{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.573 visninger | Oprettet:

mærkelig besked til dba annonce.. {{forumTopicSubject}}

jeg har min gamle passat til salg på dba, og her idag får jeg en mail på telefonen på engelsk hvor der bliver spurgt om den stadig er tilsalg, og bliver bedt om at svare på en mail adresse i beskeden. jeg skriver at den stadig er tilsalg og får denne besked : (oversat med google translate fra engelsk)

Hvor længe har du ejet det? og hvad er din faktiske pris for det. Jeg elsker en god handel, så jeg vil gerne have det så snart jeg kan, og jeg ville være i stand til at foretage betaling via paypal ... Lad mig vide din pris for det. Jeg vil lade al transport forberedelser til det at blive transporteret hjem til mig i Perak. Hvis det er muligt, kan du sende mig nogle nyere billeder?

er det ikke lidt mærkeligt at exportere en dansk bil som den? og hvor fanden er perak?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mærkelig besked til dba annonce..
  • #1   3. mar 2011 Ignorer den.

Lad vær med at svare på den

• #2   3. mar 2011 Det er fusk, har oplevet det samme på qxl, de vil bare hustle dig.

• #3   3. mar 2011 Hold dig LAAAAAAAAAAAAAANGT væk fra det der, du skal ikke oplyse noget som helst, det er svindel, og de tager røve så meget på dig, hvis de får chancen! Cut forbindelsen til dem, og sælg kun ved privat fremmøde og kontanter.

• #4   3. mar 2011 Ugandamail

Det er svindel.. de vil bare franarre dig penge...

det er oppe dagligt herinde...

• #5   3. mar 2011 jo, den ville jeg ik tro på den der... få ham til at sende penge først, derefter kan du jo være ligeglad... ellers ville jeg holde mig fra det...

• #6   3. mar 2011 http://maps.google.dk/maps?q=perak&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=da&tab=wl

hehe, den er helt sikkert ikke fake smiley

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #7   3. mar 2011 Det er en svindler dba advare stærkt mod det

• #8   3. mar 2011 pas på. har prøvet noget ligende. en der ville sende mig en check fra england,det gjorde han,og den var selvfølgelig på for meget,så han ville ha jeg skulle sende bilen med container og sende resten af pengene retur.

ja hvad tror du selv!!!!!

• #9   3. mar 2011 Hej Mikkel. Det er røveri. Hold dig langt væk. Prøv og google mail adressen. Min kammerat fik samme mail for 2 uger siden. De vil have dig til at modtage pengene over paypal. Men der er 2 muligheder. 1 det er en slags fake paypal account du for ud af det. Eller 2 de skriver at de sender dig x antal kroner på en check, hvor så x antal er for meget fordi det er en gammel check. så skal du sende nogen penge tilbage til dem. Men den check du har fået er falsk og så har lige lige sendt dem nogen penge som DU skal betale.

Så hold dig langt væk.

• #10   3. mar 2011 for øvrigt sys jeg at der burde være en tråd herinde hvor man skriver hvilken mail de skriver fra og så må nogen stå for at bombe de mail adresser alt hvad de kan.
    Ham der skrev til min ven blev ihvertfald meldt til alle de nyhedsbreve jeg kunne finde på nettet inden for en time. smiley

• #11   3. mar 2011 jeg kan godt se det er helt godnat. omkostningerne er jo dyrere en bilen. men ville bare lige høre om i havde prøvet noget lignende, og det har i kan jeg høre smiley

• #12   3. mar 2011 det tager jo ikke engang 3 minutter at oprette en ny mailadresse??

• #13   3. mar 2011 den email jeg skrev til hedder fredcris12@live.com og den jeg fik svar fra hedder coolfred12@live.com. det har jeg faktisk først set nu haha.

• #14   3. mar 2011 Kong gulerod. Nej men jeg kan se når jeg googler mail adressen at det er en de bruger temmeligt længe af gangen.. Og de sender jo de mails der ud til noget der ligner 1 million om dagen i forskellige lande. Min ikke det ville irretere dem lidt for så er det jo ikke nemt for dem at se hvem der er deres "kunder"

• #15   3. mar 2011 dr1 er igang med at buste ham smiley har været ude for det samme.

hvis nogle har været ude for det samme så skriv til mig i pb så jeg kan videregive det til journalisten.

mvh.

• #16   4. mar 2011 jeps svindel har selv fået sådane en besked blev slettet mettevunst

• DBA S
    DBA S Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 21
    #17   17. mar 2011 Hej Mikkel H

Vi oplever desværre at nogle af vores sælgere modtager disse henvendelser enten via mail eller sms – Og dette tager vi bestemt meget alvorligt.

Netop derfor bruger vi mange ressourcer på konstant at udbygge eksisterende filtrer. I praksis betyder det at vi opdager og eliminere mange af henvendelser både via mail og sms inden de rammer vores brugere! Svindlernes mission er dog at finde frem til hvordan de så kommer i kontakt med sælgerne og derfor ændrer de også konstant metoderne – og vi følger med.

For at undgå at nogle bliver snydt, gør vi meget for at informere vores brugere om disse svindeltyper. Vi har derfor udsendt en informationsmail til alle vores brugere samt indsat ekstra information på forsiden af vores Sikkerhedscenter samt på Facebook og Twitter. Sker der nye tiltag, vil vi naturligvis holde Jer orienteret på sitet.

Læs mere i vores Sikkerhedscenter:
    http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

Derudover kommer der flere gode tiltag på DBA som vil gøre det mere sikkert at handle på sitet – Bl.a. kan nævnes betaling mellem brugere (PayPal) og validering af profil via NemId. Har I andre gode forslag, så fortæl os endelig om det i vores Feedbackforum: http://dba.uservoice.com/forums/90393-www-dba-dk - Her kan alle stemme på de idéer som man synes er bedst.

Bemærk også at køberne ofte ender falske kvitteringer med PayPal-logo hvor der står oplyst at pengene er overført - Dette er ikke tilfældet!

Husk at PayPal aldrig beder om penge, kreditkortinformation eller bankinformation i mail. Eneste måde du kan være sikker på at pengene er indgået på din PayPal-konto er ved at logge ind på PayPal og se posteringen på kontoen. Er du i tvivl om ægtheden af en PayPal kvittering, så e-mail til spoof@paypal.com

Oplever I henvendelser som I er i tvivl om er reel, så kontakt endelig Support på support@dba.dk – Så undersøger vi gerne sagen.

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
    Support DBA

• Bo D
    Bo D Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Biler: 3 Svar: 1
    #18   5. apr 2011 Ja ... så er den gal igen ...

Fik d.d. en sms fra fred.james9 .. med et ønske om svar på email: coolfred12@live.com .... Om en Peugeot 306 jeg har til salg på DBA.DK

Vedkomne er ikke interesseret i direkte kontakt ... så jeg svarede på en hastigt oprettet email i navnet: Jule Manden ....

Til alle jer .... giv jer end ikke tid til at svare på den slags - I bliver bare taget i den bare R... hvis I gør det ... slet skidtet og lev glade videre ;o)

Mvh Bo

• #19   6. apr 2011 det er nemlig rigtig bo smiley

Det har også næsten lige været i kontant smiley

Kommentér på:
mærkelig besked til dba annonce..

Annonce