{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Første bil a3?. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer derude !

Jeg skal til at købe min første bil, jeg har 100000 at gøre godt med ca.

Jeg tænker selv Audi a3 1,8 T, og det er ikke fordi jeg vil spille smart eller noget !!

Men jeg synes det er en fin bil og har kun hørt positive ting om bilen! + jeg ved at audi holder godt, og da jeg skal køre omkring 75 til skole hver vej kræver det en bil der kan noget ! (:

Og jeg jeg kan da ikke komme udenom at jeg også gerne vil have en bil der kan sparke lidt smiley

Men hvad siger i? har i nogle gode råd i kan diske op med? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første bil a3?.
  • #1   9. okt 2011 200sx supra mrk.4 non turbo. corolla blacktop eller silvertop og så vil du kraftedme ha en Audi smiley

• #3   9. okt 2011 Giessing
    Ja + det løse. Og skal ikke have diesel smiley

jolleh 8
    Det skal slet ikke være sådan noget der smiley

• #4   9. okt 2011 Du vil fortryde det med din benzinøkonomi og forsikring (:

• #5   9. okt 2011 Ikke et specielt godt valg med det kørsels behov.

• #6   9. okt 2011 525i eller noget mercedes. der er bare så meget andet end end en a3 der er federe

• #7   9. okt 2011 Efter jeg har solgt min A3 TDI, og begyndt at køre i konens 1,8T, er jeg blevet overrasket over økonomien. Jeg kører ca 100km om dagen, og jeg holder en brændstoføkonomi på mellem 12,4 og 12,8.

Det er altså ikke tosset af en aldrende benzinbil!

Den er i øvrigt til salg hvis det skulle have interesse ;o)

• #8   9. okt 2011 held og lykke med den.

bilen er fin nok, men regn. med 11km / l og en forsikring der tager ved.

håber du har et godt fritidsarbejde.

• #9   9. okt 2011 Nej kan godt se hvad i mener, men har i ellers nogle gode bud på en fin økonomisk bil ? smiley

- For ja har tænkt meget over det med økonomien, og behøver ikke en vild bil men det ville da være rart hvis den havde mere end de 70 hk. smiley

• #10   9. okt 2011 Watson

Sjovt har lige skrevet til dig smiley

• #11   9. okt 2011 Casper... Skægt. Jeg troede bare du var sindsygt hurtig på tasterne :o)

• #12   9. okt 2011 Hvorfor ikke diesel?
    Nej, den har ikke den der brummen, men det bliver man kun træt af i længden. En diesel er langt mere behagelig at køre langt i, den er billigere i brændstof og billigere i længden når du kører så langt, og du kan chippe den, så den rykke = billig tuning.

Regn med cirka 1 krone per kørt kilometer i sådan en benziner. Det vil sige du bruger cirka 150 kroner på brændstof om dagen. Det kan du cirka halvere ved at køre diesel (:

• #14   9. okt 2011 Ja det er rigtigt nok, men synes bare ikke man får meget diesel for 100000 kr.

Og hvis der så er noget der går galt så har jeg HØRT at det kan blive meget dyrt i diesel biler?

• #15   9. okt 2011 Julian S

Ja men som jeg skriver synes jeg bare ikke man får meget diesel bil for 100000,-

Men ja som skrevet ved jeg heller ikke ret meget om biler og sådan på den måde, jeg vil sætte pris på hvis i kunne give mig lidt idéer? For aner ikke meget om biler !

• #18   9. okt 2011 Ja okay det vel rigtigt nok, men ja jeg går ikke op i at køre som en sindsyg ! For ja efter min mening så SKAL den ikke have 200 HK, men den må bestemt gerne være pæn og have over de der 75 HK..

Da jeg ikke har brug for at køre stækt, jeg skal sådan set bare have en bil der holder og kan køre fra A til B smiley

• #20   9. okt 2011 Giessing
    Ja du har en god pointe, det må jeg sige! Men ja jeg synes godt nok det er en forfærdelig bil !

