{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Danny N
Danny N
Tilmeldt:
13. jul 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20

Min første bil :) {{forumTopicSubject}}

Hej sg, er derved hvor jeg skal til at have bil.
første ville jeg have en golf 3, men ændrede mening da de ruster op.. så jeg vil hører om en golf 2 1.8 gti 16v er en udemærket bil, altså generelt, så jer der har golf 2 eller har erfaring med bilen så skriv gerne.
skriv evt fordele/ulemper osv smiley og om det en god start bil osv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min første bil :)
  • #1   16. jan 2012 hvorfor ikke købe en fin corolla GSI fra 94

  • #2   16. jan 2012 Jeg syns en golf 2 er en spand, har selv haft 2.

    Ville nok også hellere vælge en corolla


  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #3   16. jan 2012 har os kigget på den, men vil hellere ha en golf 2

  • #4   16. jan 2012 Golf 2 ruster mindst lige så slemt som golf 3 . hvis ikk værre .. men helt sikkert en underholdende bil.

    du kommer til smide kassen i forsikring for en gti uanset hvor du får den forsikret som nybilist


  • #5   16. jan 2012 En golf 2 gti 16v er en fed bil. Men måske lige voldsomt nok at starte i. Men du har ret i at golf 3ér ruster meget HVIS man ikke passer på dem og den gør en golf 2 jo sådan set også. Jeg har faktisk et flot eksemplar til salg med flot km-tal og importeret fra syd-tyskland i 07 Tjek min annonce hvis det kunne have interesse.

  • #6   16. jan 2012 som de andre har nævnt, start med en motor i størrelsen 1.0-1.4. uden gti eller noget, de første 2-3 år.. ellers vil du skulle smide 15 kilo mindst bare i ansvar i året. held og lykke.

  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #7   16. jan 2012 forsikring skal ik komme over 15000. har ringet til gf der kan jeg får ansvar for 12000 som nybillist.

    - fin golf du har dig anders h smiley


  • #8   16. jan 2012 Køb en golf 2 og nej den ruster ikke så slemt som en golf 3 men ved golf 2 hold øje ved tank studsen det er en svaghed på 2eren. Hvis du vil have en 16v som start bil og du er 18år kommer du af med kassen i forsikringer.

  • #9   16. jan 2012 Jo tak smiley Har os passet og plejet den som et lille barn. Det var min første bil, og den koster ikke kassen i forsikring som de andre siger. Så god og solid bil at starte i, koster heller ikke så meget at holde kørene. smiley Du er velkommen til at smide en bud ihvertfald

  • #10   16. jan 2012 En 16v holder ikke til at blive tæsket rundt af en 18 årig, Toppen er langt stærkere på en 8v. Og ja, en G2 ruster sgu lige så meget som en G3, og har nu haft nogen flere år til det. Og en G2 er sgu en spand ved siden af en 3'er...

  • #11   16. jan 2012 Og er du nu sikker på den med forsikring, jeg ville se det på skrift før jeg tror det.., det er mindre end hvad jeg skulle give for min 78hk transporter ved GF da jeg var 18

  • #13   16. jan 2012 Golf 3eren er lort ved siden af en golf 2 fordi golf 3 meget mere grim og ruster meget mere end golf 2eren!!!!

  • #14   16. jan 2012 Jacob S: Nej nogle saglige argumenter. En Golf 3 ruster ikke mere end en golf 2. Der var enkelte årgange der rustede midt på døre osv. men undervognen er tit langt pænere end på G2, som bestemt også har sine sygdomme mht. rust. Og udseendet må da så afgjort være en smagssag.

  • #15   16. jan 2012 Haha en golf 2 der ruster mere end en golf 3er hør dog lige jer selv for det første køre der langt flere golf 2er end golf 3er på vejen idag måske er det fordi der er solgt flere golf 2er den gang skal jeg ikke kunne sige og ja der er mange golf 2 der er rustne men nu er de første altså også fra 83 mener jeg og dem kan man finde der køre rundt endnu fra 83? en golf 3 fra 92? de er tit rådenet op! mener det er fra 95 og op efter der er okey biler men hold dig fra golf 3 før 95! de rådner!

