mærkelig besked til dba annonce.. {{forumTopicSubject}}
jeg har min gamle passat til salg på dba, og her idag får jeg en mail på telefonen på engelsk hvor der bliver spurgt om den stadig er tilsalg, og bliver bedt om at svare på en mail adresse i beskeden. jeg skriver at den stadig er tilsalg og får denne besked : (oversat med google translate fra engelsk)
Hvor længe har du ejet det? og hvad er din faktiske pris for det. Jeg elsker en god handel, så jeg vil gerne have det så snart jeg kan, og jeg ville være i stand til at foretage betaling via paypal ... Lad mig vide din pris for det. Jeg vil lade al transport forberedelser til det at blive transporteret hjem til mig i Perak. Hvis det er muligt, kan du sende mig nogle nyere billeder?
er det ikke lidt mærkeligt at exportere en dansk bil som den? og hvor fanden er perak?
jul 2006
Følger: 55 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.178
Lad vær med at svare på den
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
jul 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 111
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 307 Svar: 7.748
Det er svindel.. de vil bare franarre dig penge...
det er oppe dagligt herinde...
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.203
jul 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 98 Svar: 1.057
hehe, den er helt sikkert ikke fake
Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 7 Emner: 36 Svar: 736
ja hvad tror du selv!!!!!
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 1.285
Så hold dig langt væk.
mar 2005
Ham der skrev til min ven blev ihvertfald meldt til alle de nyhedsbreve jeg kunne finde på nettet inden for en time.
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 61 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 92
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 307 Svar: 7.748
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 61 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 92
mar 2005
nov 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 48
hvis nogle har været ude for det samme så skriv til mig i pb så jeg kan videregive det til journalisten.
mvh.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 131
jun 2009
Følger: 1 Svar: 21
Vi oplever desværre at nogle af vores sælgere modtager disse henvendelser enten via mail eller sms – Og dette tager vi bestemt meget alvorligt.
Netop derfor bruger vi mange ressourcer på konstant at udbygge eksisterende filtrer. I praksis betyder det at vi opdager og eliminere mange af henvendelser både via mail og sms inden de rammer vores brugere! Svindlernes mission er dog at finde frem til hvordan de så kommer i kontakt med sælgerne og derfor ændrer de også konstant metoderne – og vi følger med.
For at undgå at nogle bliver snydt, gør vi meget for at informere vores brugere om disse svindeltyper. Vi har derfor udsendt en informationsmail til alle vores brugere samt indsat ekstra information på forsiden af vores Sikkerhedscenter samt på Facebook og Twitter. Sker der nye tiltag, vil vi naturligvis holde Jer orienteret på sitet.
Læs mere i vores Sikkerhedscenter:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp
Derudover kommer der flere gode tiltag på DBA som vil gøre det mere sikkert at handle på sitet – Bl.a. kan nævnes betaling mellem brugere (PayPal) og validering af profil via NemId. Har I andre gode forslag, så fortæl os endelig om det i vores Feedbackforum: http://dba.uservoice.com/forums/90393-www-dba-dk - Her kan alle stemme på de idéer som man synes er bedst.
Bemærk også at køberne ofte ender falske kvitteringer med PayPal-logo hvor der står oplyst at pengene er overført - Dette er ikke tilfældet!
Husk at PayPal aldrig beder om penge, kreditkortinformation eller bankinformation i mail. Eneste måde du kan være sikker på at pengene er indgået på din PayPal-konto er ved at logge ind på PayPal og se posteringen på kontoen. Er du i tvivl om ægtheden af en PayPal kvittering, så e-mail til spoof@paypal.com
Oplever I henvendelser som I er i tvivl om er reel, så kontakt endelig Support på support@dba.dk – Så undersøger vi gerne sagen.
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support DBA
aug 2007
Følger: 1 Biler: 3 Svar: 1
Fik d.d. en sms fra fred.james9 .. med et ønske om svar på email: coolfred12@live.com .... Om en Peugeot 306 jeg har til salg på DBA.DK
Vedkomne er ikke interesseret i direkte kontakt ... så jeg svarede på en hastigt oprettet email i navnet: Jule Manden ....
Til alle jer .... giv jer end ikke tid til at svare på den slags - I bliver bare taget i den bare R... hvis I gør det ... slet skidtet og lev glade videre ;o)
Mvh Bo
nov 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 48
Det har også næsten lige været i kontant
mærkelig besked til dba annonce..