsikring, de følgende år, OVENI den normale forsikring.
    Hvor er pointen så i at kasko forsikre? Hvis man alligevel kommer til at betale det meste af skaden selv, med mindre man skifter sin bil ud, til en Polo 1.0 kun med ansvar!

    Det er helt sikkert at jeg skiftet til andet selvskab, så snart der er nogen, som kan tilbyde mig en ordentlig pris(Cirka 1år tilbage)


  • #12   9. jul 2010 Lars K - Nogen links smiley

  • #14   9. jul 2010 Jeg har nu aldrig haft bøvl med Alka, og har alligevel haft dem en del år nu. Jeg fik også det brev du omtaler, men jeg indsendte det bare med de data jeg allerede havde oplyst, så det har ikke betydet nogle ændringer for mig.

    Jeg bliver ved med at blive i Alka så længe at de er 50% billigere for mig end alle de andre selskaber, det er helt sikkert smiley


  • #15   9. jul 2010 (TJEK MINE ANNONCER) . - www.fdm-forsikring.dk hvis du ser på deres sider ser de ihvertfald meget ens ud.

  • #16   9. jul 2010 Morten D ->

    Jeg kan godt komme ind ved Tjenestemændende pga. min fagforening, men de kan slet ikke følge med i tilbud i forhold til Alka. Den gang sælgeren ved Tjenestemændende hørte den pris jeg gav ved Alka, så ville han slet ikke kigge på mine data da han vidste han ikke kunne gøre det billigere.


  • #17   9. jul 2010 Morten D - jeg giver 10k for min tdi 90hk med 4 års anciennitet

    > Lauridsen < - jeg tænker bare hvis de lader som om de ikke modtog dit første og dit andet brev kan du miste din respekt for fart rabat da de meget gerne vil af med den igen og endnu være du kan pludselig stå uden forsikring !


  • #19   9. jul 2010 Jeg fik samme brev, selvom jeg havde mailet oplysningerne ind. Så skrev jeg en ny mail, efter brevet, og spurgte, om de ikke havde styr på deres skidt. Og så kom der en laaang undskyldning. Flot. Tror, at jeg skifter.

  • #20   9. jul 2010 Boble - man skal vist være 25 for at forsikre hos if

  • #21   9. jul 2010 jeg startede ellers os med at være tilfreds med alka.

    men jeg har da os mine tvivl hos dem nu.
    jeg fik af vide da jeg fik min celica, at jeg sku ha sort boks i, og respekt for fart, før de vil forsikre den, 12.000 for en ANSVAR om året.
    nu da jeg snart skifter til en nyrere celica, kan jeg ikke både have min respekt og boks, dvs at jeg lige har smidt 6000kr ud af vinduet på en sort boks, fordi jeg ik har noget at bruge den til nu. fordi de har fået deres nye regler.
    det syns jeg sku er latterligt.

    tror sku snart de mister mange kunder på alle deres nye regler.


  • #22   9. jul 2010 Ralle: Det er da noget fis at fyre af det der..

    Jeg har haft forsikret min gamle civic med 125 hk hos Tryg dengang jeg var 19 år, og de var billigere end Alka.. Skiftede så til GF da de var endnu billigere end Tryg, og kommer aldrig nogensinde til at have Alka, med alle de problemer man hører om, for ikke at snakke om deres syge priser når man kan få det billigere andre steder hvis man gider gøre noget for det..


  • #23   9. jul 2010 det har altid været bondefangeri med deres respekt for fart kursus, fatter slet ikke at der er nogle som er hoppet med på vognen..

    Det burde ikke være lovlig det de gør


  • #24   9. jul 2010 de vil også kun lade mig forsikre en bil hos dem, så e30'eren røg over hos tryg(:

  • #25   9. jul 2010 Lasse M: Har det på præcis samme måde som dig, det har altid været nemt for mig at finde et billigere selskab selv hvis man havde taget deres respekt for fart kursus smiley

  • #26   9. jul 2010 man kan så undre sig over hvorfor nogle får bedre tilbud end andre -.-

  • #27   9. jul 2010 Tryg er det bedste, men desværre ikke det billigste.!

    Jeg har aldrig problemer med dem..



  • #30   9. jul 2010 Lars K - Okay præcis det jeg også fik afvide... men ja som jeg ser det kan man da ikke behandle sine kunder sådan det er da helt absurt at ''true'' med at opsige en kundes forsikring, uden god grund.

  • #31   9. jul 2010 (TJEK MINE ANNONCER) . - Kæresten har nogen forsikringer der og er samtidigt studerende og vi flytter sammen i næste måned og kan denvej få en billig forsikring da hun får studie rabat og det vil jeg så få del i.


  • #32   9. jul 2010 Dengang jeg lige købte min bil var alka KLART billigst med over 8.000 kr/år op til næste konkurrent. Det her undersøgelsespis har irriteret mig tilpas meget til at jeg er begyndt at lede efter et andet selskab, og har fundet ud af at der er rigtig mange penge at spare ved at skifte! Så tak Alka for jeres lorteundersøgelse smiley

  • #33   9. jul 2010 Morten D - Ja og ikke nok med det.. startede faktisk med at gi 7500kr.. men da jeg lavede en ændring fra 10.000km årligt til 20.000km årligt røg den lige op på 8500kr.. og efter det får man så et brev hvori de skrive man vil blive opsagt vis ikke man svare dem..... påtrods af man lige har smidt yderligere 1000kr hos dem...

    Hos Bauta har de ingen km politik det bare at betale og køre så mange km man har løst til..


  • #34   9. jul 2010 Jeg får tilbud fra IF selvom jeg sidste år snakkede med dem og her fik afivde man skulle værre 25år... men da jeg snakkede med dem her idag nævnte jeg en del forsikringer jeg sku bruge så tror derfor godt de ville ha noget med en at gøre... så må jeg se om tilbudet er godt eller ej.

  • #35   9. jul 2010 Kristian Y - Præcis samme holdning her.. man er så flink at ringe ind og oplyse.. og så får man et brev mere.....

    Jeg ringede ind til dem og spurgte hvad de havde gang i og at de spildte min tid.. hun sagde hun var ked af jeg tog det sådan men at det ikke skulle tolkes så alvorligt.. men helt ærligt jeg går udfra et profesionelt firma har styr på deres lort.. men nej...


  • #36   9. jul 2010 jim J

    Ej det fandme nedren at bruge 6000kr på en box når den så ikke kan bruges senere.. :S de sku utrolige...


Kommentér på:
Alka Forsikring Problemer

Annonce