  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #16   16. jan 2012 ja jacob, en golf er meget pænere end en golf 3 smiley

    - anders N vis du ikk tror det så lad vær


  • #17   16. jan 2012 corolla ae101 skide god bil


  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #18   16. jan 2012 ved emil, vil heller ik ha golf 3 smiley

  • #19   16. jan 2012 Anders N: De ruster jo overalt også under bunden og meget mere end golf 2.

  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #20   16. jan 2012 køber enten en golf 2 1.8 gti 16v eller corolla e10 gsi smiley

  • #21   16. jan 2012 Emil P: Der kører sgu ikke flere 2'ere rundt end 3'ere. Og nej, en 3'er rådner stadig ikke mere. Der er bare solgt så latterligt mange 2'ere at det stadig er en almindelig bil.

    Og nej, det er sjældent set at en Golf 3 er væk i bunden, når de er rådne er det som regel alle mulige andre steder. Tit er det nederste stykke af forskærmen væk, og det foreste af panelerne.
    En G2, plejer gerne at være væk i de 2 hjørner under kofangeren i bag, og godt rådden ved sealingerne under baglygterne, i soltaget osv osv.


  • #22   16. jan 2012 Golf 2 16v er meget hurtig end corolla selv om du køber golf 2 med en PL motor.

    PL motor 129hk
    KR motor 139hk


  • #23   16. jan 2012 Det er begge gode biler tror bare de bliver meget dyre for dig i forsikring smiley en e10 rådner bare tit helt væk i bag skærme og hvis du køber en golf 2 med plastic skærm forøgere så hold øje med rust bag ved dem er kan nemt være rådnet væk når de er monteret smiley

  • #24   16. jan 2012 Anders N: Glem det! Du ved helt sikke ikke hvad du snakker om.


  • #25   16. jan 2012 Alle ældre biler ruster hvis ikke man holder dem smiley

  • #26   16. jan 2012 Anders N

    Du ser du ser godt nok oftere en golf 2 end en golf 3 smiley

    Og der tager du helt fejl en golf 3 er Lige så ofte væk i bunden som alle andre steder hvis der er et std originalt soltag fra fabrikken ja måske er der nogen der er rådne men det er sku ikke noget du kan skrære alle dem med soltag over en kam men de har tit en problem med ikke at ville være tæte igen hvis man har haft det ude? under baglygter ja det har man da set men ikke oftere end end golf 3 er rådne i skræme smiley


  • #27   16. jan 2012 du skal da ha min astra der er masser af muligheder i den da den står standart og den er tæske billig at køre i og i dele
    jeg regner med at få den synet nu her så kan du smide 15000 af de lange så er det din og den holder i mindst et syn mere hvis man passer den
    og forsikring jeg gir kun 4000 om året i ansvar og jeg har lavet 2 alvorlige skader før tjek den under mine anoncer


  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #28   16. jan 2012 rigtigt nok steffen og som første bil vil jeg maks bruge 15k så forventer da de fleste biler har lidt rust. alle biler har jo nogle svage punkter. smiley

  • #29   16. jan 2012 Steffen K

    Præsis smiley det er med at finde en der er holdt godt self kan man også finde golf 3ere der ikke er rust i der er bare virkelig mange der er meget rådne :S Det er bare desværre ikke alle der holder bilerne lige godt
    Og ja i kan blive ved med at sige en golf 2 også rådner men de første blev altså også lavet i 83! har selv en fra 85 der er lavet lidt under venstre baglygte og lidt i venstre panel men den er altså også 27år gammel!!!!


  • #30   16. jan 2012 Danny N

    Tror dælme ikke du finder en særlig pæn gtier til 15000kr smiley


  • #31   16. jan 2012 Jacob S: Vil vove at påstå at jeg har lavet rust i en hel del flere 2'ere og 3'ere end dig...

    Men jeg kan jo af gode grunde ikke tale af andet end erfaring.

