{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Hvad dækker købeloven ved brugthandel? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig en polo - Der står på slutsedlen, at der skal udbedres noget rust.. Hvilket det jo egentlig også er, det er ikke alt der er lavet lige pænt..

Maleren, skulle åbenbart været "gået amok" siger sælger, og han har derfor malet næsten hele bilen.. problemet er bare, det ligner lort!!! Kæmpe løber på bagskærm, sidelister på døre har ikk været afmonteret, håndtag har ikk været afmonteret, antenne foden har ikk været af, der er lak på listerne omkring bagruden og bagsideruderne, meget grimme cut mellem ny og gammel lak..

Kan man reklamere over sådan noget??

Bilen er købt af mig privat, ved en forhandler..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad dækker købeloven ved brugthandel?
  • #1   9. aug 2010 Philip P - Er jo ikke malerns skyld hvis forhandleren er for nærrig til at betale for at få afmonteret smiley

• #2   9. aug 2010 Personligt ville jeg smide den retur i hoved på forhandleren og fortælle man det bare ikke er godt nok..

Men ved ikke hvor stærkt du står iforhold til købeloven ???

• #3   9. aug 2010 Hvis du har købt den af en forhandler og i har lavet en aftale vedr malerarbejdet så er det bare retur, men ville ikke personligt betale før bilen er klar til levering da reglerne er meget uklare

• #4   9. aug 2010 Troels - det var ikke aftalt at alt skulle lakeres, han skulle bare fjerne det rust der var.. at han så vælger en udvendig lakering, (uden hjelmklap og forkofanger) er ikke min skyld?

Dennis - det er også bare at bilen kun kostede 40k om man kan forvente andet? =/

• #6   9. aug 2010 Morten - nej det er problemet, den stod med rusten da jeg skrev under, og vi skrev ned hvad der skulle laves..

• #7   9. aug 2010 altså. det er jo som sådan ikke noget som høre ind under købeloven. men mere under at forhandleren skal levere en vare som er iorden.
    har du taget bilen med hjem? eller har du bare set den?. hvis det var ved forhandleren jeg så det ville jeg kræve et stort nedslag eller at forhandleren maler bilen om.
    har du fået den hjem kan du jo prøve at forklare sælgeren at det bare ikke er godt nok og at du ser at handlen enten går tilbage eller at de maler bilen om.

vil han ikke det er du nok nødtil at gå igennem retten og der skal de jo så "bedømme" om du har givet formeget for bilen eller ej.

• #9   9. aug 2010 Digweed ! - korrekt.. jeg skulle på ferie, og da jeg kommer hjem ringer forhandler og siger, at bilen bliver en dag forsinket, fordi maleren har malet mere end aftalt..

• #10   9. aug 2010 men har du så modtaget bilen eller står den stadig ved forhandleren?

• #11   9. aug 2010 Nej jeg har haft bilen i 3 uger ca.. fandt for alvor ud af det, da jeg fjernede sidelisterne, hvor der var en fin kant mellem ny og gammel lak på dørene..

• #12   9. aug 2010 tja. du kan jo prøve at klage til sælger, men der er vist ikke rigtig nogen lov som du kan benytte dig af.

• #13   9. aug 2010 ned til forhandleren og sig han skal sende den tilbage til maleren... forhandleren har ret til at få den omlakeret og få renset eller skiftet de dele der ikke skulle være malet... selvom det ikke var aftalt har forhandleren helt sikkert skulle betale for det og så må der ikke være løbere eller fejl... medmindre det er gjort sort men så har du jo noget at presse manden med

og uanset om tingene ikke har været afmonteret eller ej så kan enhver maler med respekt for sig selv sq finde ud af at lege med tapen så der ikke kommer maling hvor det ikke hører hjemme... det var da ihvertfald noget af det første jeg lærte da jeg var i lære

• #15   9. aug 2010 Der var rust i bagklap og i venstre fordør, som er aftalt udbedret.. i bagklappen har de ikk haft ruden ude, og lakken er ikk pæn der hvor der var rust (lige under bagruden) i døren har de fjernet rusten udvendigt, men indvendigt er der stadig rust ( der skal slibes og lægges ny sealing)
    samt under døren er der ikke gjort noget ved et rusten blamage på størrelse med en CD

• #16   9. aug 2010 Eneste "problem" for jeg ikke kører omkring forhandler er, at jeg bor i randers og den er købt syd for kolding - så jeg kører ikke "lige" forbi.. smiley

• #18   9. aug 2010 ja de prøver at slippe nemmest hvor de kan.. Tror jeg hiver fat i FDM i morgen..

• #19   9. aug 2010 Jeg fik 14 dages fuld returret med da jeg for nyligt købte min bil, så det burde du vel også kunne benytte dig af. Håber det hele løser sig smiley

• #20   9. aug 2010 paddy

nu er der jo ikke noget krav i loven om 14 dages returret ved køb af bil. så det var jo bare en ekstra service den forhandler yde. så tvivler stærkt på at han har det sådan.

• #21   9. aug 2010 de 14 dage er gået... Men det må stadig antages at være inden for rimelig tid.. (vil jeg vurdere?)

Kommentér på:
Hvad dækker købeloven ved brugthandel?

Annonce