Synsmand kunne ikke læse stelnummeret? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg havde lige min golf til syn idag og han sagde så han ikke kunne læse stelnummeret ude i motorrummet pga det var rustet væk:S
Ved ik om han bare ville være på tværs men han sagde han ikke kunne bruge det stelnummer der var i bagagerummet til noget. Men hvad gør man lige i sådan en situation.? Han sagde jeg skulle kontakte vw.
Ringede så til vw i Taastrup. de kendte ikke noget til det, og de mente skat kunne klare det. Ringede til skat, de sagde synshallen skulle gøre det for de havde ik noget med det og gøre mere. Ringede til ham synsmanden igen og han henviste igen til vw. Ringede så til vw i Glostrup Og de henvidste til en anden fra deres afdeling som henviste til en anden og hun henviste så til deres importør (Smc I brøndby) Og der har jeg så snakket med dem og venter på en der har styr på det, ringer til mig.
Mit spørgsmål er bare om det er de rigtige jeg snakker med eller om jeg skal kontakte en helt anden ? Nogen der har haft samme problem og kan fortælle hvad de gjorde?
Synsmanden siger der skal hakkes et nyt nummer i og jeg skal have tilladelse fra vw men det har vist sig at være pænt svært:S
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.618
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.384
apr 2007
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 193
nå men MENER hvis stelnummer er væk kan man få en genindhugningsattest og få lavet nyt stelnummer hos aut værksted.
og man kan bevise den ikke er stjålet selvfølgelig...
mvh kasper h
dec 2005
BG´s vrede Villy . Ja det er jeg sku da godt klar over men hvor fanden får jeg sådan en?? Er blevet kastet rundt i systemet hele dagen og derfor jeg spørg herinde også kan jeg da ik bruge sådan et svar:S
Mads P ja det gør jeg sku os næste gang han gik virkelig bare og tjekkede A L T. Det fair nok han passer sit job men prøv lige og vær lidt menneskelig. Stod og ventede i 30-45 min fordi han bare skulle finde noget.
Men i siger jeg skal snakke med en synshal eller skal jeg på et værksted som klare det?
Har haft bilen i 1,5 år ca og har begge dele af registerings attesten og alt så den er jo ik stjålet.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 335
Hvis synsmanden ikke kan læse stelnr. pga. rust, er der en typeplade et sted. Og HVIS han ikke kan læse nummeret, er det normal kotume, at en genihugningsattest med det samme bliver udstedt.
Jeg ved dette, da jeg i årenes løb har indhentet dusinvis af genihugningsattester - gamle Citroën'ers stelnumre er desværre indprentet efter karosserne blev grunderet, hvorfor de med tiden bliver ulæselige. Dette gælder dog IKKE typepladerne.
Det lyder snarere som noget synsmanden af indlysende årsager ikke vil have med at gøre.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 837
Ellers find en anden synshal og forlang genindhugningsattest, utroligt han ikke bare har sagt det fra starten af ham klaphatten der synede din vogn.
dec 2005
Mads H han rodede godt nok os lidt rundt i sin forklaring. Men jeg må ned forbi en anden synshal imorgen og snakke med dem.
Takker dem der havde noget seriøst og sige:)
okt 2006
Følger: 86 Følgere: 82 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 2.537
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.140
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Du skal ha en "genihugningsattest", jeg fik min hos SKAT og synshallen godkendte det så!
dec 2005
Jeg har heller ikke hørt om at et stelnummer er rustet væk på en "nyere" bil. Kunne forstå hvis det var en gammel bil fra 80erne.
Jeg prøver og snakke med ham gutten fra smc så og hvis han ikk kan hjælpe så må jeg jo tage ned til en anden synshal efter arbejde.
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.154
Lad os se det fenomen ,smid et par billeder af stelnummeret ..
dec 2005
Jeg har ikke mulighed for at lægge billeder op pt desværre. Men forestil dig der er et lille felt med overflade rust og nogen tal der mangler:P
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.154
Men såden en er Golf burde være galvaniseret :::og rust kan forekomme sælfølgelig .og bilen ser ikke misvedligeholt overhovedet .det var vist rust af særlig agresiv karakter .:)
maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 452
Har haft bilen i 1,5 år ca og har begge dele af registerings attesten og alt så den er jo ik stjålet.
Nu var den så synet da du fik den men derfor kan der godt havde været noget med den inden(skadet sin og byttet den ud med en tysker) slebet stel nr væk,solgt den til dig.Synsfolk plejer kun sende den vider vis de har mistanke til noget.De plejer slet ikke ruste ved torpedoen har aldrig set det,netop derfor det sidder der.
maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 452
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Synsmand kunne ikke læse stelnummeret?