    En 16v'er til 15k, kan man i øvrigt regne med er gennemslidt, og færdig. Sådan en 16v'er er altså bare ikke en motor som går 500.000, og da slet ikke hvis ikke den er passet 100% med service, hvilket de sjældent er. Jeg ville nødigt have sådan en med meget mere end 200.000 på klokken, og uanset er der tit skiftet motor i dem flere gange.


  • #32   16. jan 2012 Køb min Renault det den fedeste !
    Os hvis den skal være hurtigere en alle de andre de har nævnt


  • #33   16. jan 2012 Anders N: Okay er rust så dit mellem navn?? Golf 3 ruster sku altid og jeg har ikke lavt meget rust i golf 3 for der hvor jeg kommer fra holder vi os væk golf 3 fordi de altid ruster så meget!!!!! men en 16v kan godt gå 400000km og ja alle motor skal sku da passe med service.

  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #34   16. jan 2012 har ven der har en rigtig fin 16v til 14 tusind, intet rust overhovedet, pava behandlet 1 gang om året, fin service bog og kun kørt 145600 helt std og læder kabine smiley

  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #35   16. jan 2012 skal fanme ikke have renault smiley tor p

  • #36   16. jan 2012 Tor P: På værksted???

  • #37   16. jan 2012 Danny N: Anders N kender hvis ikke til bilen/motoren eller marke for bilen så hvis jeg var dig ville jeg ikke lytte til ham.

  • #38   16. jan 2012 Danny N

    Hvis den er så fin til de penge vi jeg gerne købe den du kan lave penge på bare at købe og sælge den smiley


  • #39   16. jan 2012 Jacob S: Jeg har sgu endnu til gode at se en 16v som har gået 400.000k med <b>samme</b> motor, til under 20k, som går godt. Og nu i er så glade for jeres G2, så kig bare på en bil som Jetta'en de er alle sammen helt væk..

  • #40   16. jan 2012 Så vildt jeg kan læse har jacob ikke skrevet noget om den skulle koste under 20kilo???? og der er altså heller ikke så mange jettaer som der er golf 2ere? så det er lidt et dårligt agument smiley

  • #41   16. jan 2012 Helt seriøst nu må folk tage sig sammen..
    En Golf 2 kan umuligt holde sig bedre end en golf 3.. Ellers er VAG sku da et værre lortefirma..

    Du vil ALDRIG lave en nyere bil dårligere end den gamle når det gælder holdbarhed.. Nogle årgange kan godt være dårligere ja, men generelt burde de være bedre..
    Hvis dette ikke passer så fuck nej skal ALDRIG købe noget fra VAG..
    Hader alligevel den måde de bygger audier så det er allerede et stort minus.. + hvis der biler bare bliver dårligere og dårligere så kan man jo ikk bruge dem til en skid.

    Danny N:
    Hvorfor ikk starte ud med noget langsomt som sådan en fiat jeg har haft? smiley
    Det er pisse grinern med sådan en bil smiley + billig i forsikring..


  • #42   16. jan 2012 Anders N: Har set mange 16v motor der har gået over 400000km men du har jo ikke snakke om pris og hvis du kigger længe nok skal du nok finde en fin 16v. Nu spørger jeg bare dum men er det fordi du ikke får rat eller fordi du ikke kan klare dig du blander jetta ind i det her????!!! men de ruster også meget minder end golf 3eren.

  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #43   16. jan 2012 emil ja ved jeg godt men er bare ikk 100 på om jeg vil have golf 2 eller hva jeg vil. men har har lovet mig den vis jeg vil købe den ;). tænker os lidt ford cosworth, lækker bil!

  • #44   16. jan 2012 Emre: Hold dig til peugeot eller sæt dig ind vag inden du siger noget.

  • #45   16. jan 2012 Emre (Kameramand for IG) G

    Du fatte tydelig vis ikke end skid af denne diskution du griber i noget du ikke har forstand på alligevel? så hvorfor skrive? ja self skal en nyere bil være bedere men det er en golf 3 men der er bare nogle modeller der er dårlige end imellem! og en golf 3 er ikke særlig heldig men jov en golf 3 fra 95 og op er som regl fin nok da de er galvaniseret men før 95 rådner for et godt ord hvorfor tror du de gik over til at galvaniser dem?


