1.131 visninger
|
Oprettet:
Tuning på en bænk vs rullefelt? {{forumTopicSubject}}
Snakked med mit tunings firma og de siger de vil tune min motor på en "bænk"..
De tager den ud og tuner den og tilbage igen.
Er der nogen særlig forskel??
For mig lyder det som en mere præsis tuning, men det er måske bare en tuning om et rulle felt?? Altså kvalitteten? og får man afvide hvad den så vil yde på hjulende og ikke kun hvad motoren yder??
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Hvad jeg ikke fatter er, at du stiller dette spørgsmål:
"og får man afvide hvad den så vil yde på hjulende og ikke kun hvad motoren yder??"
Nej, det gør du sgu sjovt nok ikke, da de umuligt kan vide hvad din generator og andre ting sluger.
apr 2004
Følger: 83 Følgere: 83 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 565
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Kunne jo være dee haved et program med forud indstilled modstand som den vil have med gearkasse på og på den måde komme frem til hvad den ville have af hk ifølge de oplysninger de havde.. De kan jo så mange smarte ting idag
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
derfor jeg spørg.. Det er lidt dyre med bænk tuning, men som du siger så bliver den nok mere præsis som jeg også havde forstillet mig..
Det var egentlig svar nok
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Efter min mening, er det total spild af penge og pille motor ud, for og få den justeret i bænk.
Hvis man gerne vil finjustere meget nøje, kræver det jo bare et flet med bremse, men vil stadig mene, at der skal finjusteres på vejen, da du ikke kan skabe de samme forhold i en bænk/rullefelt.
Især ved turbobiler, skal de tit have mere benzin når de komer ud på vejen og bliver justeret...
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Er ked af hvis det genere dig.. Jeg er bare ikke så meget inde i det tunigs haløj og da det er meig som skal betale prøver jeg bare at finde det jeg syntes er bedst ud fra de svar folk kommer med.
Firma tager en i røven uanset hvad, men erfering kan de ikke tage fra en og derfor mine spørgsmål..
Ja jeg går MEGET op i min mitsubishi og fred være emd det
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Grunden til "bænk" tuning er at de har svært ved at tune min motor på et rulle felt med den automatgearkasse jeg har da der kun 1 2 D N R P dvs. de kan ikke sætte dne i 3 gear og fyre den af og det giver en ikke helt så præsis tuning, så det har ikke noget mef F1 motor at gøre...
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Men ellers er det nu også ganske fint og justere den på vejen
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Jeg sidder bare og overvejer de muligheder jeg har nu med rulle felt eller bæmk og hæler måske mest til bænk tuning selv om jeg så ikke får afvide hvaden giver på hjulnde.. men hvad mister man igennem en automatgear kasse 15 hk? ca
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Man kan godt gøre så den bliver i 3 gear ved ay køre uden Over drive, men den skal stadig op i 3 gear først og der skal du køre op i gearne først og være sikker på at når du laver Kick down den ikke gear ned og acc.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Ja sådan er det bare. Går ikke vildt op i det, men det er kalrt lidt også har ret.. Må se tiden an hvad den har givet fra sig
Tuning på en bænk vs rullefelt?