{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27.625 visninger | Oprettet:

Salg til CVR-nummer - engros salg {{forumTopicSubject}}

Hej,

Kan det passe, at man på ingen måde som privat kan købe en bil om den er sat til salg som engros?

Kan man ikke skrive ind i aftalen, at man tager den uden garanti?
Jeg ved godt, at man har den gældende ret som privat køber, som man ikke har - hvis man sælger til CVR-nummer, men blot om i har prøvet om man kan snakke sig til en aftale.

Har nemlig set mig lun på en vogn, der sælges således...
..eller i hvert fald den vogn, vi lige har brug for lige nu smiley

Mvh. Mads K.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg til CVR-nummer - engros salg
  • #1   12. apr 2011 Hej Turbo-Freak,

    Jeg tænker bare bogføringsmæssigt, så synes det da sådan, at det vil se lidt mystisk ud, at man lader en bil indgå i regnskbet, men så er den der jo ikke alligevel - hvis man som CVR registreret køber en bil?

    Men ved ikke, om jeg ikke forstår det rigtigt?

    Jeg vil bare IKKE have, at den som har a CVR-nummer bliver belastet på nogen måde, men kan ikke lige se dette..

    Mads K.


  • #2   12. apr 2011 Som privat er man altid omfattet af reklamationsrettet - det kan ikke afskrives, da det ville være et brud på loven. Mange forhandlere prøver sig alligevel med "engros salg", og de gør det også gerne til private - selvom det er ulovligt.

    Hvis en bil kun sælges som engros, så er det 100% sikkert, at der er et væsentligt problem med den, som i pris overstiger det, der kan tjenes hjem igen. Eller sagt på en anden måde; skulle engros-bilen sælges med reklamationsret, så ville dette omfatte et tab for forhandleren.


  • #3   12. apr 2011 ¤ Turbo-Freak ¤: Store forhandlere annoncerer slet ikke engros-salg, hvor private kunder kan se det.

  • #4   12. apr 2011
    Hej,

    Kan godt se hvad i mener begge to og mener, at have forstå dette nu....tak smiley

    Nu er jeg så bare rendt ind i et andet problem - det er en Renault Laguna II stationcar fra 2002, jeg har set på - og har jeg lige læst, at på disse er isofix beslagene svejst forkert på - og netop dette er konen meget hys på - hmmm smiley

    Mvh. Mads K.


  • #5   13. apr 2011 Jeg har ofte købt engros uden cvr nummer. Tag ud og snak med forhandleren. Tænk dig nu rigtig godt om inden du køber en renault, i kommer til at ofre penge på den senere.

  • #6   13. apr 2011 Jeg havde samme spørgsmål.
    - Og fik afvide at jeg lige så godt kunne Mc Donnalds CVR-nummer. Det bliver ikke brugt til noget.

    Det er kun så at forhandleren ikke skal stille nogle garanti.


  • #7   6. jul 2017 jeg har selv købt bil uden cvr,nr, men der er nogle forhandlere der ikke vil sælge uden og det er rigtigt at man bare kan finde et eller andet cvr.nr., kender en der har gjort det, som Mr. N siger så bruges det ikke til noget

Kommentér på:
Salg til CVR-nummer - engros salg

Annonce