  • #46   16. jan 2012 Danny N

    Tror du skal sætte dig ned skrive hvad du godt kan lide af bil/mærke og så tage ulemper og fordele og så finder du nok en du syntes bedst om men husk at over veje hvad de forskelige koster og rep på smiley og syntes godt nok det er nogle hurtige biler du vil have fra start tvivler på du over hovedet kan få dem forsikert? smiley og hvis du kan bliver det dyrt!!!!!


  • #47   16. jan 2012 Jacob S:
    I min vennegruppe er vi 2 207ere og 3vw's.. Alle bilerne er nyere end 2006. min har kørt mest.. 90.000

    2 af vw er turboen gået på.. Caddy og Tiguan..
    og tiguanen har haft problemer med dæktryksensor, kølevæske, olieforbrug og temperatur...
    Begge peugeoter holder og triller uden problemer
    Jeg har kun fået skitet termostat..

    Servicevækstederne er fucking dårlige hvad angår kundebehandling..

    Så nej skal sku ikk sætte mig i en vag.. Måske mercedes, bmw, opel, japansk men fuck nej til vag..

    Og desuden er det sindsygt klamt at man overhovedet kan købe audier i FWD udgaver.. De skal enten være 4x4 eller RWD, ellers er det ikke en luksus bil..

    Så nej gider ikk vag smiley Folk her overdriver hvor gode de er..
    Og speciel køreglæde er der heller ikke.. Golfen fx er SINDSYG tung at køre hvilket gør den fucking kedelig med mindre man har 1000hk..


  • #48   16. jan 2012 Men find 5 biler du ritig godt kan lide og hør på hvad de skal kost i forsikring INDEN du køber dem for en ting er at købe dem noget andet er at forsikring det er ikke så fed at købe en bil til måske 40000 og så betale 30000 i forsikring smiley

  • #49   16. jan 2012 Emil P:
    Det var en bedre forklaring på tingene..
    Grunden til jeg skriver er fordi folk starter en sindsyg krig uden nogen kommer med en grundig forklaring på hvorfor det er lortet skulle ruste...


  • #50   16. jan 2012 Okay hvad har det at gøre med emnet???? Vi snakker om golf 2 og golf 3. Så begynder du at snakke om peugeot og vw fra 06 og frem, han skulle have en bil til 15kg. Så glem det der du har gang i.

  • #51   16. jan 2012 Emre (Kameramand for IG) G
    Luk dog røven den måde kan du over hovede ikke gøre det op på det kan jo lige særlig godt være helt til fældigt smiley det er jo ikke noget du kan sige er en gennerale fejle ud fra 2 biler smiley

    Og nu skriver du golf? der er jo så flere modeller dit fjo? smiley
    Og køre glæden er der ikke det er vel fordi du er lige så dårlig til at få serviceret undervogn som du er til at komme med begrundelser ;D


  • #52   16. jan 2012 Jacob S:

    Jeg svarede på det du skrev

    Skrevet: 16-01-2012 23:25:21
    Emre: Hold dig til peugeot eller sæt dig ind vag inden du siger noget.

    Har intet med emnet at gøre men det er jo dig der kommer ind på det? så skriver jeg bare om den erfaring jeg har med vag..

    Så tag dig sammen...


  • #53   16. jan 2012 Emre (Kameramand for IG) G

    og nu siger du vi starter en krig fordi vi diskuter lidt det er da dig der starter en krig ved at sige vw er en ringe bil og ikke lever op til det de lover så du er jo ikke særlig meget bedere selv?


  • #54   16. jan 2012 Emil P:
    Har jeg nævnt generel fejl? Har bare vist ud af de biler jeg kender til, som jeg ved hvordan bliver behandet der har vw svigtet..
    Min erfaring med VAGs super kvalitets biler..
    Min 207er holder fint og bliver kørt hårdere end resten af de nævnte biler..

