{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Mærkelig besked i synshal {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg var til syn med min cj7 som jeg netop har købt. Den har førhen været på dk plader men blev afmeldt i 2012. Synsmanden krævede at jeg monterer en bremsevæske føler og lampe.
Der står ganske rigtigt i detailforeskrifter for motorkøretøjer:
" Bil med hydraulisk bremsetransmission skal være forsynet med en rød kontrol-
lampe, der lyser, hvis en del af bremsetransmissionen svigter. Alternativt kan kontrollampen lyse, hvis væskeniveauet i beholderne er under en vis værdi. Før 01.04.80: Gælder ikke."

Er der nogen af jer der ved hvor jeg finder en måler til en bil ser aldrig har haft dette monteret? Skal jeg nu montere ny mastercylinder?
Den har jo den gamle amerikanske type reservoir med klemmeholdt metallåg (se billede).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig besked i synshal
  • #1   14. jun 2015 Hej hvilken årg. er din jeep ? smiley

• #2   14. jun 2015 Er det ikke hvis bilen er fra før 01.05.1968 så gælder denne bestemmelse ikke?

• #3   14. jun 2015 Jeepen er desværre fra 81

• #4   14. jun 2015 Hvor håbløst! smiley

Kan du ikke bare tage en føler fra en anden bil og bore et hul i dækslet? Så sætter du bare en lampe et sted i bilen og trækker ledning dertil..

• #5   14. jun 2015 @torpedo nej jeg har været inde i bestemmelserne. Det er alle biler nyere end april 1980

• #6   14. jun 2015 @bmwbrian ja det tænker jeg også men synshallen sagde at man skulle have en original del på. Men det findes jo ikke originalt......suk

• #7   14. jun 2015 Hmm.. Der er altså en eller anden undtagelse, for biler hvor udstyre ikke findes originalt. Prøv at spørge en anden synsmand om hans mening. Den første synsmand kan jo ikke lave det om nu, det ville jo være det samme som at indrømme han har taget fejl..

• #8   14. jun 2015 Ja det tænker jeg også. Men synsmanden fastholdt. Og jeg ringede til trafikstyrelsen hvor en expert gav synsmanden medhold så jeg tror ikke jeg slipper for det

• #9   14. jun 2015 Øv altså! Er der ikke en nyere model hvor låget er anderledes?

• #10   14. jun 2015 Hej prøv evt. at se GM brake master cylinder det minder meget om `din`og jeg mener der fås et låg med svømmer. Mvh.Mathis

• #11   14. jun 2015 (3)Den af driftsbremsen krævede virkning skal kunne opnås ved første aktivering af betjeningsanordningen.
    Bestemmelsen indebærer, at alle driftsbremsens hjul skal aktiveres af ét håndtag/
    pedal, medmindre der er anført andet for en specifik køretøjsart (to-hjulet
    motorcykel og to-hjulet knallert og tre-hjulet lille knallert). Tre-hjulet stor knallert
    kan dog være e-godkendt med opdelt bremsesystem.
    (4)For driftsbremsesystem, hvor førerens muskelkraft alene ikke er tilstrækkelig til at frembringe den for nødbremsen krævede bremsevirkning, gælder:
    a) At systemet skal være forsynet med en energibeholdning, der er tilstrækkelig
    til, selv når energikilden svigter, at køretøjet kan standses med den for
    nødbremsen krævede virkning
    b) At køretøjet skal være forsynet med en optisk eller akustisk alarmanordning,
    der giver signal, når energibeholdningen falder til under 65% af den
    nedre grænseværdi for normalt arbejdsområde.
    Før 01.05.68: Gælder ikke.
    c) At energi til køretøjets hjælpeudstyr ikke må kunne tages fra bremsesystemets
    energibeholdning, når denne er under 65% af den nedre grænseværdi
    for normalt arbejdsområde.

• #13   14. jun 2015 Torpedo jeg tror de kigger punkt 5.02.002:
    Hydrauliske anlæg
    (1) Hydrauliske komponenter skal være tætte.
    (2) Væskebeholderens påfyldningsåbninger skal være let tilgængelige, og væske-
    standen skal nemt kunne kontrolleres, evt. ved hjælp af en alarmanordning.
    (3) Komponenterne i et fodbetjent anlæg skal kunne tåle en aktiveringskraft på
    1000 N (100 kp).
    (4) Bil med hydraulisk bremsetransmission skal være forsynet med en rød kontrol-
    lampe, der lyser, hvis en del af bremsetransmissionen svigter. Alternativt kan kontrollampen lyse, hvis væskeniveauet i beholderne er under en vis værdi. Før 01.04.80: Gælder ikke.

• #14   14. jun 2015 Ja jeg har også kigget ebay, men ville gerne slippe for at montere ny mastercylinder

• #15   14. jun 2015 Hej
    Det som det handler om er dette:
    4)For driftsbremsesystem, hvor førerens muskelkraft alene ikke er tilstrækkelig til at frembringe den for nødbremsen krævede bremsevirkning, gælder:
    a) At systemet skal være forsynet med en energibeholdning, der er tilstrækkelig
    til, selv når energikilden svigter, at køretøjet kan standses med den for
    nødbremsen krævede virkning
    b) At køretøjet skal være forsynet med en optisk eller akustisk alarmanordning,
    der giver signal, når energibeholdningen falder til under 65% af den
    nedre grænseværdi for normalt arbejdsområde.
    det vil efter min mening betyde at der er en bremseforstærker på bilen og at der så skal være en advarselslampe/kontakt i systemet som giver alarm/lyser nå der ikke er nok vaccuum i systemet (havde engang en Citroen BX16 hvor der er højtryksbremser med tryk fra hydraulikken er der skulle være en advarselslampe der lyste hvis der ikke var nok tryk - finder vist nok også på nogle Audi ) ved at vaccuum kontakten sidder på nogle Toyota Hiace disel !!!
    polobjørn

• #16   14. jun 2015 Det er en advarsel for manglende vaccuum der er tale om se stykke 4 i #11
    polobjørn

• #17   14. jun 2015 Så må du starte med at klage over samtlige syn bilen har været til hvis det ikke er opdaget før nu.

Kontakt importøren og hør om du kan få en kopi af typegodkendelsen på bilen og om der er en aftale om bilen er fritaget for kontrol anordningen for lav bremsevæske stand.

Hvornår er den indregistreret første gang?

Har du været på skat.dk under motorregisteret og slå bilen op og se om der skulle stå noget brugbart omkring fritagelse?

Kommentér på:
Mærkelig besked i synshal

Annonce