Men det er værd at tænke over ! og det er kun hovedforløbet jeg skal tage i Odense, så det er ikke hele året ! smiley

• #21   9. okt 2011 Og det med at have en benziner med turbo som første bil, giver alligevel en eller anden tendens til at trykke lidt hårdere på speederen, og lidt større tendens til at køre lidt træk osv. osv.
    Og det gør bare økonomien endnu dårligere smiley
    Jeg havde sgu nok valgt en a3, golf 4, måske leon, passat eller andet VAG (vw, audi, seat osv.) i en tdi'er (:

• #22   9. okt 2011 Julian S

Ja okay forstår godt hvad du skriver, jeg er bare pisse nervøs for at 100000,- ikke er nok for en bil der holder i nogle år og på samme tid er ret økonomisk !

• #23   9. okt 2011 Nicklossi

Ja men som skrevet er jeg bange for at 100000,- ikke er nok til en bil der holder længe og er økonomisk ?

• #24   9. okt 2011 køb en e39 525td

• #25   9. okt 2011 Casper M

20000 er længe nok, hvis vi skulle derhen smiley

Men hvis du bruger alle 100.000 til bilen, har du ikke penge til reservedele osv.
    Tager du lån til bilen? For så vil jeg ihvertfald råde dig til at nøjes med 50k eller sådan. Der ryger rigtig rigtig mange penge til bil hele tiden (:

• #26   9. okt 2011 Jolleh 8
    Den kører jo ikke ret meget længere på literen end en 1,8t (:

• #28   9. okt 2011 Nej altså jeg har 100000 til rådighed, jeg låner penge men ikke af banken.

Men jeg tænker selv omkring de 50-80000,-

jeg vil bare godt have noget det holder og ikke skal laves hver 3 mdr !

• #29   9. okt 2011 Julian S

Har selv overvejet det !

Men nu ved jeg ikke om 260000 km er meget for en diesel bil ?

• #30   9. okt 2011 Casper
    Hvis jeg var dig, ville jeg tage ud og prøve nogle forskellige biler, så du kan danne dig et indtryk af hvordan de forskellige biler kører, og hvilken du føler dig mest tilpas i.
    Og nu du siger du ikke har voldsomt meget forstand på biler som sådan, så tag endelig en der ved noget med! Så kan du undgå mange irriterende overraskelser (:

• #31   9. okt 2011 hvis jeg skulle køre 150km. om dagen ville jeg satme hellere stå og tanke en e39 med diesel end en 1,8t. en e39 har efter min mening 100* mere komfort end en 'golf' klasse bil

• #32   9. okt 2011 Casper M
    260000km er intet for en tdi'er, hvis den er blevet passet ordenligt!
    Da jeg var i Tunesien på ferie kørte vi med en taxa (VW Bora 1,9 tdi) som havde gået.. Hold nu fast.. 1,5 MILLIONER kilometer. Godt nok på 3. motor, men det er i snit 500000km pr. motor (:

• #33   9. okt 2011 Nicklossi

Ja du har nok ret! Jeg tager min far med da han alligevel ved lidt mere end mig !

Men vi kan godt blive enige om at det skal være en diesel ? nu hvor jeg skal køre en del.

• #34   9. okt 2011 Ja okay så det vel ret rimeligt ! smiley

• #36   9. okt 2011 Jeg vil ikke sige at du SKAL have en diesel, men det ville da ihvertfald være LANGT det mest fornuftige! (:
    Og det jeg ville vælge, da det er den med mest komfort i (:

• #37   10. okt 2011 hvad med noget altea på gulplader? smiley

• #38   10. okt 2011 Hvad med en fin øko peugeot, citroen. toyota ? Ved Vw kommer med deres nye up til det nye år.

Lille bil og koster vist 450 kr om året i vægt afgift.

• #39   10. okt 2011 må indrømme at hvis jeg sku smide 100 på en vogn så ville det blive en diesel. og en med masser udstyr. helst mercedes eller bmw. en w210 E270-E220CDi. eller W202-203 220CDi.
    BMW 320d

Kommentér på:
Første bil a3?.

Annonce