    Havde en golf 1.6tfsi highline som prøvebil i 3 dage.. var sku ikk en sjov bil at køre.. mere en kampvogn..

    Kan hører jeg har ramt en vag fan i hjertet smiley


  • #55   16. jan 2012 Ja hvorfor tager du dig ikke sammen? Når vi siger golf 3eren ruster mere end golf 2 så er det jo nok fordi vi ved noget om sagen men så kommer du uden forstand på sagen og siger det ikke passer!!!!!!!!



  • #56   16. jan 2012 Emil P:
    Der blev spurgt og jeg svarer bare smiley han snakkede som om jeg aldrig har rørt en vag før..

    Undrede mig bare over hvorfor helvede en 3er skulle ruste mere end en 2er og kunne ikk finde nogen ordentlig forklaring til den du kom med..


  • #57   16. jan 2012 Jacob S:
    Tror du lige skal læse hvad jeg har skrevet igen..

    Har ikk benægtet noget sted overhovedet at det ikk skulle passe.. Har bare sagt at hvis det er sandt så er vag fail i mine øjne..???????????????????????


  • #58   16. jan 2012 Emre (Kameramand for IG)
    Ja det kan sku godt vag har lavt en fejl der siger jeg ikke!!!! men hvad har det indslag så med emnet at gøre????


  • #59   16. jan 2012 Jeg tror umuligt på din 207er med 95hk er sjover end en 170hk 1.6tfsi smiley

  • #60   16. jan 2012 Jacob S:
    SPURGTE bare om det kunne være sandt? Alle siger jo nemlig så meget at vag aldrig laver dårlige biler.. smiley
    er der ulovligt at spørge eller hvad? smiley

    Skrev aggressivt måske ja men du begynder sku da lige pludselig på et eller andet random??

    lad os bare droppe det istedet for at smadre tråden mere..


  • #61   16. jan 2012 Jeg tro jeg holder med Emil P der lyder meget klog det han siger.


  • #62   17. jan 2012 Emre (Kameramand for IG)
    Alle bil mærker har lavt en dårlig bil engang.


  • #63   17. jan 2012 Og hvis du spørger mig så er det lige som med andlæg nogen er tilfreds med en andlæg den spiller 130db til 5000krog dem der giver 15000kr for at spille 130db der er den fine lyd kvalitet til forskel nogen kan ikke høre den ogandre er lige glade men så er der lige dem der bare vil have toppen af krænse kagen smiley

  • #64   17. jan 2012 Emil P:
    Min 207er er lidt langsom men når det gælder om sving er den en del mere livlig.. det er 308eren fx også..
    den golf var fucking tung så det ville noget.. Og en tung bil = seriøs bil og så er 170hk for lidt..
    Og nej den var ikke sænket eller noget.. Kom direkte ud fra butikken..

    Brød mig fx MEGET mere om bmw 120i som jeg også havde.. dog kun i 2 dage.. Den bil var meget sjovere at køre smiley


  • #65   17. jan 2012 Jacob S:
    Ja det er jo det.. Men folk forguder vag her inde så det vil noget..

    Emil P:
    Såååå siger vi det smiley
    Nogle tør bare ikk indrømme at der findes bedre biler en vag kan man hører smiley



  • #66   17. jan 2012 Golf 2 for the win smiley

    Det en skøn begynder bil , men fatter ikke hvad du skal med en gti til at starte på ?

    Jacob : har du stadig vivaldien ? smiley


  • #67   17. jan 2012 Emre (Kameramand for IG)
    Du kommer ikke uden om vag laver nogle af verdens bedste biler.


  • #68   17. jan 2012 * P - n i l l e - Edition One *
    Ja da. Sådan en dejlig bil sælger man ikke!!!! smiley


  • #69   17. jan 2012 Emre (Kameramand for IG) G

    Har intet med ikke at ture indrømme det det er jo bare en mags sag smiley og det var jo det jeg mente med andlæget det er hvem der køre i bilen og hvad man bedst kan lide smiley og jeg tror ikke vw laver biler efter om den er sjov og smide rundt i sving tror de laver dem efter køre glæde og at den ligger sikkert på vejen smiley


  • #70   17. jan 2012 Jacob S:
    Tja det er vel en smagssag.. Synes nu selv det meste af det er overdrivelse og rygter..

