{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.751 visninger | Oprettet:

købt trailer, hvad nu?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er den lykkelige ejer af en gammel trailer nu.

Men da jeg ikke kender noget som helst til regler osv. beder jeg om lidt hjælp.

1. Den skal synes ved omreg. Men hvad tjekker de?
jeg ved et "forlys" i den ene side ikke virker.
det er en gammel brenderup med høj ruf. total vægt 500kg uden bremse.

Men hvor voldsomt tjekker de det hele?

2. skal jeg på motorkontoret for at få papir inden syn eller kan de fikse det hele til syn?

3. syn koster 420 kr. her i 7200 Grindsted men koster omreg. også noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købt trailer, hvad nu??
  • Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 32
    #1   1. jan 2011 Du kan bare sætte to hvide reflekser på istedet for de hvide markeringslys

  • #2   1. jan 2011 De tjekker stelnummer,lys,reflekser,hjullejer......og at den ikke sidder fast i akslen,det vil sige at affjedringen skal virke.
    Hvis den er rustet fast,kan det nemt ske det kræver en ny aksel,og ja så er den bare lige til at smide væk,da en komplet aksel koster ca. 50 procent af en ny trailer på tilbud.
    Du skal hente en omregistringsblanket på motorkontoret,og udfylde den.
    Så skal den originale reg. attest også med til syn.

    Håber du kunne bruge dette. Mvh. Peter


  • Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 32
    #3   1. jan 2011 så tjekker de om akslen er ok. de er ikke så voldsomme når det er sådan en lille trailer

  • #4   1. jan 2011 hvor gamle er den?.. det er noget med inden den fylder 4år så kan man bare omregiristregere den op motorkontoret, ellers skal den lige en tur forbi syns hallen. dem gamle købte ny båd sidste år og den trailer var lige knap 4år så slap han for og køre den til syn.

    Da vi solgte den gamle båd med trailer, stod den gamle selv for og få traileren omreg. i købers navn. fik køber til og tage omreg, papir med med købers underskrift, adresse osv. kørte til syn med traileren også over på motorkontoret for at få den omreg. i købers navn.


  • #5   1. jan 2011 super tak.

    jeg har købt den brugt for 2000 kr. og lige pt har jeg kun set at det ene lys ikke virker ( evt bare en ny pære)

    så tror bare jeg skal prøve at trille til syn.


  • #6   1. jan 2011 puha den er fra 80érne engang tror jeg. sælger har inden for det sidste år smidt en ny aksel på den.

  • #7   1. jan 2011 Så er det en let sag og få synet.. De går nok bare lige rundt om den og siger du skal prøve lyset,

  • #8   1. jan 2011 2000 kr for en brugt 500kg treiler, lyder lidt dyrt , den kommer jo til at koste 3000 kr inden den er om reg. det er tæt på at du kan få en ny til den pris

  • #9   1. jan 2011 bo p.
    også med høj ruf? altså med presenning? syntes nu ikke det var så galt, da dem jeg har søgt på koster fra 5000 og op....

    Oploader lige et foto i albums....


  • #10   1. jan 2011 kan da godt være at prisen alligevel er rimelig, jeg hved ikke lige hvad sådan en overdækning koster.

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #11   1. jan 2011 En ting de går meget op i, er at den ikke må have skarpe kanter, når du siger den er fra 80'erne vil det sige en tratrailer, så kan synsmanden i teorien køre sin hånd hen over toppen af siderne/enderne, og hvis han får en splint i fingeren eller skærer sig, så er den dumpet.

    Det hvide positionslys skal være på traileren, hvis den er mere end 1.22m bred indvendig (der kan ligge en byggeplade i bredden) Hvis den er smallere, så er reflekser nok.

    Husk også de 2 røde trekanter bagpå, dem kan den også dumpe på, der skal være 2, en i hver side, med spidsen opad.

    Kuglekoblingen tjekker de også, den må ikke have slør på nogen måde (Tjekkes når den sidder på bilen, og træk op i den, så må den ikke kunne gi sig)

    Nogle synsmænd er også meget pernippen hvis du kommer med den uden prøveplade på til syn, da det ifølge loven er ulovligt at køre med en trailer uden plade på ("bugsering" og trekant gælder ikke, det kan kun ske med trailere der aldrig har været indregistreret)


  • #12   1. jan 2011 så er der 2 ikke så gode billeder.

    jeg har spurgt et firma hvad de skulle have for at lave en ramme og smide en dug på. det startede med 4600 ex. moms....

    Så jeg syntes ikke den er så dyr igen... men jeg har faktisk ikke forstand på det.


  • #13   1. jan 2011 Berndt K. 1000 tak.

    Det er rart at vide hvad man skal have klar inden man køre til syn.


  • #14   1. jan 2011 en ting mere du lige skal tjekke er vægttavlerne, det kan de også kasere den på. og så mener jeg også at der skal side gule reflexser på siderne.

Kommentér på:
købt trailer, hvad nu??

Annonce