{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.893 visninger | Oprettet:

VW touareg Diesel men hvilken {{forumTopicSubject}}

som overskriften siger kigger jeg/mine forældre efter VW Touareg som jeg ser findes der 3 diesel modeler. 2,5 & 3,0 og 5,0 . jeg har hørt at 2,5 eren ikke skulle være stærk nok, er det rigtig skriv hvad i kender til den, for ved ikke om dette passer eller hvad, for det da helt klart den billigest af dem. der efter kommer 5,0 pris mæssigt den skulle af gode grundei kke have træk problemer, men hvad med drift af den ? er de slemme ? og til sidst som de fleste nok ville sige vi skulle købe 3,0 men den er bare dyr i indkøb. og kan finde de to andre meget billiger. hvad har i af erfaring med disse 3 bil modeller hvad siger i. da vi ikke har haft 4x4 før ved vi slet ikke noget om det. del jeres viden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW touareg Diesel men hvilken
  • #1   30. sep 2010 Min far har en 3.0 v6 med er det 320 hk (ret mig hvis jeg tager fejl) og den kører bare godt... kører man pænt i den altså 80-90 stykker ligger den på ca 13 km pr litter. men en af mine venner har haft en 2.5 på prøve og den brugt nu noget mere diesel. men lige meget hvad for model du vælger..så husk de er dyre i dæk og bremser. da det er en tung bil både at flytte og bremse ned igen.... V10 er for voldsom. den ødelægger dens gearkasse. v6 sku efter sigene være den bedste model

• #2   30. sep 2010 Touareg skal man holde sig fra

De er utrolig dyre og køre i, dyre i service ( især bremser og dæk ! )

Luftundervognen er dyr og rep. på

Gearkasser holder ikke særlig godt og er dyre og rep. på

Kardanakslen og fordeler gearkassen er også rigtig svage, da bilen udkom blev fordelergearkasser og gearkassen skiftet som pokker

Og ja, så synes jeg personligt at den er "for stor" til hverdags brug, den fylder meget smiley

Har prøvet både R5 TDI, V6 TDI, V8 benzin og V10 TDI - og V6'eren var den jeg synes der kørte bedst hvis man ser bort fra kræfterne. og den er mindre hård ved gearkassen

• #3   30. sep 2010 3,0 tdi har 225 hk

• #4   30. sep 2010 min fars den har kørt 39.000 km og der har ikke været noget med den endnu...ud over bremselygten i bagruden har mistet et par dioder his og her..

• #5   30. sep 2010 Der skulle da heller ikke gerne være noget i vejen med en bil, der kun har kørt 39.000 km.

• #6   30. sep 2010 min chef havde en tuareg V6 TDI og DSG gearkassen kunne ikke holde.
    ifølge forhandleren var det en svaghed ved dem.
    så forstår ikke at han købte en tuareg igen

• #7   30. sep 2010 okay, tak BG, vi skal bruge bilen til træk af trailer med mere. vi bor på landet og har længe haft brug for en stor 4x4 da både veje og vejr ikke er sødt mod vores normale biler. tænker på om 2,5 er for lille til det. men vi tager nok ud og prøver en og ser om det er noget. ellers står den på bmw x5 3,0 d men igen det er svært og find en 4x4 som bare kører. og fx enn 30 vw touareg skulle bare kører perfekt, jamen så der jo ingen der ville sælge deres :S

• #8   30. sep 2010 Min svigerfar har en Touareg 3.0 V6 fra 05 som han dagligt trækker en 3t trailer med minigraver og andet entreprenør grej. Den har køet 150.000km og kører rigtigt fint og problemfrit, også med automat gear.

Bremser skifter vi selv da det jo ikke er sværre på sådan en end på en Golf 2, og delene koster 6k for komplet bremser med slidindikatore og klodser hos VW.
    Men hvis VW skal skifte dem så er det temmeligt dyrt, de tager 7500kr pr ende.

Og så skal man holde sig fra dem med luft undervogn og pis..

• #9   1. okt 2010 okay FEDT fedt men hvad med 2,5 TDI ?

• #10   1. okt 2010 det er total ligemeget mine forældre var dumme nok i dag til at blive snydt af en forhandler smiley :( smiley :( smiley :( smiley :( de har købt en nissan x trail :S smiley :( øv en blikspand smiley

• #11   13. nov 2010 Tag ikke fejl af en nissan xtrail. Rigtig god og solid bil som er driftsikker, hvilket man langt fra kan sige om touaregerne. Derudover er de heller ikke så dyre at få til service osv.

• #12   14. nov 2010 smiley DRIFT SIKKER ALDRIG det lort skal heletiden på værksted. det en plastik bil. og vi kan ikke anbefale den!!! vi forstår nu hvorfor tyske biler er den enste bil. fordi det bare er bilen der virker. og en touareg v8 kører perfekt lige så godt som en x5 v8

• #13   16. nov 2014 Købte selv en Touareg v10 2 år efter. Nissanen er noget skød. Fint lige ud os
    G sådan men en trailer magter den sku ikke så godt. Har kørt 60.000 i min v60 lige haft motor og gearkasse ude og lavet service og lagt i igen. Dejlig vogner glad for den, sandheden er nok at det bliver svært at komme tilbage til en normal bil igen. De kører bare kanon godt når den kører sådsb en v10

Kommentér på:
VW touareg Diesel men hvilken

Annonce