{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Tuning på en bænk vs rullefelt? {{forumTopicSubject}}

Snakked med mit tunings firma og de siger de vil tune min motor på en "bænk"..

De tager den ud og tuner den og tilbage igen.

Er der nogen særlig forskel??

For mig lyder det som en mere præsis tuning, men det er måske bare en tuning om et rulle felt?? Altså kvalitteten? og får man afvide hvad den så vil yde på hjulende og ikke kun hvad motoren yder??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning på en bænk vs rullefelt?
  • #1   21. mar 2011 Det er er helt A-okay.

    Hvad jeg ikke fatter er, at du stiller dette spørgsmål:

    "og får man afvide hvad den så vil yde på hjulende og ikke kun hvad motoren yder??"


    Nej, det gør du sgu sjovt nok ikke, da de umuligt kan vide hvad din generator og andre ting sluger.


  • #2   21. mar 2011 Du får en meget mere præsic tuning, da du kan holde motoren på giving omdrejning og fint justerer belastning. derved kan du tuning alle områder meget mere præsict.



  • #3   21. mar 2011 Rullefelt måler jo hk på hjulene og måler modstanden i drivlinjen og regner så kræfterne ud på motoren.

  • #4   21. mar 2011 generator = Gearkasse og øvrige drivlinie = d0h smiley

  • #5   21. mar 2011 ÷ CCWhore - Verdens fedeste fælg ÷

    Kunne jo være dee haved et program med forud indstilled modstand som den vil have med gearkasse på og på den måde komme frem til hvad den ville have af hk ifølge de oplysninger de havde.. De kan jo så mange smarte ting idag smiley


  • #6   21. mar 2011 Lasse Kofoed -: Det var det jeg tænkte på.. Har begge valgmuligheder dog på rulefelt i sverige og bænk tunig i dk..

    derfor jeg spørg.. Det er lidt dyre med bænk tuning, men som du siger så bliver den nok mere præsis som jeg også havde forstillet mig..

    Det var egentlig svar nok smiley Tak for svarende alle sammen. er ked af hvis der er et spørgsmål som lyder dumt, men det var nu engang mit spørgsmål smiley


  • #7   21. mar 2011 Nu er det jo næppe en toptunet F1 motor vi snakker om, men en mere eller mindre standard motor.
    Efter min mening, er det total spild af penge og pille motor ud, for og få den justeret i bænk.

    Hvis man gerne vil finjustere meget nøje, kræver det jo bare et flet med bremse, men vil stadig mene, at der skal finjusteres på vejen, da du ikke kan skabe de samme forhold i en bænk/rullefelt.
    Især ved turbobiler, skal de tit have mere benzin når de komer ud på vejen og bliver justeret...


  • #8   21. mar 2011 HARTMANN$:

    Er ked af hvis det genere dig.. Jeg er bare ikke så meget inde i det tunigs haløj og da det er meig som skal betale prøver jeg bare at finde det jeg syntes er bedst ud fra de svar folk kommer med.

    Firma tager en i røven uanset hvad, men erfering kan de ikke tage fra en og derfor mine spørgsmål..

    Ja jeg går MEGET op i min mitsubishi og fred være emd det smiley


  • #9   21. mar 2011 K-FINN .:

    Grunden til "bænk" tuning er at de har svært ved at tune min motor på et rulle felt med den automatgearkasse jeg har da der kun 1 2 D N R P dvs. de kan ikke sætte dne i 3 gear og fyre den af og det giver en ikke helt så præsis tuning, så det har ikke noget mef F1 motor at gøre...


  • #10   21. mar 2011 Man må vel kunne lave nogle fiks fakserier, så den bliver i 3 gear.
    Men ellers er det nu også ganske fint og justere den på vejen


  • #11   21. mar 2011 K-FINN : Jeg tror bare man skal have en anden motorstyring ind min så hvis man skal gøre det på vejen smiley

    Jeg sidder bare og overvejer de muligheder jeg har nu med rulle felt eller bæmk og hæler måske mest til bænk tuning selv om jeg så ikke får afvide hvaden giver på hjulnde.. men hvad mister man igennem en automatgear kasse 15 hk? ca


  • #12   21. mar 2011 K-FINN :

    Man kan godt gøre så den bliver i 3 gear ved ay køre uden Over drive, men den skal stadig op i 3 gear først og der skal du køre op i gearne først og være sikker på at når du laver Kick down den ikke gear ned og acc.


  • #14   21. mar 2011 Michael S

    Ja sådan er det bare. Går ikke vildt op i det, men det er kalrt lidt også har ret.. Må se tiden an hvad den har givet fra sig smiley


Kommentér på:
Tuning på en bænk vs rullefelt?

Annonce