    Ligesom at peugeot er lort.. De gamle modeller var måske (har aldrig kørt så ved det ikke)
    men de nye virker til at være gode.. Har set tester om at de skulle være nogle af de biler med mindst fejl og har som sagt heller ikk oplevet problemer med min egen..

    Men når man nævner sådan noget bliver man jo flammet her inde... Folk er bare snæversynet smiley


  • #71   17. jan 2012 Feeeeedt , jeg tror jeg har mødt din dame eller lignende i den i silkeborg smiley

    Godt den stadig er kørende


  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #72   17. jan 2012 p- nille gider ikk de andre golf de alt for sløve :)..

  • #73   17. jan 2012 Emil P:
    Sammenligner den også mest med den bmw..
    Måske smagsag, måske ikke.. smiley


  • #74   17. jan 2012 Siger en der skal have sin første bil ... Suk !



  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #75   17. jan 2012 p - nille fordi jeg skal have min første bil betyder skuda ikk jeg ikk har prøvet andre golf for kan skuda godt køre bil..

  • #76   17. jan 2012 Hehe en bmw ligger jo også lige så høj kurs hvis ikke højere end vw altså pris mæsigt

  • #77   17. jan 2012 Søde ven , du aner intet om at kører bil . Og hvis du tror det er du en af dem der ender i et vejtræ .

    Tænk dig nu om , og find en bil der ikke slår dig ihjel .


  • #78   17. jan 2012 Danny: Tror mig man kan ikk sige man kan kører bil.. man skal stort set have 50.000km køreerfaring før man har oplevet lidt af hvert..

    Og det har du nok ikk som 17årig..

    Meeen det er dit problem.. du skal bare ikk ramme mig smiley


  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #79   17. jan 2012 Fordi man kan køre bil er ikk betyder ikk man ved noget om biler.
    og fordi man vil have en bil der er lidt kvik betyder for fanden da heller ikke man køre ind i et vejtræ smiley


  • #80   17. jan 2012 - noget helt andet er at min GTI sq ikke er sløv ! smiley

    Held og lykke med bil jagten , mon ikk du nok skal finde en . Men i den prisklasse er det sq nok katten i sækken


  • #81   17. jan 2012 Emil P:
    Nu kommer undskyldningerne.. smiley
    Den golf kostede det samme som en 118i af hvad jeg kan huske.. 3xx.000 for begge.. (nyvogn som min egnen nu også er)
    120 var en tand dyrer men stadig ikk meget mere + mener at man faktisk fik mere udstyr da jeg kiggede

    MEN lad os droppe den


  • #82   17. jan 2012 * P - n i l l e - Edition One *
    Ja det snakke hun om. Der er jo komme gevind, 19", golf 5 r32 rat og org r32 xenon forlygter. smiley
    Danny N
    Jeg holder godt nok med * P - n i l l e - Edition One * om du skulle købe en langsom start bil. Jeg start med en golf 2 gtd med 80hk og købte så golf 4 tdi 100hk og har nu også en golf 1 gti 16v til sommer bil men giver sig selv når du snakker med din forsikring. smiley


  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #83   17. jan 2012 ta p - nille - og lækker golf du har dig smiley

    og godnat alle sammen, og TAK for de mange gode råd og facts osv! smiley


  • Danny N
    Danny N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #84   17. jan 2012 har snakket med forsikring jacob..

  • #85   17. jan 2012 ja ja jamen jeg har min holdning og du må gerne beholde din egen holdning men jeg ville ikke selv være tilfreds med en peugeot da jeg syntes der er mile til forskel og jeg syntes en peugeot er så grim smiley

  • #86   17. jan 2012 - iøvrigt en fantastisk GTD smiley

  • #87   17. jan 2012 * P - n i l l e - Edition One *
    Ja det var sku en dejlig GTD. Lever den stadig?


  • #88   17. jan 2012 Hmmm, jeg startede med en Golf 1... 1,1L og nej hvor var den hurtig... Samlignet med min gamle Suzuki FZ50. Jeg var lykkelig... Og den var fin som begynder bil.
    Men ville selv have en Golf 4 1,9D, hvis jeg skulle vælge en begynder bil i dag. Hvilket jeg heldigvis ikke skal, Pyha...


  • #89   17. jan 2012 Den er ikke i min besiddelse længere , solgte den sidste marts mener jeg smiley

  • #90   17. jan 2012 Har du så købt en familie container??? smiley


  • #91   17. jan 2012 Jeps , manden er på vej hjem i den . Seat altea xl 1,8 TI sport up smiley

  • #92   17. jan 2012 Det er sku da en lækker vogn :). Hvad arbejder du stadig som automekaniker eller hvad?

  • #93   17. jan 2012 Nope er på barsel med bettefisen smiley

  • #94   17. jan 2012 Ja det kunne jeg jo ha sagt mig selv men godnat. smiley

  • #95   17. jan 2012 Nu ved jeg godt du skriver du ingen golf 3 vil have.
    Men nu købte jeg min første bil igår, eller hentede den. Købte den af en forhandler, der sælger biler som den.

    Jeg gav 19k, for en golf 3 der INTET rust havde, overhovedet. Og ja, har haft den på lift og banket, fik den ny synet, ny serviceret og med plader for de 19k.
    Og den er rigtig velholdt, ikke det mindste at komme efter. Er rigtig glad for den !


  • #96   17. jan 2012 Du har haft den en dag så rolig nu.

  • #97   17. jan 2012 ville finde en corolla GSI eller GTI.
    1. mere driftsikker
    2. bedre køreenskaber end G2-3
    3. bedre design end G2-3

    golf er en bil man køber hvis man kan lide at skrue. ønsker en bil der ligner alle andre og som kun sluger penge.

    en corolla AE92 eller AE101 er biler der ligger kanont på vejen. motore der bare køre og køre. olieservice. og tandrem. er 2 ting man skal skifte og så almedelig sliddele ved siden af. det en bil du ikke er bange for at køre til spanien og tilbage igen. den holder hele turen. har ikke køret i en golf 2-3 der har kunne overbevise mig om at den strækning ikke var et problem...
    en 4A-FE motor kan holde til utrolige mange tæsk uden at brokke sig. og 4A-GE (gti´ens motor) er solid. skal dog siges den skal køre på kvalitets olie og oliestanden skal kontroleres ofte ud over det så det en bil der rykker ret godt og som tåler en god potion snogninger nå olien bare er driftsvarm...

    men hvis du har penge nok. så er golf valget for dig. ønsker du en vogn der er driftsikker så kig corolla...

    ville også forslå honda men har ikke det vilde kendskab til dem endnu så dem lader jeg andre om at rose


  • #98   18. jan 2012 Ketil, du glemmer bare at Corollaen er meget grimmere...

  • #99   18. jan 2012 Claus H
    der jeg så heller ikke enig. mener at AE82 AE92 AE101 er flotter ed G1-2-3. men G4 er måske flotter end AE111 der er jeg ikke selv helt sikker.
    det en smagssag syntes generelt ikke VAG´erne lavde flotte biler i 80´erne og op til slut 90´erne


  • #100   18. jan 2012 Jacob S - At jeg kun har haft den en dag, betyder da ikke jeg ikke kan være glad for den. Det jeg pointere er blot at jeg har fundet en helt uden rust eller fejl, til en ganske fornuftig pris. Så det er ikke kun lorte kasser der køre rundt.

    Men gud hjælpe mig, hvis alle var så snæversynet som dig, og mente kun deres egen mening var det eneste rigtige. Folk har jo tilsyne ladende ikke ret til at være glad for noget, du ikke bryder dig om :-).


Kommentér på:
Min første bil :)

Annonce